engeltje heeft ons beschermd pfff

Discussie in 'De lounge' gestart door zogezegend, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

moet het even van me afschrijven...

mn oudste heeft vuurwerk gekregen (12 jaar) ze mocht vanmiddag al wat afsteken...veiligheidsbrilletje etc...
    smiddags was ze bij buren verderop (ze heeft de sleutel), en ik ging nog even met de jongste naar mijn moeder verderop in de buurt..

mijn moeder zou mee terug komen, en dan zouden we samen van de chinees eten meenemen.
    nu kwam op het laatste moment een vriendin van mijn moeder langs, dus besloot ik alvast naar huis te gaan, en zou mijn moeder chinees meenemen..

ik kwam thuis en het viel me meteen op dat er een rooklucht in de kamer hing..sprak mijn oudste hier op aan, en die dacht dat de lucht in haar jas en handen zat..
    ik liep naar de achtertafel waar haar tas met vuurwerk op de pc lag...en ik kreeg bijna een hartverzakking toen ik dus in de open tas een brandende aansteeklont zag liggen tussen en op het vuurwerk...:$:$:$:$:$:$:$:$

ik wist niet hoe snel ik die lont eruit moest pakken en de hele boel de achterdeur uit moest gooien...
    heb de rest in de tas meerdere malen gecontroleerd...ben zoooooo geschrokken...had haar alles over de veiligheid verteld, maar kennelijk was niks blijven hangen...(het is een kind uiteraard)
    later bleek dat er nog een stukje lont bij mijn keukenkastje was gevallen dat smeulde heerlijk nog even in mijn zeil...:$:(

het enige waar ik aan kon denken was...als ik een paar minuten later, wat......... ik bedoel seconden later was geweest was de hele boel in de woonkamer bij de pc...de lucht in gegaan..met mijn oudste erbij...laat staan de dieren...pffffffff was echt een engel aanwezig!!!!

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn!! Maar goed dat je er op tijd bij was! En zo zie je maar weer, het zijn en blijven kinderen... Die denken soms niet verder dan hun neus lang is al heb je het zo vaak uitgelegd!!

Probeer het maar wat naast je neer te leggen, dat je niet in de shock blijft hangen! Het is gelukkig goed gekomen!!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zeker een geluk dat het goed is afgelopen, wat een schrik!

4. Jel

Jel Niet meer actief

Dat is zeker schrikken. Lijkt me ook dat je daar de hele tijd aan moet denken. Wat als....
    Nou geniet van de avond. Gelukkig is het goed afgelopen.

5. zogezegend

ja dat klopt, zal het ook van me afzetten...
    gelukkig ging alles op automatische piloot...en is er niks ergs gebeurt..

6. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Sorry, maar ik vraag me toch af... Met wie was ze dan vuurwerk gaan afsteken? Alleen met wat andere kinderen of wel met volwassenen erbij die de boel een beetje in de gaten houden?

7. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wat een geluk dat je er op tijd bij was! Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn..

Persoonlijk ben ik van mening dat kinderen op die leeftijd geen vuurwerk horen af te steken, tenzij er begeleiding van een volwassene bij is..
    Maar goed, om mijn mening vraag je niet.. ;)

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Daar heb je gelijk in.

Maar zie het aan mijn zoon van 11 hij is helemaal hotel de botel van dat vuurwerk zijn lust en zijn leven. Hij had vannacht z.n lol. Wel hier idd toezicht van mij vader tante oom. Dus alleen afsteken mag hij ook niet maar. Gisteren was hij bij schoonfamilie en stond hij ook dood leuk met een neefje van 14 in de tuin vuurwerk af te steken. Moest wel heel even goed slikken wat hij daar aan het doen was. Maar ik moest hem los laten.

Blijf altijd zeggen hoe of wat.

Gisterenavond gooide hij een rotje verkeerd. Hij zegt kan gebeuren ik zeg dat kan niet gebeuren je ogen open houden en kijken waar je je rotje heen gooit. Een meisje was ook iets aan het afsteken ze zat gehurkt en hij gooide dat perongeluk tussen haar benen. Ze sprong gelukkig net tijd op zij. En ik gaf haar ook een gil van ga opzij. En mijn zoon zegt kan gebeuren ik zeg echt niet opletten jij anders pak ik je vuurwerk per direct af..

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    gelukkig was je er op tijd bij!

10. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Nou het spijt me zeer.. maar hier gaan ze dus echt voor hun 16e ofzo geen vuurwerk in hun eentje afsteken..
    Hier in de stad is vannacht een man zijn hele hand kwijtgeraakt terwijl zijn zoon van 9 (!!) erbij stond...
    Bij mijn buurvrouw werd iets naar binnen afgestoken (per ongeluk) terwijl ze met haar zoontje in de deuropening stond. Gelukkig is dat net aan goed afgelopen, maar de schrik zat er behoorlijk in.
    Er gaat gewoon toch nog zo vaak iets mis. Hoe voorzichtig je ook bent.
    Lijkt me vreselijk zoiets, wij steken zelf ook niets af. Kijken naar een beetje siervuurwerk is leuk, maar al dat onzinnige gedoe.

Maar goed, makkelijk praten achteraf... Ik hoop dat er verder gewoon nergens vervelende dingen zijn gebeurd!

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Inderdaad wat zou jij geschrokken zijn , maar ik verbaas me er altijd over dat jonge kineren met een tas met vuurwerk naar buiten mogen gaan er hoefd maar een vuurtje bij te komen of de complete tas van het kind gaat in de hand of op de rug af...... en dan kunnen ze nog een veiligheidsbrilletje hebben aar denk niet dat dat genoeg is.... mijn kind zou later echt wel vuurwerk af mogen steken maar nooit of te nimmer word dit mee naar buiten genomwn in tas. rugzak of jasZak want vind dat echt levens gevaarlijk

12. zogezegend

nou volgend jaar gaat het zeker anders...gelukkig heeft ze zich verder wel aan de regels gehouden... en weet ze nu dat die aansteeklont als hij gebruikt is nat moet worden gemaakt...

trouwens wat mij opviel was dat overdag toen ik met mijn jongste liep, kids van veel jongere leeftijd met een hoop vuurwerk rondliepen...en ook geen rekening hielden met mensen die voorbij kwamen..
    ben blij dat het nu allemaal weer achter de rug is...ik heb zelf nooit vuurwerk afgestoken, vind het genoeg om zo achter het raam naar te kijken..

13. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Gelukkig is alless goedgekomen.

Ik denk er anders over als kinderen van 12 of ouder vuurwerk willen kun je ze beter een paar kopen en er bij blijven als ze dit afsteken.
    Ik ben van mening als kinderen dit niet krijgen gaan ze het ergens anders halen, en dan weet ik niet als moeder waar ze het vandaan hebben.
    Maar ieder zijn eigen mening,
    Ik weet dat het gevaarlijk is, maar een kind is een kind en normaal vinden alle kinderen dit leuk, dus je kunt er beter bij zijn dan dat ze het stiekem gaan doen.

14. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Kan me goed voorstellen dat je erg geschrokken bent en wat een geluk dat je nog net op tijd thuis bent gekomen en erger hebt kunnen voorkomen.

15. janineke

janineke Actief lid

15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Wat hebben jullie een geluk gehad! Gelukkig was je op tijd thuis. Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent!

16. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    pfff dan schrik je!!! gelukkig geen rare dingen gebeurd, maar had wel raar kunnen gaan.

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    kan me goed voorstellen dat je geschrokken was gelukkig was je er optijd bij

hier heb ik alleen op 4 meter afstand 1 stuk van de 100.000 klapper in me gezicht gekregen net onder me oog vloog keihard tegen me gezicht
    maar heb gewoon geluk gehad dat het niet in me oog was en stond nog wel verweg

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben met deze mening: kinderen (van 12) horen geen vuurwerk af te steken. Of ze nou verantwoordelijkheidgevoel hebben of niet, een kind hoort niet te spelen met ´explosieven´.
    Gelukkig is het goed afgelopen.

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou waren op sisite en was er een jongetje van 6!!!!!!!!!!!! Ouders waren gewoon in de kamer notabene, dus geen zicht niks!! echt ja sorry belagelijk... ja want kleine knalerwten en trektouwtjes vind hij niks aan. Nou vond het niet normaal!

12 jaar ...ja moeilijk. ligt er ook aan wat voor vuurwerk denk ik.
    naja maakt ook niet uit. ts heeft niks aan wat wij zouden doen ja of te nee. ze is zich dood geschrokken dus het zal wel niet weer gebeuren ;)

20. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Een kind van 12 wil nu eenmaal vuurwerk afsteken en dit hou je denk ik, niet tegen. Als je het verbied gaan ze op straat wel op zoek naar vuurwerk wat nog intact is met alle gevolgen van dien. (dit deed mijn broertje dus altijd)
    Ik denk dat je als ouder je kind vooral heel goed moet voorlichten. Desnoods kun je dit doen met filmpjes van wat er kan gebeuren als je vuurwerk verkeerd afsteekt en wat de risico's zijn. Misschien hard maar dan is het wel duidelijk.

Je kunt je kinderen niet overal in beschermen maar wel zo goed mogelijk voorlichten er er inderdaad bij blijven de eerste keer.

Deel Deze Pagina