Hallo allemaal, Afgelopen dinsdag heb ik weer een IUI behandeling zonder hormonen gehad .... Helaas was het kwaliteit van ml zo slecht 200.000 na bewerking... ik kon wel huilen... het is nooit zo slecht geweest en ik zou echt niet weten waar dit aan ligt... het enige wat hij nu slikt zijn vitamine pillen... roken en drinken doen wij sinds wij bezig zijn ook niet meer... Wie o wie heeft hier ook ervaringen mee??? En weten jullie ook wat er gaat gebeuren als dit zo slecht blijft...?? Ik neem aan dat wij dan niet alle 6 behandelingen gaan proberen met zo'n laag aantal zaadjes.... Ook heb ik een HSG achter de rug... de foto is mislukt HOE WEET IK OOK NIET !! en moet dus over 2 weken nog eens komen.... ik maak mij nu zorgen om de röntgenstralingen die ik binnen krijg... of is dat een beetje overtrokken... Alvast bedankt voor jullie adviezen... Liefsssss
Met een zaadkwaliteit van maar 200.000 goed beweeglijke zaadcellen kom je in aanmerking voor ICSI. Voor IUI zijn die aantallen te laag, omdat je minimaal boven de 1 miljoen moet zitten. En dat geldt ook voor IVF. ICSI is eigenlijk hetzelfde als IVF, het laboratoriumwerk is alleen wat uitgebreider. Blijft de kwaliteit zo, dan kun je er inderdaad wel een beetje vanuit gaan dat er gestopt gaat worden met de IUI-behandelingen. Op hoeveel zaadcellen zat je anders dan? Helaas kun je soms zelf niks doen om de zaadkwaliteit te verbeteren. Bij sommige mannen is het door andere of onbekende redenen zo slecht. Mijn man heeft bijvoorbeeld een spatader in zijn balzak. Daardoor wordt de temperatuur in die regionen te hoog, wat een nadelig effect heeft op de zaadcellen. Daardoor is de kwaliteit verminderd en hebben we hier dus ook een lager aantal goede zaadcellen. Mijn man rookt en drinkt niet, neemt geen hete baden, krijgt voldoende vitaminen binnen. De oorzaak kan ook te maken hebben met genen, niet goed werkende zaadleiders, enz. Hoe kan de foto tijdens het HSG-onderzoek mislukt zijn? Je krijgt toch direct tijdens het onderzoek al te horen wat ze zien? Hier kon ik meekijken op het scherm. Als de apparatuur niet goed werkte of er ging iets fout tijdens het onderzoek zelf, dan was dat toen toch meteen al duidelijk geweest? Of hebben ze op de HSG afwijkingen gezien, die ze nader willen bekijken? Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om dat beetje straling. Dat heeft geen nadelig effect op je eileiders en baarmoeder. Ik neem aan dat ze opnieuw gaan kijken na je menstruatie, mocht je niet zwanger zijn? Dus niet voor je testdatum. Want straling in geval van een zwangerschap is niet zo verstandig. Succes, ondanks het lage aantal zaadcellen hoop ik toch voor je dat je zwanger bent. Er is maar één goed zaadje nodig, dus de moed nog niet verliezen!
Ik zou zelf ook wel beginnen over de aantallen! Ik zit op nog website op Facebook en daar laten ze een dame nog 6iui doen terwijl het maar 500.000 zijn. Dit is niet goed idd. Er is altijd een kansje maar dit is zelf zonder hulp ook, en je wilt er juist op vooruit gaan! Succes en sterkte
Wat een tegenvallers (zowel van het zaad als de HSG die opnieuw moet). Ik heb hier zelf geen ervaring mee (moet nog beginnen aan IUI), maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen!
Dag Jippie, Heel erg bedankt voor je uitgebreid advies. vorige x hadden ze onderzoek gedaan eerste was 12,1 zonder bewerking en 1 x een uitslag van 17 zonder bewerking bij het lab. en de daarna bij IUI van 2,1 na verwerking door het lab..... en nu 0,2 na een maand schrok echt zo erg!!! advies was wel behandeling doorzetten aangezien het al klaar stond en ik er al was... Nee heb je -> ja kun je krijgen. Ze had verder niets gezegd..... HSG was gedaan ik zag het op het scherm alleen bij de controle foto bleek toch iets niet goed te zijn...ze had de gel niet goed doorgespoten dus na overleg moet die overnieuw om zeker van te zijn dat beide eileiders goed doorgankelijk zijn en anders ligt het aan mij ... dus zit ik weer in de stress.... ach een hoop gedoe... Ook mooi om te lezen dat het bij jou na 5 jaar toch is gelukt.. wat een lange periode heftig hoor... Liefssss
Ja zo voelt het ook voor mij... wel lief van je.. jij ook sterke en hopelijk worden wij gelukkig verast met een positieve test en een mooie zwangerschap xxx
Hoi meissie, bedankt voor je advies. ik zit er inderdaad over na te denken om een extra gesprek aan te vragen als dit zo blijft..... ik zit tijdens de behandeling zo in de stress en vergeet zoveel te vragen en dan blijf ik hier thuis mee zitten... dank je wel !