Dreigende vroeggeboorte

Discussion in 'Gezondheid' started by littleyo, Jan 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littleyo

littleyo Lid

Jan 9, 2009
    67
    3
    8
    Hoi Allemaal,

Ik wil graag mijn verhaal deken en ervaringen van andere mensen horen als dat kan :)
    Dit is mijn 2de zwangerschap en eigenlijk rommelt het al vanaf 18 weken. Veel harde buiken. Met 22 weken controle gehad, niks aan de hand baarmoedermond 4 cm en geen ontsluiting, harde buiken dus accepteren.
    Afgelopen zaterdag ben ij voor een minderleven echo naar het ziekenhuis gegaan. Wat blijkt, weeenactiviteit (niet gemerkt) kindje wel alles goed! baarmoedermond eerst 2 cm daarna 1.5 en 1 cm ontsluiting.
    Opgenomen weeënremmers gehad en longrijping.
    Vanaf gister mocht ik weer gaan lopen. 2x 20 minuten en hebben ze het nogmaals gemeten. Wat blijkt baarmoedermond 1.5 en bij harde buik of beweging 0,7.
    Ik mocht wel gewoon naar huis om hier af te wachten. Mag bijna niks doen. Moet zeggen dat ik het wel wat eng vind. En voel natuurlijk vanalles nu omdat je overal op let! Ik ben nu 33.3 zwanger. En het kindje ligt al helemaal vast in het bekken.
    Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
    Ik hoor graag ervaringen!

Groetjes Yoni

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar wil je veel sterkte toewensen.

Overigens is 1cm ontsluiting heel normaal bij een tweede zwangerschap volgens mijn gyn. Het schijnt dat je na een zwangerschap je baarmoedermond nooit meer helemaal dicht gaat en dat 1cm eigenlijk niets is.

3. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,381
    10,327
    113
    Kan je niet helpen met ervaring maar wou je wel succes wensen!!

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Ik heb het ook gehad bij mijn oudste. Ze is uiteindelijk met 38+2 geboren.
    Hoop dat je kleine nog even blijft zitten en idd rust houden.
    Sterkte!

5. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    3,053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik heb het zelf (gelukkig) niet meegemaakt.
    Wel met 33 weken naar het ziekenhuis voor een minderleven echo en de hele molen. Maar alles leek goed te zijn met de kleine meid.

Om je een hart onder de riem te steken:
    Mijn buurvrouwtje herkent het wel. Die heeft vanaf 30 weken met 3 cm ontsluiting gelopen.
    Haar zoontje is uiteindelijk geboren met 40+2, dus het zegt heel weinig.

Ik hoop dat je het nog even volhoudt en dat de kleine nog even lekker blijft zitten.

6. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,381
    10,327
    113
    Hoe gaat het nu met jullie?

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Heel veel sterkte!

Ik heb bij mijn zoontje door bloedingen en slechte stoelgang een dreigende vroeggeboorte gehad.
    Met 26 weken werd ik opgenomen aan de remmers en de longrijpingsspuitjes.
    Mijn baarmoedermond was 3,2cm ipv 4,5 cm en veel harde buiken die ook zeer deden.
    Na 4 dagen naar huis, en meneer kwam alsnog met 40+4!

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier ook benieuwd hoe het met je gaat !

9. Mamajen

Mamajen Bekend lid

Nov 8, 2013
    634
    1
    0
    hey!

hier een beetje vergelijkbaar verhaal meegemaakt bij de zwangerschap van mn zoon.

Vanaf 16 weken veel harde buiken, bij 18 weken moeten stoppen met fysiek werk (werkte in de zorg). Met 28,5 week opgenomen gelegen met premature weeen en 1cm ontsluiting. Gelukkig geen weeenremming nodig gehad, omdat het tegen de tijd dat ik in het zh kwam, het alweer rustiger werd. Wel een paar dagen opgenomen gelegen. Gyn zei tegen mij toen, zorg dat je de 34 weken haalt, daarna laten we de natuur z'n gang gaan.
    Onze zoon is uiteindelijk met 37+4 spontaan geboren en een kerngezonde jongen :)

hoe is het nu met je?

10. Angels88

Angels88 Bekend lid

Apr 2, 2013
    581
    0
    0
    Hoe gaat het nu? Sterkte!

Share This Page