Wie had ook een snelle bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ellen1983, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    Ik ben benieuwd naar verhalen over snelle bevallingen. kon er niet zoveel over vinden, vandaar. mijn vriend was op tijd voor de geboorte, maar t zal ook wel eens anders zijn toch?
    hierbij mijn verhaal in t kort.

20 juni 2011 40w6d
    10.00 uur vk-afspraak. ik ben moe, ben t zat, veel pijn in de lies. ik heb gelukkig al 3 cm, dus ze kan me heel goed strippen.
    jammer genoeg alleen maar heel veel harde buiken, geen weeen.
    21 juni 2011 40w6d
    9.00 ik mag van de vk even naar t zhs komen. als er meer ontsluiting is, gaat ze mijn vliezen breken.
    12.00 uur nog steeds 3 cm, maar omdat t rustig is qua bevallingen, breekt ze toch mijn vliezen. ik krijg meteen weeen. mijn vriend is nog onderweg vanaf zijn werk. (moest 2 uur rijden en stond ook nog in de file!)
    12.45 uur komt mijn vriend eindelijk binnen, ik heb n weeenstorm.
    13.10 uur ik mag al persen!
    13.20 uur daar is Noud!
    van het breken van de vliezen met 3 cm ontsluiting tot de geboorte, zit 1 uur en 20 min.

2. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Hier ook een hele snelle bevalling.
    Met 40+1 weken werd ik gestript en bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben (niks van gemerkt). Dat was om 11 uur. Naar huis en afwachten wanneer de weeën zouden beginnen, had constant harde buiken en een zeurende pijn in m'n rug, maar nog geen duidelijke weeën.
    Om 12.40 had ik de eerste duidelijke wee, direct vk gebeld, die was er binnen 10 minuten. En om 13.28 is m'n dochter geboren. Hele bevalling vanaf de eerste wee duurde dus nog geen 50 minuten. Mijn vriend was er gelukkig bij, die had ik gebeld nadat ik van de controle bij de vk weer naar huis liep.

Dit was mijn 2de bevalling, mijn eerste bevalling duurde 4,5 uur.

3. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    14-12 uitgerekend
    24-12 spontaan bevallen 41.3weken

10.30 3cm
    13.30 9cm
    15.15 seth geboren.

niet uitgescheurd, niet geknipt, geen kunstverlossing, geen pijnstilling, geen keizersnede. En na de bevalling gelijk weer op de been.Eerste bevalling, zo wil ik we nog wel meer.

Fultimemommy vindt dit leuk.
  4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik 2 keer

eerste keer (2 u 10 minuten)
    - 27 weken zwanger, opgenomen ivm bloedverlies. Na een aantal dagen werd ik snachts wakker in een nat bed, vruchtwater was gebroken
    - aan de ctg, weeen werden steeds sterker, binnen 15 minuten lag ik op de verloskamer,
    - kleine lag in stuit en kon niet worden gedraaid, er werd gekozen voor een natuurlijke bevalling omdat ik al 5 cm ontsluiting had en ze gingen knippen.
    - 2 uur nadat ik wakker was geworden kreeg ik persweeen, tijdens de persweeen draaide de kinderarts het lijfje zodat zijn gezicht goed kwam te liggen, en 10 minuten was de kleine er.
    - Hij werd meteen afgevoerd omdat hij onderzocht moest worden.
    -Tijdens het hechten kwam mijn man binnen, hij was niet optijd omdat hij nog naar mij toe moest komen, ik lag ver van huis opgenomen namelijk.
    -Na een half uur kwamen ze onze zoon laten zien, onder bubbeltjesplastic lag hij in een couveuse, mijn man liep mee naar de Neonatalogie (babyIC). Hierna kwam hij terug. Ik moest eerst douchen voordat ik weg mocht. Na 2 uren mocht ik mijn zoon bekijken op de Neo.

