Even een vraagje. Misschien beetje stom maar wil het zekere voor het onzekere Morgen komen mijn ouders eten en wil ik van knorr zo'n maaltijdpakket maken. Lasangette heet het. Nou snij ik daar altijd blokjes salami door. Zo'n worst van stegeman. Met een wit vel erom zeg maar. Kan dat gewoon? Zag namelijk bij voedingscentrum dat salami niet mag. Maar ergens anders zag ik weer dat ze bewerkt zijn. Is dat met die stegeman worsten ook zo? En kan ik gewoon zo'n lasangette pak maken? Vanwege de kruiden?
Staat in de lijst van vlees dat je beter niet kan eten van voedingscentrum. Salami schijnt rauw te zijn. Nou heb ik de stegemann salami bekeken en die is gerookt. Maar de verpakte salami voor op je brood staat alleen bij dat het gerijpt heeft. Maar heb heerlijk lasangette gegeten hoor
het gaat om de rauwe salami, denk hierbij aan die keiharde worsten uit bv italie, die zijn niet verhit die van steegeman mag je gewoon eten hoor meid! liefs Es
Zolang het in de oven is geweest kan je het altijd eten inderdaad want dan is het door en door verhit geweest. Wel is het zo dat salami (ook de gewone uit de supermarkt) door het RIVM wordt afgeraden omdat deze gefermenteerd worden. Dit is een bepaalde manier van het langer houdbaar maken van producten. De temperatuur van fermenteren komt niet hoog genoeg om alle bacteriën te doden en daarom wordt het afgeraden. Wel is dit een vrij nieuw product dat is toegevoegd op de lijst ja
tjonge, inderdaad vrij nieuw. Vorige zwangerschap mocht ik nog gewoon salami eten. Maar goed, als je het voldoende verhit gaat het blijkbaar goed. Ik zal het weer eens proberen te onthouden Fijn dat je in ieder geval lekker hebt gegeten
ooh lassagnette heb ik gemaakt ook in het zomer in nl bij mijn ouders voor het eerst.. vonden ze ook heerlijk ..ikvraag me af of ze het ook in buitenland hebben .. volgens mij als het lang in oven is het wel goed hoor
Salami is kennelijk wel rauw, maar op een andere manier bewerkt zodat het niet rauw meer lijkt. Kijk hier: Niet doen tijdens zwangerschap | Voedingscentrum, eerlijk over eten Het voedingscentrum zegt: Je mag het wel eten als je het zelf goed verhit in een warm gerecht.