Draagdoek

Discussion in 'Babyuitzet' started by Trisha89, Dec 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik ben nu 14 weken, maar wil graag oriënteren. Ik wil kijken voor een draagdoek zodat we niet overal een kinderwagen mee hoeven te slepen.
    Maar wat zijn nu goede draagdoeken? Mijn zus had er een die je helemaal moet knopen (lijkt op zo'n lange sjaal) maar die vind ik erg onhandig. Daarbij moet ik erg op de prijs letten, want we hebben maar 1 mager inkomen. Iemand tips!

Het moet ergonomisch voor de baby en voor mij zijn, omdat ik al spier en gewrichtsaandoeningen heb, en dus ook veel last van rug en heupen.

2. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Een doek die je moet knopen zijn mijns inziens juist de beste. Kun je altijd zo doen dat hij precies past voor je kindje, de druk kun je goed verdelen zodat jij veel comfort ervaart.
    Een rekbare doek is voor kleine baby's in het begin heel comfortabel, als ze wat zwaarder worden wordt het voor jou zwaarder dan en is zakt ook uit dan, dus moet je overgaan op een niet rekbare (geweven). Maar je kunt ook meteen een geweven doek gaan gebruiken.
    Op marktplaats staan er genoeg, je kunt er vast wel een voor een klein prijsje vinden!
    En kijk eens op deze website:Houding in de draagdoek - www.ikdraag.nl Vond ik heel interessant!

3. Ik vond t juist met die zo moeilijk met knopen. En ben bang dat die dan los schiet.

4. mrsb

mrsb Actief lid

Oct 24, 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de bykay, wel knopen dus. Het is heel makkelijk en zelfs als de knoop losschiet wat echt niet gebeurt valt je kindje er niet zomaar uit hoor.

Maar ik zou als ik jou was dan gewoon een draagzak nemen, dat is makkelijker en minder gedoe. Ik persoonlijk vind de bondolino er het fijnst uit zien, en heb alleen een draagdoek gekocht om te kijken of ik dragen uberhaupt wel fijn vond. Sommige websites hebben van verschillende zakken de plus en minpunen naast elkaar gezet.

5. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Bondolino! Staan er volgens mij zat op marktplaats, nieuw zijn ze nl wel vrij duur.

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    storchenwiege! Heb je wat aan totdat je kind ruim 2 is. En is ook al vanaf de geboorte te gebruiken.

Facebook heeft een draagdoekenmarkt, zijn veel tweedehands doeken en dragers te koop. Ik zou niet zo snel voor een rekbare doek gaan, die wordt al snel wat zwaarder om mee te dragen.

7. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Geweven draagdoek. Knopen is echt niet moeilijk. Kwestie v een paar keer oefenen.
    Ik vind het heerlijk. Een mooie doek heb je al voor 50 a 60 euro

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Als je geen doek wilt,zou ik ook voor de Storchenwiege gaan. Ik heb als consulent veel verschillende dragers geprobeerd en de Storchenwiege is echt mijn favoriet ( naar een doek). Deze kan vanaf dag 1 tot ongeveer maat 80.

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Qua doeken kun je het beste een geweven nemen, van little frog heb je ze al vanaf 40 euro,

Ik zelf kon alleen knopen met een rekbare maar dit is maar fijn tot 4 maanden, via internet redelijk goedkoop aan te komen.

Daarna ben ik overgegaan naar een mei Thai ideaal,kostte 75 euro
    Maar ook voor 40 euro heb je die je wel,

maar heel af en toe heb ik het met 3 kinderen toch nodig om net wat sneller te zijn, dus heb ik ook een ergonomische draagzak, de mucibi, deze zijn nu bij pink or blue in de aanbieding van 80 voor 40 euro.
    Mijn dochter was al wat ouder maar er zit een baby insert in, hoewel deze mij niet fijn lijkt voor die kleintjes, je kunt ook een losse insert kopen wat Iets meer comfy is.

10. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik zweer bij een doek. Het is absoluut veilig, mits goed geknoopt. Bij een doek heb je geen last van gespjes of riempjes die knellen of schuren. Bovendien zit ie altijd precíes op maat voor zowel ouder als kind.
    Qua merken maakt het niet echt veel uit, zolang je voor een geweven doek gaat. Tweedehands kun je al een prima doek voor zo´n 40 euro vinden.
    Alvast veel plezier met dragen :).

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik heb net een amazones lollipop besteld..niet duur en erg soepel te knopen. Heb zelfs al even geoefend met dl van 2 en dat ging ook. Het is een erg dunne doek dus fijn in de zomer.

12. lucymila

lucymila Niet meer actief

Op facebook zit een groep "draagpraat" en er is op facebook een "draagdoekenmarkt"
    Er zijn zeker ook ergonomische dragers die je niet hoeft te kopen.

Ik heb zelf een geweven draagdoek. Dat is inderdaad een flinke lap stof. Maar als je eenmaal de handigheid hebt in het knopen, is het heus niet meer zo ingewikkeld als het er uit ziet.
    Bij veel winkels kun je trouwens ook een draagconsult krijgen, misschien is dat iets voor jou. Dan kun je verschillende types proberen.

13. Queeny

Queeny Bekend lid

Oct 29, 2013
    891
    0
    0
    Geweven doeken, ik zweer erbij.
    Heb voor het rugknopen een consult gehad van een consulente uit de buurt. Was 35 euro maar het geld dubbel en dwars waard. Heeft mij in bijna twee uur tijd perfect leren rugknopen met mijn zoontje. Kon ik ongestoord in de pannen roeren voordat mijn lief thuiskwam...

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

meld je op FB even aan bij de groep Draagpraat.
    Ontzettend veel meiden die je alles kunnen vertellen over verschillende doeken en knooptechnieken ;)

15. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Op you tube staan ook hele duidelijke filmpjes hoe je een doek moet knopen, ik had het er zo mee geleerd! Zag er ook erg tegenop om te gaan knopen maar t valt erg mee hoor!

16. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik kan je de Storchenwiege babycarrier aanraden. Echt heel fijn, wordt dagelijks gebruikt.

17. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    Een heel goed betaalbaar merk is Yaro... dat is een doek die geschikt is voor kleine beebjes maar die ook heel goed te gebruiken is voor grotere kindjes.. in feite heb je met 1 yaro genoeg voor heel je draagtijd.

via youtube filmpjes zoeken van wrap you in love ... zijn superduidelijke filmpjes om te leren knopen..

18. sjennel

sjennel Lid

Nov 17, 2014
    26
    0
    0
    Aan de ene kant lijkt zo'n draagdoek me heerlijk. Lekker je kindje heel dicht bij je en je handen vrij. Aan de andere kant vraag ik me af hoe vaak je dat nou gebruikt. In huis ligt je baby vooral in een wiegje of box lijkt me? En kan je een draagdoek wel buiten gebruiken in de winter? Onder je jas ofzo?

19. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Toen mijn dl baby was had ze een hekel aan de box en haar wiegje. De doek werd zeer intensief gebruikt. Vooral tijdens huiluurtjes, kramjes, prikjes koorts etc. Buiten dragen kan prima. Kan deels onder je jas met een draagjas of afhankelijk vd temperatuur een jasje of vestje met muts.

20. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    Ligt aan jezelf en je baby hoe veel je de doek gebruikt.
    Ik heb vandaag ongeveer 3 uur gedragen, dl zit nu weer in de doek.
    Naar buiten in de winter kan prima, ik doe muts op, een extra laag over beentjes en voetjes, zelf gebruik ik babylegs die ik nu nog dubbel vouw. Dekentje over de rug zet ik vast aan de verticale banden en gaan. Thuis gekomen muts af, babylegs uit, deken af. Slaapt dl blijft ze lekker in de doek zonder te warm te worden.

Share This Page