Wie heeft er ervaring met spit? Het schoot me dinsdag zo in de rug, toen ik wat uit de commode wilde pakken. De pijn is nog steeds niet afgezwakt, ondanks de pijnstillers van de dokter. Hoelang houdt de pijn aan (bij jou of gemiddeld?) Ik kan echt amper nog wat doen. Mijn baby tillen en verschonen of langer staan om bijv brood te smeren. Laat staan het huishouden
Wel ervaring met rugpijn. Bij mij best wel en zwakke plek. Ik herstel alleen wel heel erg snel. Als het langer dan 3 dagen duurt ga ik gelijk naar de fysio. Dat werkt bij mij het beste. Bij mij houdt het ongeveer maximaal 1 week aan. Maar dan ga ik dus wel naar de fysio. Soms is het korter. Nu kllinkt het alsof ik het vaak heb...dat is gelukkig niet meer zo. Vroeger had ik het wel vaker. Ik denk door hormoonschommelingen dat mijn spieren slapper waren tijdens mijn cyclus. Ik kreeg namelijk sneller last van mijn rug of bekken tijdens mijn eisprong of menstruatie. Dan moest ik opassen welke bewegingen ik maakte of welke sport ik deed.
Blijf vooral wel bewegen, maar wat rustiger aan doen is nooit verkeerd natuurlijk. Fysiotherapeut kan vaak goed helpen, als je al klachten hebt, maar ook om bv oefeningen te leren om het een volgende keer te kunnen voorkomen.
Al meerdere malen gehad, echt heel vervelend en pijnlijk. Rustig aan doen maar wel in beweging blijven. Eventueel een hotpack gebruiken op de pijnlijke plek. Je kan even een afspraak bij de fysio inplannen, die kan wat tips geven en oefeningen. Verder is het een kwestie van tijd. Soms is het na een paar dagen over, soms blijft het langer hangen. Mijn laatste keer was op vakantie in Frankrijk, de 2e dag. Wat een ellende.
Mijn hele leven heb ik al last van rugpijn (SI gewricht) maar na de bevalling van de tweede schoot het na 6 weken in mijn rug: spit. Ik heb het daarna nog 6x gehad en ook een foto gehad (kwam niks uit) Ik kon niks behalve liggen en diclofenac en mijn baby echt niet normaal verzorgen. Dat duurde dan gemiddeld 10 dagen en dan was het voorbij. Zon pijn! Ik ben toen bij de fysio geweest en die zei: je moet ermee leren leven; daar was ik het niet mee eens want ik was toen 32. uiteindelijk bij de bekkenfysio terecht gekomen en uiteindelijk bleek het dus mijn bekken te zijn die weer zorgde voor rugpijn en spit. Na een jaar was ik er weer bovenop en sindsdien (4 jaar later en nog een zwangerschap en een baby) geen last meer gehad. Al moet ik nog steeds oefeningen doen. Als het je dus vaker overkomt geef ik je echt als tip om ook eens naar een bekken fysio te gaan. Want wellicht is het wel niet je rug naar je bekken.
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb inderdaad wel vaker rugpijn gehad, maar nog nooit zo erg als nu. Vorige keren ging het ook wel over met pcm. Heb nu het idee dat diclofenac niks uithaald Blijven bewegen zegt de dokter, jemig weet je hoeveel pijn dat doet. Het liefst lig ik de hele dag op bed, maar zelfs dat doet pijn! Maandag bel ik de fysio, mocht het dan nog niet over zijn. Heb er nu ook tijgerbalsem opgesmeerd.
De eerste keer dat het er bij mij inschoot ben ik naar de fysio gegaan. Ik kreeg daar wekelijks bindweefselmassage en verder oefeningen mee voor thuis. Na een paar weken was het over. Als ik het nu weer heb, probeer ik zelf wat los te masseren een paar keer per dag (met tijgerbalsem). Dat is wel vervelend aangezien je redelijk wat druk moet zetten op een pijnlijke plek. Het helpt mij altijd wel goed (icm de oefeningen) en dan ben ik er vrij snel weer van af.
Ik heb het 2x gehad en naast de fysio oefeningen kreeg ik van iemand de tip om ergens aan te gaan hangen met gestrekte armen. Ik kon dat aan onze open trap, en hoe gek ook dat hielp wel. Maar wel alleen doen als je zeker weet dat het spit is. Niet met een hernia doen bijv!
Ik moet het even afkloppen, maar inmiddels al een paar jaar niet meer gehad. Verschillende keren spit gehad. De laatste keer was ook de meest heftige. In de tuin aan het werken geweest en bijna niet meer overeind komen. Uiteindelijk op de bank gaan zitten met de laptop. Kreeg ik vervolgens de laptop niet meer van mijn schoot af gezet. Ieder beweging deed pijn. Mijn broer moeten bellen om me te komen helpen. En de hap gebeld omdat ik geen kant meer opkom. Met flinke pijnstillers en spierverslappers kon ik tenminste weer wat bewegen. Maar inderdaad proberen in beweging te blijven.
Hier ook vaker spit gehad. Hoe pijnlijk ook blijf voorzichtig bewegen. Van veel zitten en liggen wordt het erger. En vooral warm houden. Een warmtepleister heeft urenlang warmte af en vind ik echt fijn bij spit. Of een kersenpit warm maken. veel sterkte! Het is echt een nare pijn
Hier ook regelmatig last van, maar vaak is het met 2 dagen al wel minder met de pijn... Laatst nog in de winkel, jongste wilde ervandoor rennen dus ik maakte één of andere beweging om haar op te tillen en het schoot erin. Bij mij helpen pijnstillers en vooral blijven bewegen.. je kunt natuurlijk ook langs de fysio. Sterkte!
Bij mij schiet het er ook weleens in en de beste en snelste oplossing is direct warmte erop. Zo‘n gordel met twee hotpacks of pleisters erop en dat twee tot drie dagen erop. Na 2 dagen kan ik me meestal weer ok bewegen en na een week is het over!
Tijgerbalsem en echt….koop even zo’n hot/cool gelpack! Die warm je op en dan met een theedoek op de plek die het meest pijn doet. Je stimuleert daarmee de doorbloeding en dat werkt ook pijn verlagend.