Ja hoor, het is weer zover. De periode met vervelende maagzuur is nu echt aangebroken. Had ik het tot nu toe af en toe en en was het makkelijk te verhelpen met een Rennie, nu begint het toch echt weer zeer lastig te worden en helpt Rennie niet of nauwelijks meer. Had gehoopt dat het minder zou zijn nu er 1 ipv 2 in m'n buik zit, maar helaas. Wat doen jullie tegen het maagzuur? Ik heb al een lading Rennies in huis en drink geen vruchtensapjes meer, wel veel melkproducten. Ik probeer de chocolade en pittige etenswaren nu ook zoveel mogelijk links te laten liggen, maar dat is zo moeilijk want ik vind dat zo lekker
Ik gebruikte (op advies van de VK) Antagel. Dat is een drankje, dat werkt een stuk beter dan Rennies.. En verder inderdaad niet te kruidig eten, kleine porties, vla/melk/kaas na maaltijden.
Dat Antagel had ik de vorige zwangerschap ook inderdaad. Kan me niet zo goed herinneren of het nou hielp of niet. Kan het allicht weer eens in huis halen.
Anders moet je even bij je verloskundige advies vragen. Vorige keer had ze het erover dat er iets nieuws was, wat je ook tijdens de zwangerschap mag gebruiken, en dat ze je daar een recept voor mee kon geven. Geen idee wat dat precies is, hier is het inmiddels weer aardig onder controle te houden met gaviscon siroop en erg op m'n eten letten.
Geen frisdranken met koolzuur drinken helpt bij mij ook nog wel iets. Is geen wondermiddel, maar alle beetjes helpen in dit geval. Soms hou ik het alleen maar bij water en thee. O ja en kleine beetjes eten ipv grote maaltijd. Dan heb ik er ook weer meer last van. Lastig is het wel!
caithlin: dat heb ik ook, het idee dat ik maagzuur krijg door thee. Dat drink ik dus ook bijna niet meer. (heb het trouwens bij alle soorten thee, dus zowel kruidenthee als zwarte thee etc.) Wellicht zijn we dus niet zo gek als we denken Ow, en heb er zowel last van als ik thee warm drink als wanneer ik het lauw drink, dus met de temperatuur heeft het niet te maken Hier werkt het nog het beste door bepaalde dingen niet te eten.... maar dat is soms echt verdomd lastig
Ik heb ook t idee dat ik maagzuur krijg van onder andere thee... Elke keer als ik dit drink, krijg ik er last van. Ik heb vandaag voor t laatst thee gedronken,want vanmorgen was t echt niet te houden hoor. Ook last van mn buik. Bij mij helpt vanile vla trouwens goed tegen t maagzuur.
Ik gebruik ook Antagel op aanraden van de VK. En het helpt goed ! (manlief heeft altijd veel last gehad van maagzuur en gebruikt het nu ook ) Ik krijg het juist van vettig eten.. Dus we eten hier best gezond de laatste tijd.. (Jammer hoor! Een McDonalds zou er zo in gaan!!)
Hier ook veel last van thee, een weekje mee gestopt en het ging meteen een heel stuk beter, gisteren een kopje rooibas gedronken (dacht dat dat misschien wel zou kunnen) en meteen weer de hele dag last gehad. Als ik veel buk krijg ik ook last.
Hmmz...dan maar even geen thee meer. Wel jammer, want ben weer helemaal weg van babythee (gewone thee met melk en suiker). Op dit moment waag ik me vrijwel alleen aan melk, yoki en water wat drinken betreft. Dat gaat een stuk beter. Alleen eten is zo lastig, het lijkt wel alsof ik overal maagzuur van krijg (behalve idd vla of brood)
gatverdamme ja dat maagzuur!!! hier ook erg veel last van. morgen moet ik toch bij de v.k wezen dus dan kaart ik het even aan mischien dat zij nog goede tips heeft. ik word er echt gek van!!! ik krijg het altijd als ik lig en dan maakt het niet uit of dat ik nou op mn zij of rug lig het blijft gewoon.
Vreselijk dat maagzuur. Heb er vanaf de eerste weken al last van net als bij de eerste. Aandelen rennies zijn gestegen hoor. Ben ook aan de antagel gegaan, Eerste fles is nu op dus even nieuwe halen. De rennie duo's zijn ook wel goed. Wat eten en drinken betreft maakt het niet altijd wat uit. De ene keer drink ik 3 glazen cola en heb niks en de dag erna een half glas en ben de pineut weer. bah bah bha
Ik heb het sinds een paar weken ook, heel vervelend. Vooral als je in bed ligt. Wat er bij mij precies helpt weet ik nog niet. Zo vroeg mogenlijk warm eten...want daar heb ik het meeste last van.
He dames, Ook hier een slachtoffer van maagzuur. Ik heb nog niet helemaal ondekt wat helpt. Wel heb ik her hoofdsteun van mijn bed wat hoger als de rest van het bed. Dat slaapt heerlijk en scheelt enorm met maagzuur. Misschien hebben jullie er ook wat aan. Groetjes