Triptrap

Discussion in 'De babyuitzet' started by chantal26, Jun 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Wij hebben voor mijn dochtertje een triptrap stoel gekregen van mijn mijn schoonbroer en schoonzus.
    Alleen nu moet ik nog een tuigje hebben en zo'n dingetje wat tussen de beentjes moet.
    Alleen die van het merk triptrap zijn zo belachelijk duur :$ je betaald voor een simpel tuigje 33 euro echt belachelijk.
    Nu is mijn vraag kan ik ook een ander tuigje gebruiken of moet je persee het orginelen hebben?
    En dat dingetje wat tussen de beentjes moet daar betaal je ook iets van 35 euro voor.
    Eigelijk tegek voor woorden.

2. misa

misa Niet meer actief

Wat bedoel je met tuigje? Echt een stoffen riempje? Misschien dat je daar wel een andere voor kunt gebruiken, of helemaal niet. Je kunt ze er tocht niet alleen in laten (zonder toezicht).
    Maar als je die plastic of houten beugel bedoelt: ja die kan alleen van stokke zelf.
    Is zeker duur, maar je kunt jaren met die stoelen (niet met tuigje, maar wel voor meerdere kids)!

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Tuigje zou ik niet aanschaffen, ik heb hem nooit nodig gehad. En een universele van de Prenatal ofzo past ook gewoon. Het ding voor tussen de benen heb je wel nodig en een beugel voor de buik, bij elkaar heeft het de babyset. Moet je alleen wel weten welke je hebt want je hebt 3 soorten. De allernieuwste met plastic babyset, de babyset met plankje in de rug en de beugel met leertje alleen. Dit op volgorde van verschijning.

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Die beugel heb ik er al op zitten, en ik heb nu inmiddel het kruisriempje op gevonden.
    Nee je laat je kindje inderdaad niet zonder toezicht in het kinderstoeltje zitten.
    Maar een riempje waar ik haar in vast kan maken vindt ik toch wel prettig om dat te hebben.

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Het is even een uitgave... Maar het is zo verrekt handige stoel die zolang mee gaat!!! ik heb heb hem vanme ouders gekregen... En van mijn broer de babyverkleiner en van een vriendin speciaal gedrukt stoelkussen met zijn naam erop... Als kraamcadeau... Zo heb ik hem bij elkaar gespaard ;) heb je geen cadeaubonnen ofzo meer? Of kijk eens voor tweede hands...

6. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik zou evt eens op marktplaats kijken....

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    De babyverkleiner is niet alleen een beugel met leren bandje tussen de benen; ook een plastic steuntje in de rug.
    Worden op marktplaats ook wel aangeboden. Wel de oude houten versie. Er is nu een nieuwe versie van plastic, is pas topic over geweest wat voordeel zou zijn (o.a. makkelijker eraf halen zodat je bekleding makkelijk kan verwijderen).
    Ik vind de oude versie met leren bandje mooier.

Tuigje kun je bij prenatal kopen. Maar zou ik ook echt niet vooraf aanschaffen. Ken maar 1 vriendin die hem gebruikt (en ken veeel gezinnen met de triptrap) omdat haar kindje nogal wild was.
    Lotte zit altijd lekker rustig dus geen tuigje nodig.
    Met de babyverkleiner zit je baby best strak in de triptrap. Eruit vallen kan echt niet.
    Tuigje is alleen als je kind gaat staan en eruit klimt.
    Lotte probeert nu wel eens te gaan staan, maar eruit komen lukt nog niet.
    We hebben een prenatal tuigje liggen (gekocht voor vakantie niet voor in de kinderstoel) maar nog niet gebruikt.

Als je hem nodig hebt, is het snel gehaald!
    Kost iets van 6 euro geloof ik.

Groetjes!!

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Tuigje zou ik ook nog niet kopen, wij hebben het echt nooit nodig gehad.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dat is de 2de versie, de oudste had alleen een beugel en leertje voor tussen de benen. Inmiddels is versie 3 op de markt, van plastic.

Het is mij niet duidelijk of ze nu een oude had gehad of een nieuwe uit de winkel.

10. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij hebben naast het houten balkje en het bandje die daar aan vastzit, ook heel lang een tuigje gebruikt omdat thijmen eruit klom tijdens het eten... wij hebben wel het tuigje gekocht die bij de triptrap hoort en dat was inderdaad rond de 30 euro. een vriendinnetje van me heeft een gewoon tuigje bij de prenatal gekocht en die kon er ook gewoon op, niet op dezelfde manier op de stoel gemonteerd, maar gewoon met een knoopje erin volgens mij en het werkt net zo goed...

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik heb gewoon een universelen van de babypark vondt het echt te duur. die ik nu heb was 6 euro

12. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    hier nooit een tuigje gebruikt

13. Peentje

Peentje Actief lid

Jan 29, 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Marktplaats............??

14. mroos

mroos Niet meer actief

heb zelf de tripp trapp en babyinzet van mijn ouders gehad. stoelkussen heb ik voor 15 van mp ipv 35 in de winkel!

Share This Page