trombose spuit! Durf niet!!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door sonja17, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    hallo, ik ben vandaag thuis gekomen na een keizersnede en moet nu nog 1 spuit zetten. Maar het lukt mij niet! zou het uitmaken als ik deze laatste zou overslaan?

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    nee je moet die echt wel nemen hoor je kan ook denken van zo dit is de laatste succes ermee

3. adi

adi Niet meer actief

ik heb de laatste 2 'gespijbeld'. En heb vóór mijn keizersnee 8 weken volledige bedrust gehouden, dus zou ze eigenlijk echt wel moeten nemen. Maar ik durfde ook niet ;)

(had overigens geen trombose gekregen ;))

4. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    Ik had jou berichtje eerder moeten lezen hihi.
    jeetje man wat heb ik lang met die spuit in mijn handen gezeten! Uiteindelijk heb ik het gedaan echt wat vind ik dat eng zeg!!!

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    nu heb je hem in ieder geval wel gehad en ben je er nu gelukkig vanaf goed gedaan het is ook eng om bij jezelf te moeten prikken natuurlijk

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Goed dat je het toch gedaan/gedurfd hebt hoor :D!
    (al moet ik zeggen dat ik hem gewoon over geslagen zou hebben)

7. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Niet over na denken! Hup erin zetten. Ik heb vanaf begin zwangerschap tot 35 wkn gespoten. (klinkt net als een junkie hihi) en nu na de bevalling weer 6 weken iedere dag!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben blij dat je hem gezet hebt, Sonja.

En ik vind het (op zijn zachtst gezegd) héél raar dat er hier mensen zijn die zeggen dat het niet hoeft. Een arts schrijft een behandeling voor. Wie ben jij dan, om zonder enige medische training, tegen iemand waarvan je de situatie totaal niet kent, te zeggen: "Dat hoeft niet."

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Fijn dat het toch gelukt is! :)
    Maar hebben ze in het ziekenhuis jou dan niet een keer zelf laten spuiten? Dat hebben ze mij namenlijk wel laten doen. Vond ik het thuis ook niet zo eng meer om te doen ;)

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

vind het vreemd dat je hem zelf moest zeten als je het niet gewend bent.Ik zou in het ziekenhuis gehouden zijn als ik niet zelf kon spuiten heb elke dag gespoten van 7 wk zwangerschap tot 6 weken na zwangerschap.

DAMES als je zo´n spuit mee krijgt , krijg je hem NIET VOOR NIETS. Trombose is gevaarlijk en het lijkt me niet dat jij aan longembolie het loodje wil leggen en je baby gelijk wees word!!! want dat kan dus !

Asl je niet durft te spuiten vraag het aan je HA- verloskundige- verpleegkundig iemand in de buurt enz. het is niet moeilijk maar moet wel.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hmmm. Wat dom om hem niet te zetten. ik heb trombose gehad en dat is geen pretje. Dan moet je nog veeeeeeel meer spuiten en prikken en slikken en twee jaar een steunkous dragen. En dan heb ik het niet eens over het gevaar op longembolie of doorschieten naar de hersenen. Jeetje, dat kun je allemaal voorkomen door een spuitje. Dat doe je dan toch? :(

12. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik heb ook een ks gehad en de eerste dagen dat ik het zh lag idd elke dag zo'n spuit in mn bovenbeen gehad, maar toen ik naar huis mocht was het gelijk klaar. Ik hoefde thuis niks meer zelf te spuiten. Waarom is dat dan eigenlijk? Vanaf dat je thuis bent, ga je toch gelijk weer wat bewegen en niet meer de hele dag stil in bed liggen?

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik heb maar 2 spuiten voor trombose gehad na mijn keizersnede.. Op dag 1 en dag 2 en toen ging ik naar huis! Wat bizar dat je m gewoon meekrijgt en 'zie maar'

14. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik heb 4 dagen na de keizersnede een spuit gehad, toen was ik goed genoeg op de been om geen trombose meer te krijgen.
    Op dag 6 werd ik ontslagen uit het ziekenhuis

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het ligt er ook aan hoe "actief" je bent na je operatie. Ik heb het zelf nagevraagd toen ik in februari een acute blindedarmontsteking heb gehad. Ik heb nl maar twee spuiten gehad (in het ziekenhuis) terwijl mijn vriend na een knie-operatie zes weken moest prikken! Hij moest dit dus ook zelf doen.
    Volgens de verpleegkundigde is een van de criteria hoe bedlegerig je bent na de ingreep.

En inderdaad trombose is niet iets om grapjes over te maken. Die spuit moet je zetten als ze m meegeven.

@TS Respect dat je het uiteindelijk wel hebt gedaan!!!

Deel Deze Pagina