Ik slik normaal clomid 50 maar ik krijg elke keer veel eitjes daardoor mijn gyn vind het niet boeiend maar ik ben veels te bang dat ik een meerling krijg. Ik dacht er nu zelf over om deze maand op eigen houtje 25 te nemen wat denken jullie?
Hoeveel eitjes is veel ?? .. en welke behandeling heb je ? Of mag je het nog zelf proberen, zonder verdere behandeling ? Normaal gesproken zijn 3 volgroeide eitjes de max. in sommige ziekenhuizen zelfs 2 volgroeide eitjes. Aangezien je gyn hierover niets zegt zal het wel kloppen neem ik aan. Ik zou iniedergeval op eigen houtje geen beslissingen nemen, en alles overleggen met je gyn.
De laatste keer had ik op dag 10 cyclus echo gehad en ik had 1 eitje van 15 millimeter Op.dag 12 echo gehad en toen had ik 3eitjes 1 van 13, 1 vAn 15 en 1 van 19 millimeter en nog een paar kleintjes maar die deden er niet toe Ik mag het nog zelf proberen met clomid geen verdere behandelingen tot nu toe
Ik heb ook een keer Clomid 50 mg geslikt. Ik kreeg toen 6 grote eitjes, te veel dus dus ik moest toen veilig vrijen. Volgende ronde gestart met 25 mg, toen had ik steeds 2 of 3 eitjes en daar was ik heel blij mee. Ik zou bij je gyn aangeven dat je bang bent voor een meerling en de dosering graag wat omlaag wil. In overleg is dat misschien wel mogelijk.
Als je een van 13, 15 en 19 had, zou ik niet minder gaan slikken. Die van 13 is sowieso nog te klein om mee te doen en die van 15 zit op het randje. Met 25mg loop je het risico dat er misschien te weinig gaat gebeuren. Daarnaast bouwt je lijf soms ook een soort van tolerantie op, waardoor je ineens minder kan gaan reageren. Ik zou 50mg blijven slikken, als je een volgende cyclus echt meer of grotere eitjes gaat krijgen, kun je daarna altijd nog minder gaan slikken. Maar bij de afmetingen die je nu hebt, zou ik dat nog niet doen.
Ik ben het met Flora eens. Niet een lagere dosis nemen. Een-twee follikels is prima. Die van 13 heeft waarschijnlijk niet mee gedaan, die van 15 was een twijfelgeval. Dus dan zat je precies goed qua aantal. De kans op een meerling is heel klein, hoor. Bij twee follikels heb je niet een dubbele kans op een zwangerschap, het scheelt maar een paar enkele procentjes. De kans van slagen ligt rond de 15%, met twee zal het misschien 17-18% zijn. En raak je zwanger, dan is de kans nog heel erg klein dat beide eicellen bevrucht en goed ingenesteld zijn. Als je echt geen meerling wilt, zou ik bij de gyn aandringen op meer controles. Hier altijd echo's gehad tot aan de eisprong toe, het werd nauwkeurig opgevolgd. Op die manier kun je precies zien wat er gaande is en zou je bij meer follikels een vrijstop kunnen inlassen.
Eens met de andere dames, ik heb er niets aan toe te voegen. De kans op een meerling is zeer gering ! .. en gebeurt nauwelijks. Ik zou ontzettend blij zijn met dit resultaat. En bij clomid kun je tussendoor niet ophogen.. dus mocht je 25 mg slikken.. en er gebeurt niets in je lichaam of te wenig, is dit een verloren maand. Lijkt me ook niet dat je dit wilt ? Het is echt prima zo !
Ik heb ook clomid 50mg gebruikt voor de eerste keer morgen op dag 10 mijn echo ben erg benieuwd of er überhaupt wat groeit
Ik slik ook 50mg en ik had 5 follikels deze maand! Ik mocht op dag 11 mijn pregnyl al zetten. Nu afwachten Wij hebben trouwens geen vrij verbod gekregen, dus de kans op een meerling is er zeker.
Ik krijg vrijdag mijn echo ik ben opeens bijzonder zenuwachtig en heb zo'n gevoel zou wel eens de goede maand kunnen zijn. Gebruiken jullie ook ovutesten?
ik moet als ik ongi wordt beginnen met Chlomid 50 gr. Maar ik hoef helemaal niet voor echo's te komen. Met 21 dagen moet ik bloed laten prikken.
Vrijdag is bij mij dag 9 dan krijg ik echo en dan afhankelijk van de echo meestal 2 dagen later opnieuw echo en na eisprong bloedprikken. Wat raar dat je geen echo krijg ze moeten toch kijken of je niet te verl eitjes aanmaakt?
Ja lijkt mij ook. Ik wist dat verder niet, dus heb daar niet omgevraagt. IK moet alleen voor een echo komen als ik over 2,4 niet ongi of ongesteld ben
Nou ook vreemd zeg misschien kan je er om vragen? Ik weet niet misschien doet elk ziekenhuis het anders. Ze kunnen wel aan je bloed zien of je eisprong hebt gehad maar niet hoeveel eitjes.
ja ik ben ook nog niet echt begonnen. Moet eerst mn ongi afwachten. En dan ga ik er mee beginnen. Dus misschien willen ze eerst een ronde aan kijken hoe het gaat... Maar wacht het eerst nog even 2 weken af. Dan testen en dan ziekenhuis bellen
voor jou dus ook spannend, ik heb gister mijn echo gekregen en er waren 3 eitjes die op springen stonden ik vermoed dat ze gisteravond rond 22:00 uur gesprongen zijn maar dat zie ik zo wel want ik moet straks weer voor een echo om ook naar bms te kijken en ze willen de zuurgraad bepalen en ook ik heb geen verbod gekregen ik moest juist "klussen"