trisomie 13 (patausyndroom) - Hoe ver wil je gaan?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LindaS80, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Daar ga je geen antwoord op krijgen. Dit is zoiets persoonlijks. Het is toch verschrikkelijk onmenselijk. Afscheid moeten nemen van je kindje. Daar is niemand aan toe.
     
  2. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Nogmaals, dat mijn mening misschien afwijkt van de norm betekend niet dat ik die niet mag ventileren , noch dat ik dit topic ben gestart met als doel om een rel uit te lokken. Dat jij en Beatissima dat denken , dat is dan maar zo. Ik heb er geen invloed op , op hoe mijn schrijven op jullie overkomt.
    Als je zo een filmpje op het internet zet dan kun je er op wachten tot er reacties komen. Zowel positief als negatief.
    Vind het heel verdrietig voor de ouders dat ze hun kindje hebben verloren en hun religie zal er ook vast een rol in hebben gespeeld in hun besluit om het kindje uit te dragen. Maar dan nog , blijft voor mij de vraag " hoe ver moet men hierin gaan "?
     
  3. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Wellicht geen goede vergelijking, maar in die zin ben ik blij dat zodra een huisdier " op " is , het niet zo moeilijk is om het beestje uit zijn lijden te laten verlossen . Dat is helaas bij mensen anders . Met alle protocollen en regeltjes rondom euthanasie.
     
  4. nina3

    nina3 Bekend lid

    27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap eerlijk gezegd niet dat zulke filmpjes openbaar worden gemaakt. Ik heb niet gekeken. Ik hoef echt niet te zien hoe het kindje van iemand anders het gevecht om te leven verliest. Vind zoiets erg prive.
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik denk dat het heel nuttig materiaal is voor mensen die op het punt staan het zelfde door te maken. Juist omdat het zo weinig gedeeld wordt .
     
  6. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Dit filmpje heb ik een tijdje terug al eens gezien. Het is een moeilijke keuze die je maakt wanneer het je overkomt. Wellicht is geen enkele keuze de juiste. Je moet kiezen tussen twee kwaden. Ongetwijfeld heeft dit stel een wel overwogen beslissing genomen in samenspraak met de artsen.
     
  7. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik vind je behoorlijk naief.
    Een dier met een mens vergelijken.
    Je het van verschillende mensen hun kijk erop gekregen waarom sommige mensen tot een bepaald besluit kunnen komen op het meeste pijnlijkste en verdrietigste moment in hun leven.
    Dan heb je toch antwoord op je vraag gekregen.
    En meerdere (waaronder ik) zeggen ook dat je nooit van te van voren kan zeggen wat je nu precies gaat doen in zo'n situatie.
    En dat je hier geen oordeel over kan geven en ik vind dat je hier ook geen oordeel over mag geven!
     
  8. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

    Nee, helaas is dit niet een goede vergelijking.
     
  9. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    217
    63
    zuid-holland
    Ik heb gekeken, ook mee gehuild met de ouders.
    Wat een oordelen en aannames staan hier boven. Waarom wordt er toch zo gemakkelijk gedacht over een zwangerschap afbreken, waarom wordt dat gelijk gesteld aan liefde voor je kind en wordt er gedaan als of deze ouders niet uit liefde hebben gehandeld. Hun liefde is juist zo groot.
    Het is toch niet nodig om een beslissing als deze te nemen vanuit religieus oogpunt?
    Ook uit liefde kan je deze keuze maken; omdat je het kindje nog de tijd in je buik wil gunnen.
     
  10. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Je blijf wel steeds je vraag herhalen, maar volgens mij lees je de antwoorden niet eens. En een kind wat je de hele tijd in je buik meedraagt met een huisdier vergelijken, om je kapot te schamen!
     
  11. Ntje

    Ntje Fanatiek lid

    11 nov 2012
    3.687
    76
    48
    Almere
    Ik heb het filmpje net ook gezien. Ik heb bijna het hele filmpje moeten huilen. Wat een onmogelijke keuze om te maken, iets wat je je ergste vijand niet gunt!

    Ik zou heel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat ik zou doen, ik heb onwijs veel respect voor deze ouders dat ze deze intieme situatie met de wereld willen delen, juist voor de mensen die wellicht ook voor zo'n keuze staan.
     
  12. AnnaCF

    AnnaCF Niet meer actief

    Ik heb alleen het begin van het filmpje gezien. Vind het te moeilijk en confronterend zoiets te zien.

    @TS waarom mensen dat doen geen idee dat is voor idereen persoonlijk. De dood is een onderdeel van het leven en misschien moesten we daar met zn alle. Wat minder panisch over doen. Geld ook voor mezelf hoor.

    Ik hoop het never nooit niet te hoeven meemaken dat ik die keus krijg.
    Er zijn tegenwoordig zat mensen die scheef aangekeken worden omdat ze een kindje met down laten komen. Daar zadel je dan je andere kinderen en de maatschappij mee op!
    Er kan medisch gezien zoveel maar dat betekend niet dat je alles moet willen.
    Deze mensen hebben hun zoontje leren kennen en hebben hem in alle waardigheid geboren laten worden op hun manier wanneer de baby er klaar voor was.
    En ja je mag er best een mening over hebben en die ventileren maar laat mensen gewoon in hun waarde.

    En ja mijn poes mag straks gewoon van ouderdom dood gaan als ze geen pijn heeft. Die laat ik echt niet zomaar eutaniseren omdat ze een beetje oud en gammel zou zijn. Pff t zijn geen wegwerpartiekelen...!

    Overigens vindt ik de vergelijking om te huilen 😭
     
  13. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.808
    389
    83
    ik had het idd tegen ts en jeetje man.... ben je nu echt zo ( dom mag je niet zeggen ) simpel/ jeetje man wat een antwoorden! hoop dat jezelf nooit voor de keus komt te staan
     
  14. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    mooi gezegd.

    filmpje overigens niet gezien. Trek ik niet denk ik.
     
  15. Indy1986

    Indy1986 Niet meer actief

    Wie zegt dat het kindje heeft geleden?
    En als je de zwangerschap voortijdig afbreekt leeft een kindje soms ook nog enkele minuten tot een uur.
    Dus dan krijg je toch hetzelfde?? Dan moet een kindje ook nog sterven.
    Mensen gaan nu eenmaal dood op deze manier, met deze manier van ademhalen. Ik denk niet dat dat iets met lijden te maken heeft. Ze gaven het kindje ook pijnmedicatie.
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    +1.
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Helemaal mee eens.
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Ik sta te kijken van de reacties eerlijk gezegd...iedereen mag vinden dat dit mooi is en dat ze die ouders snappen. Maar ts mag dus niet zeggen dat ze het niet snapt want dat is veroordelend...beetje met 2 maten meten.

    nou ik zeg het ook luidop en ik vind dat ik dat recht heb om er iets van te vinden want zij zoeken hier zelf de publiciteit mee op. Ik snap hier helemaal niks van en ik vind het enorm zielig voor dat kindje. Ik vind dat zodra je zwanger wordt je de verantwoording over dat kindje hebt en buiten je eigen gevoel om het beste voor zo'n kindje moet doen. Dit is in MIJN ogen niet het beste...waarom zou ik dat niet mogen vinden.
     
  19. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.794
    1.653
    113
    Mooi verwoord!!
     
  20. Tigermommy

    Tigermommy VIP lid

    14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Er zijn onderzoeken geweest dat deze kinderen bij sommige syndromen veel stress en pijn ervaren (zelfs al in de baarmoeder) dat hebben wij wel meegenomen toen...
     

Deel Deze Pagina