Tweede bevalling (tweeling)
    Met 27 weken lag ik opgenomen in hetzelfde ziekenhuis, ik had steken gekregen en onvoelbare lichte wee-activiteit. na een aantal dagen kreeg ik wat bloedverlies en menstruatiegevoel. Diezelfde dag zette de bevalling door.
    -ik zat GTST te kijken toen de harde buiken wat heftiger werden. Rond half 10 begonnen de weeen, ik werd naar de verloskamer gereden want ze gingen kijken of ik meer ontsluiting had gekregen.
    Direct mijn man gebeld en die kwam er meteen aan,
    -Mijn man was er en een kwartier later kreeg ik persweeen, die verloskundige keek me aan alsof ik gek was. 30 seconden later braken mijn vliezen van de eerste, 30 seconden later was de eerste er in 1 perswee die ik niet kon ophouden.
    -Toen brak de hel los, want de placenta die zij deelden liet los, waardoor de 2de zuurstoftekort kon krijgen. Omdat er geen tijd meer was voor een keizersnede werd de tweede eruit getrokken aan zijn beentjes. er stonden 15 mensen om mij heen die assisteerden.
    Later gingen zij met de kinderen mee.
    Na 5 minuten hoorde ik dat er direct onderzoek werd gedaan in de navelstreng of er zuurstoftekort was ontstaan,
    na een kwartier hoorde ik dat het niet zo was,
    na 3 kwartier hoorden we dat ze een kans op leven hadden, werden ze voorbij gereden in zilverfolie gewikkeld een couveuse, met mutsjes op: Kindje 1 en Kindje 2 genaamd, en gingen naar de babyIC. Ik moest douchen en pas daarna mocht ik mijn kinderen bekijken. Midden in de nacht stonden we op de Intensive care, om de volgende dag terug te komen en te kijken hoe ze het zouden gaan doen.
    -ik kon echt niet slapen en was helemaal hyper. Hoe ik in slaap heb kunnen komen die nacht..:(

5. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ook hier eens snelle bevalling van ons eerste kindje.
    toevallig in het ziekenhuis op controle met 37 weken. de poli was dicht dus werd het ctg op de verloskamer gedaan ( maar goed ook achteraf).

om half twee breken de vliezen. meteen volop weeen.
    om vier uur mag ik persen, en na 1 perswee is ze er.omzes over vier.

2,5 uur dus totaal.

vond het goed te doen eigenlijk.

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Is vliegensvlug gegaan! Hele dag btje weeen maar onregelmatig en niet echt pijnlijk
    16:10 thuis opeens gebroken vliezen
    16:30 in de auto
    17:10 in verloskamer
    17:30 8cm
    17:40 in bad
    17:55 persweeen in bad
    18:10 Had ik ons meisje er 'even' uitgeperst ;)
    Placenta in OK gehaald vond ik niet zo'n ramp na zo'n snelle bevalling maakte t me allemaal niks meer uit!

Ben alleen btje bang dat de 2e niet is te houden en wordt al bang van t idee is mijn vriend wel optijd? Kan mijn dochter nog ergens heen?

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier kwam ze uiteindelijk ook heel snel...
    Na 7.5 week gebroken vliezen en 4 dagen voorweeen was er 's ochtends om 6.00 nog niets aan de hand.
    's middags om 14.00 6 cm ontsluiting en daarna alles in orde gemaakt voor snelle bevalling (want stuitligging en te vroeg/ te klein), dus weeen opwekkers.
    Om 16.30 persen en 16.45 was ze er!

8. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Hier ging het ook iets sneller dan ik zelf had gedacht...

controle 37w+3: ik blijk al 3cm te hebben. Ik schrik toch wel even, aangezien ik nog 4 dagen moet werken en nog niets voorbereid heb...

controle 39w: 4cm

39w+6: rond middernacht gaan slapen
    0h30 eerste wee
    1h00 vriend wakker gemaakt
    1h20 vertrokken naar het ZH
    1h35 ik check mezelf in (weeën om de 3 min) terwijl m'n vriend onze dochter naar zijn ouders brengt
    2h05 vriend komt toe in het ZH en meteen daarna breken mijn vliezen
    2h10 verpleegkundige bekijkt m'n CTG en ziet weeënactiviteit, "maar nog niet wat we nodig hebben". Ze controleert en schrikt: heb zo goed als volledige ontsluiting
    2h30 de gyn steekt net haar hoofd binnen in de verloskamer als ik voor de 2e keer pers en onze dochter geboren wordt!

Buiten een paar dagen een beetje verlies van de slijmprop, had ik niets van voorweeën of wat dan ook...

Bij onze eerste dochter duurde het exact 8 uur, van het breken van de vliezen tot de geboorte...

9. Trees

Trees Niet meer actief

Hier ook een snelle bevalling. Van 3 cm tot volledige ontsluiting heb ik 45 minuten over gedaan. Het persen duurde 20 minuten. Het was één grote weeenstorm, die erg goed zijn werk deed. Over de eerste 3 cm deed ik wel 2 á 3 uur, maar stelde niet heel veel voor.

Ik vind het nu wel spannend, aangezien iedereen zegt dat een tweede sneller gaat en we best wel ver van het ziekenhuis wonen. Ik denk dat als ik maar iets voel direct in de auto stap.

10. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Was mij idd ook aangeraden. Was m'n 2e bevalling overdag geweest, had ik nooit het ZH gehaald, doordat m'n vriend dan nog eerst van zijn werk moest komen.

BTW: gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

11. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wow, lees dat meerderen zelfs met t eerste kindje zo`n stortbevalling hadden!
    mijn eerste bevalling was lekker thuis, weeen van 23.00 uur tot 6.45 uur en toen 5 kwartier geperst. de weeen vielen me enorm mee, maar t persen vond ik megazwaar.
    de tweede bevalling perste ik nauwelijks, ik voelde Noud er zo uitglijden, en dat terwijl de vk net weg liep naar n andere kamer. ik heb geschreeuwd dat ze terug moest komen, ik kon t echt niet tegenhouden. de hele verlosafdeling heeft me gehoord... hihi
    leuk om jullie ervaringen te lezen!

12. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    ow ja,ik vergeet dat Tess geboren werd na de nacht dat de klok werd terug gezet, dus eigenlijk duurde de bevalling n uurtje langer. hahaha

13. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel

zou ik ook doen!

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier een bevalling van 4 uur....eerste kindje
    bevalling is me 100% meegevallen
    van het ziekenhuis kreeg ik ook de waarschuwing om bij een volgende bij de eerste wee naar het z'huis te komen ;)

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn eerste 4 cm gaan langzaam, maar daarna razendsnel. Bij de eerste deed ik 1,5 uur ober van 5cm tot geboren, bij de tweede duurde dat slechts 20 minuten waarvan 3 seconden persen en was de vk te laat. Mijn man heeft Sam van het bed af gegraaid, samen hebben we de navelstreng van zijn nek afgehaald en hem op mijn buik gelegd. Toen kwam de vk binnen.

Omdat we nig een derde willen hebben ze al in mijn dossier gezet dat de vk er dan vanaf de eerste wee bij blijft en vanaf 4 cm ontsluiting al klaarstaat om de baby op te vangen.

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    de eerste heb ik 12 uur over gedaan toen me vliezen braken bij 4 cm(vanzelf)

de tweede ging wel vlugger. Ik kwam met 4 cm maar nog geen echte weeen. Om 3 uur had ik weeen en 6 cm toen begon de weeen storm bij de 8 cm hebben ze de vliezen gebroken en toen was ze er zo. Ik heb 2 min geperst van het breken van vliezen tot de geboorte zat 14 min!

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    toch wel bijzonder dat je man jullie kindje heeft gehaald!

18. Trees

Trees Niet meer actief

Dank je wel :)!

Ik kreeg vorige week weer netjes een boekje mee van de gynaecoloog dat als ik een uur lang om de vijf minuten weeen had ik het ziekenhuis mocht bellen. Leuk idee, maar dat gaan we dus echt niet doen :D.

annabel88 vindt dit leuk.
  19. giraf

giraf Niet meer actief

1e bevalling 4 uurtjes
    ingeleid met 41+5.

1e wee om 13:30, vliezen gebroken om 14:30, baby geboren 17:16

2e bevalling nog geen 2 uur
    ingeleid met 41 weken

1e wee om 12:00, weeenstorm, baby geboren om 13:53

Bij een 3e bevalling mag ik niet meer thuis bevallen ivm teveel bloedverlies bij de eerste 2 bevallingen. Hoe ik dat ga doen, geen idee? Zodra ik denk dat de 1e wee eraan komt maar gelijk naar het ZH racen? :D
    (zul je zien dat een 3e bevalling 3 dagen gaat duren :p)

20. Onje

Onje Niet meer actief

Bij mij duurde het nog geen anderhalf uur.

Lemmy was volgens de doktoren nogal geschrokken van de snelle bevallig en heeft ook aan de beademing ed gelegen. Antibiotica gehad en ongv. 3 nachten op de afd. Neo gelegen.

Aangezien wij maar 5 min bij het ziekenhuis vandaan wonen. Zijn wij ook naar huis gegaan om dan de dag in het zhuis door te brengen maar de nacht lekker thuis.

Een paar uur na de bevalling was ik ook ff thuis om wat spulletjes voor lemmy te halen ( daar had ik namelijk geen tijd meer voor) en om even te stofzuigen, te dweilen, versieringen ophangen en bloemetjes neerzetten!
    Oh en om onze katten het mutsje van Lemmy te geven, zo konden ze aan hem wennen.

Deel Deze Pagina