Ons mannetje is bijna 5 mnd en ik merk dat hij niet echt meer wil liggen in bad. Nu heb ik hem er de laatste 2x zittend in gedaan maar dat is nogal een gedoe aangezien ik hem dan met 1 hand vast moet houden en met de andere hand water over hem heen moet scheppen, anders wordt het wel heel koud. Hij kan opzich al erg goed zitten. Hij zit heel recht op en is sterk in zijn rug. Hij zit echter nog niet zelfstandig dus vroeg ik me af of zo'n badzitje dan wel mag/kan?
Ons meisje is nu 6 maanden en ze zit nu soms in de kinderstoel. Dan hangt ze nog erg naar voren. Het harnasje helpt hier goed tegen, maar volgens mij hebben die badzitjes geen harnasje? Dus dan zou ze erg naar voren hangen in zo'n zitje... Lijkt me niet prettig. Heb je geen groot bad? Ik ga altijd samen met haar in bad. Of samen met jou onder de douche? Wat mssn ook een optie is, is zo'n baby badstoeltje. Weet niet of hij daar wel in wilt? Maar die mogen in elk geval zeker! Bekijk bijlage 149006
Heb wel een bad maar ik vind het niet handig om samen met hem in bad/ douche te gaan als ik alleen ben met hem. We doen dat meestal in het wkd zodat 1 van ons 2 hem aan kan geven e.d. Zo'n stoeltje heb ik ook aan zitten denken maar waarschijnlijk zal hij daar nu niet lang meer in zitten en vind het dan zonde. Toch nog maar even een paar weken onhandig doen denk ik... En in de badkamer badderen... Bedankt voor je reactie
Weet niet hoe zwaar je mannetje is, maar die van ons zit nog steeds in de badzitje en zal daar nog minimaal 1 maand inzitten, tot hij echt goed zelf in bad kan zitten (weegt nu ong. 7,5 kg en is 72 cm) echt ideaal dat ding! kost maar 9 euro ofzo bij de prenatal, ik zou niet zonder kunnen. groetjes
Onze dochter is 75 cm en 9 kg en zit nog steeds in dat stoeltje, het wordt nu pas beetje krap.. Kost geen drol en erg handig!
Onze zoon was met 5 maanden te groot en zwaar om hem telkens vast te houden in het babybadje,en hij stootte er telkens met zijn hoofdje tegen aan,maar hij kon nog niet zelfstandig goed genoeg zitten om hem in een zitje te doen. Ik heb toen dat lig ding in het grote bad gedaan,en eigenlijk was hij er iets te groot voor,maar ik moest toch iets. Met ruim 8 maanden kon hij zelf zo goed zitten dat hij in de badring kon zitten,en dus ook niet voorover ging hangen. Nu zet ik hem weer in het babybadje zetten,leg er dan een molton doek in zodat zijn bipsje niet weg glijdt, en dan kan hij zelf lekker zitten spatteren....scheelt ook een hoop water omdat het grote bad niet meer telkens vol hoeft. De badring gebruik ik weleens als we samen in douche gaan,hij weegt nu bijna 11 kilo,en hem de hele tijd op de arm houden wordt soms zwaar.
onze dochter is wat ouder, maar kan nog niet zitten en is niet zo sterk in haar rug. Ondanks dat gaat ze wel in de badring in bad. Ze hangt er wel een beetje in, maar voor die paar minuutjes, geloof ik niet dat het kwaad kan. Ik zet haar snel eventjes bij haar grote zus in bad op die manier Gaat prima. Wij hebben een badring van Smoby geloof ik (een groene kikker)
19 apri op het cb geweest en toen was hij 5800gr en 62 cm. Ik schat hem nu ong. 6 kg en 65 cm. Dan zou zo'n badzitje dus nog wel te doen zijn dan? Mijn schoonzusje heeft nog wel een badring, isschien dat ik die eerst even leen om te kijken hoe hij dit doet. Werkt dat niet haal ik wel zo'n badzitje.
misschien net wat laat en misschien heb je het zelf als opgelost, maar ik heb ook zo'n badzitje en een zoontje met ongeveer het zelfde gewicht en dezelfde lengte en hij heeft nog voldoende ruimte om erin te groeien dus een badzitje zou nog wel passen.
Misschien kun je je kindje eerst even laten liggen en dan pas laten zitten eventjes. Zo'n ligstoeltje hebben wij gehad van baby-jou (anders dan de foto bovenaan). maar dat vonden we echt niets! Zo badring (echt een stoeltje) lijkt me wel wat, maar wel straks pas. En hier heb ik simon van de week nog in de tummy 'gepropt'! Vond ie heel leuk! Weinig water en maar laten zitten. Soms heeft hij nog net iets ruimte om opzij te zakken... Wordt je kindje echt boos als hij niet mag zitten? Of probeert hij gewoon steeds te zitten?