Hallo Weet niet of ik het hier goed plaats maar zit met een probleem. Schaam me er best voor maar wil het toch even delen. Het is heel normaal om haaruitval te hebben na je zwangerschap. Alleen is het bij mij wel in extreme mate gebeurd want ik heb 2 kale plekken aan weerskanten bij mijn voorhoofd overgehouden. Er zit echt bijna geen haar. Aangezien ik heel donker haar heb, zie je echt heel duidelijk twee plekken hoofdhuid zitten. Ik kam er altijd mijn haar overheen, maar gister zei mijn moeder, "heb je nu 2 kaleplekken op je hoofd?". Kon wel janken. Herkent iemand dit, ervaring mee( hoop het niet voor jullie) en wat kan ik er aan doen?
Misschien even naar de huisarts? Misschien heb je naast alle hormonen ook een vitamine tekort waardoor het zo extreem is?
Volgens mij is dat ook een vitamine tekort,je zou even de huisarts kunnen bellen of langs een kapsalon kunnen gaan! Succes!
HA zei dat ik het aan moest kijken, maar dat doe ik nu al een half jaar. Ga idd maar weer eens terug. Thanks
heb ik ook gehad. tot mn kleintje 3 maanden was, begon het uit te vallen. had echt nog maar een dun bosje haar. nu, bijna een jaar later, (sinds ik gestopt ben met BV) zit er weer haar van ongeveer 3 cm. bij mij is het dus wel terug gekomen. tegen mij werd ook gezegd dat het door je hormoonhuishouding kon komen.
Ik heb het ook helaas... En ik heb gewoon ook erg dun haar. Ik verf daarom mijn haar ook blond zodat je het minder ziet omdat je hoofdhuid ook licht is natuurlijk...
Ik had vroeger ook hevige haaruitval, en was een paar jaar geleden echt bang dat ik kaal zou worden. Bij mij zag je op een gegeven moment ook mijn hoofdhuid door mijn haar heen. Toen werd ik zwanger en had ik ineens een volle haardos Maar na de zwangerschap viel het als een gek uit. Hele huis lag vol met haren. Ik ben toen hooggedoseerde vitamine B pillen gaan slikken (die van Kruidvat...die van Etos zijn te laag gedoseerd, moet je even goed de potjes vergelijken), en dat helpt bij mij heel erg goed. Ik slik het nu nog en blijf dat ook wel doen denk ik... ik heb nu weinig haaruitval en mijn haar is weer normaal. Oke geen volle bos, maar kale plekken zie je niet meer. Dussss mijn tip is: vitamine B!
Bij mij is het niet kaal maar heel kort precies op de plekken die jij beschrijft. De tempels heten ze. Vitamine B helpt vaak al wel om je haar dikker te krijgen en het uitvallen te laten stoppen. Ik ben er net mee begonnen dus ik kan je nog niet vertellen of het echt verschil maakt.
Oh dat heb ik dus ook. Ik heb twee kale plekken aan de zijkant van mijn hoofd, tot aan mijn oren ongeveer. Er begint nu weer haar te groeien, ik vond het vreselijk maar het komt in ieder geval weer goed. Mijn meissie is nu 5 maanden en ik slik al vanaf dat ik zwanger raakte vitamines van davitamon compleet mama plus.
Hoi, ik heb het bij mn beide kinderen gehad, inderdaad zo erg dat ik hele grote kale plekken had. En inderdaad als je donker haar hebt dan is dat heel goed te zien. Gelukkig heb ik lang haar dus alles goed naar achteren kammen en in een staart dan zag je het gelukkig niet. Bij mij bleek het alopecia te zijn, krijgen heel veel vrouwen na de zwangerschap. Google daar maar eens op lijkt erger dan het is. Bij mij is binnen het jaar na diagnose weer alles aangegroeid en heb het verder ook niet meer gehad. Misschien dat je hier wat aan heb. groetjes sandy
Wat vervelend voor je zeg! Heb er zelf ook flink last van gehad. Begon met vier maanden na de bevalling. Ik verloor ook de meeste haren (wat dan zichtbaar was) aan de voorkant, bij de haargrens op mijn slapen/ voorhoofd. Ik heb vrij licht haar, maar je zag echt dat het daar heel dun was. Ik kamde ook mijn overige haren erover heen, en droeg het dan in een staart. Sinds een maand of drie groeit het weer aan, en loop ik met stekels aan de voorkant... Niet echt leuk, maar ben wel blij dat het terugkomt. Heb ook vit B geslikt en gewassen met een speciale shampoo en haarlotion tegen haaruitval. Geen idee of dat daadwerkelijk heeft geholpen, maar het gaf me wel weer moed. Ik durfde nauwelijks nog mijn haren te wassen of te borstelen... Hele plukjes had ik in mijn handen...