De afgelopen dagen steeds een ovulatietest gedaan rond het middaguur. Mijn urine is steeds helder/doorzichtig. Woensdag had ik een knaltest te pakken, gister al iets lichter en nu weer iets lichter. Daarbij gister een soort steek gevoeld heel laag in mijn buik waarvan ik vermoed dat dit mijn eisprong dan zou kunnen zijn... Vandaag opnieuw dus een ovulatietestje en nu is mijn urine ineens troebel en kan ik er niet door heen kijken zoals ik anders wel kan. Herkent iemand dit?? Misschien iets te maken met mijn eisprong van gister? Als ik terug denk dan had ik dit vorige maand (toen begonnen met ovulatietesten) ook eenmaal, maar weet alleen niet meer welke dag dit was.
Troebel urine betekent dat je te weinig drinkt Helder urine betekent dat je genoeg hebt gedronken. Naar mijn weten heeft het verder niets te maken met een ovulatie maar wel met hydratatie
Of je plas te lang ophouden. Als ik een hele poos niet geplast heb, is het soms ook troebel. Heeft te maken met neerslag van bepaalde eiwitten, geloof ik. Dus meer drinken en vaker plassen!
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik juist troebelere urine heb rond m'n eisprong.. De kleur van je urine zegt juist of je veel of weinig gedronken hebt.