Hallo, In oktober is mijn mirena verwijderd, daarna ben ik vrijwel direct ongesteld geworden. Na 2 weken weer wat bloed verlies gehad en daarna een min of meer regelmatige cyclus (zie mijn handtekening) Omdat ik een korte cyclus heb zit ik al in de 13e ronde. Het valt mij steeds zwaarder om maar weer ongesteld te worder. Ik weet dat je er wel minstens een jaar over kan doen, maar ik ben al 13 keer ongesteld geweest er zijn vrouwen met minder kansen in een jaar.Verder vrijen we om de dag rond de eisprong, die ik met ovutestjes aantoon Nu ben ik ook minder ongesteld als toen ik dat was met de pil, voor mijn spiraal tijd. wel 4 dagen, maar weinig bloed en eigelijk helemaal geen slijmverlies (had ik 'vroeger' wel) Kortom ik maak me toch wel zorgen, wordt het toch wel tijd om es naar de huisarts te gaan of hebben jullie nog hoop voor me? Het liefst heb ik er natuurlijk geen arts bij nodig, maar het is ook zonde als het met een klein beetje hulp wel wat wordt. alvast bedankt
hoi, ik snap je ongerustheid. Als je het heel vervelend vindt mag je natuurlijk altijd naar de huisarts gaan om het te bespreken. De kans is groot dat hij zal zeggen, wacht nog maar even af. Wat je doet is prima, waarschijnlijk zul je gewoon geduld moeten hebben. Het feit dat je cyclus regelmatig is en je een eisprong kunt aantonen zijn heel hoopgevend. Verder foliumzuur gebruiken en zo gezond mogelijk leven, ook je partner. Dus geen alcohol/sigaretten, goed eten en genoeg slapen en bewegen. Mirjam
bedankt voor je snelle reactie, we gaan het nog 1 keer proberen dan es in overleg met de huisarts. Misschien dat hij dè tip heeft. Misschien dat mijn partner zijn zaad mag laten testen, lijkt me ook zo waardeloos als je na anderhalf jaar lang teleurstellingen blijkt dat er helemaal geen zwemmers in het spel zijn. Dan weet ik het liever eerder. Maar goed, jij ziet het nog niet hopeloos in? we gaan er weer voor!