Over 2 weken wordt de eerste kinderbijslag gestort van onze dochter. We hebben bedacht om dit (voor een deel) op een spaarrekening te zetten voor later. We zijn ons nu een beetje aan het oriënteren op spaarrekeningen maar zien zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer. - Uiteraard willen we een leuke rente - Kosteloos geld tussentijds kunnen inleggen Zijn er nog meer punten waar we op moeten/kunnen letten? Verder kom ik ook tegen dat haar spaargeld bij ons vermogen wordt opgeteld (voor de belasting). Klopt dit? Naast tips/adviezen (evt. naam van de bank/spaarrekening) voor mezelf ben ik ook benieuwd hoe jullie een spaarrekening hebben uitgekozen.
Wij hebben zelf een zilvervlootrekening geopend voor onze dochter omdat je op 18 jarige leeftijd een leuke bonus krijgt over het gespaarde bedrag. Je kan alleen max. 600 euro per jaar sparen, niet meer. M'n ouders hebben een spaarverzekering via Dela voor onze dochter, ook hier krijg je een bonus. Hoe het zit met vermogen weet ik niet precies, maar volgens mij hoef je daar pas belasting over te betalen als je boven de 21.000 euro zit.