Hoi, Even een vraagje, want ik kom er niet uit op Consuwijzer en ik sta al dagen in de wacht bij het Juridisch Loket... Om een lang verhaal kort te maken: ik heb iets gekocht en wil er eigenlijk vanaf. Ik heb het in de winkel zelf gekocht, dus niet op afstand. Ik heb het volledige bedrag al betaald en hier ook een bonnetje van gekregen. De verkoper is afhankelijk van levering uit het buitenland en die leverancier stelt de levering steeds uit. Verkoper kan mij al die tijd dus niets leveren. En ik zit al weken zonder product. Wat zijn mijn rechten in deze situatie? Heb ik uberhaupt recht op iets? Behalve afwachten. =) Ik snap dat ik een beroep kan doen op de verkoper z'n medelijden, maar ik wil graag weten waar ik recht op heb. Wie o wie weet het?
Ik heb weken geleden ook zoiets gehad met mijn bank die maar niet werd geleverd. Je mag het koopcontract ontbinden MITS je een exacte datum van levering hebt gehad en ze daar twee weken overheen zijn. Dus vraag om een exacte leverdatum schriftelijk liefstmet handtekening of per mail. Hopelijk heb je er wat aan!
Bedankt voor je tip! Net toch nog het Juridisch Loket te pakken gekregen.....ze verwijst me door naar de site van Consuwijzer hahaha. Iemand nog tips? X
Zoek even op internet op "in gebreke stellen" "koopovereenkomst ontbinden" "in verzuim". Dan moet je wel 1 en ander kunnen vinden.