Trombose been DVT

Discussie in 'De lounge' gestart door lieke, 11 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    #1 lieke, 11 jan 2025
    Laatst bewerkt: 11 jan 2025
    Gisteren is bij mij een dvt geconstateerd na 2 dagen rondgelopen te hebben met veel pijn.
    Maar had dus geen dik rood been en andere kenmerken die samengaan met trombose.
    Echo gemaakt en naar huis gestuurd met antistolling medicatie na 4 uur op de spoedeisende te hebben gewacht ivm de drukte daar allemaal valpartijen die binnen kwamen.
    Het scheen vrij fors te zijn een ader van zo 30 CM was verstopt.
    Heeft hier iemand eerder een trombose been ( dvt ) gehad ?
    Ik snap dat het even duurt maar kan vandaag nog geen stap zetten loopt als een manke op mijn tenen maar na een aantal stappen moet ik echt weer zitten.
    Benieuwd naar ervaringen hiermee.
    Alvast dank !

2. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Geen antwoord op je vraag, maar ik heb een longembolie gehad. Die kwam wel uit m'n been overigens, maar ik had ook geen rood been en ook m'n longembolie was anders dan gebruikelijk. Ik had enorme pijnklachten (kon niet liggen, moest rechtop slapen). M'n hele long zat vol met bloedproppen en waren ondertussen al infarcten. Na een dag voelde ik iets verbetering, maar nog behoorlijk veel pijn. Na 2 dagen aan de antistolling (spuiten), werd het draaglijk. Na een week was de pijn weg.

lieke vindt dit leuk.
  3. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    @Caithxxx
    Dank je voor nu is de pijn in mijn been kuit alleen zittend op de bank omhoog te doen

Lopen is een hel ! Heb wel pijnmedicatie genomen en de steunkous aan dat gaat redelijk maar kan alleen nog maar op mijn tenen lopen rechts.
    Kan niet afwikkelen dat doe mega zeer.
    Dapper doorgaan maar en wachten tot het minder wordt !
    Ben ook door de arts gewaarschuwd dat als ik benauwd wordt contact op te nemen.
    Maar ook dan blijft de behandeling hetzelfde tenzij je echt ziek en te benauwd wordt.

4. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Ik heb een trombose in mijn halsader 'jugularis'

Je lichaam moet het stolsol 'zelf' oplossen wat heel erg lang kan duren en in sommige gevallen niet helemaal gebeurd. Er is een apparte Facebook over Trombose. Met meer mensen met een dvt, mischien heb je daar iets aan?

lieke vindt dit leuk.
  5. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Dank je kan het zelf niet zo snel vinden alleen Engels talig en daar ben ik niet goed in.

Maan14 vindt dit leuk.
  6. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Harteraad Trombose

Heet de groep.

Heel veel sterkte.

lieke vindt dit leuk.
  7. lieke