trombose?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rijswijkse, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    bij mij zijn ze het nu aan het onderzoeken en ben toch echt zwanger!

De rede bij mij was omdat ik 2 vroege miskramen heb gehad en een bbz.

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ja klopt, dat had ik ook gelezen.
    Dus ik had al besloten dat we dus maar moesten stoppen met die rotprikken. Maar de vk verzekerde mij dat het voor ons meisje geen kwaad kon dat ik die injecties kreeg en borstvoeding gaf. Ze zei dat ze dat uit voorzorg in de bijsluiter zetten om zichzelf in te dekken.
    En zo'n prik direct na de bevalling heb ik geen idee wat daar het gevaar van kan zijn. Na de bevallign heb je immers een grote wond en begint het stollingsproces direct. :( Bij mij is het in iedergeval goed gekomen!

Ik zei het al eerder, maar ik ben getest toen ik een jaar of 10 was en mijn moeder acute trombose had. Het bleek om een erfelijke variant te gaan en ik heb het dus ook. Maar ik weet niet of je om zo'n onderzoek kan verzoeken.

@Suus
    Dank, duidelijk van dat luchtbelletje. Is de pijn niet voor niks geweest!

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Rijswijkse, tijdens de zwangerschap heeft iedereen verhoogde stollingswaarden, dat komt namelijk door de zwangerschap zelf. Wat dan niet goed beoordeeld kan worden, is of je bijvoorbeeld een antifosforlipidensyndroom hebt. Dat is een stollingsafwijking die spontaan ontstaat en niet erfelijk is. Erfelijke stollingsafwijkingen zoals Factor V Leiden zullen inderdaad ook tijdens de zwangerschap gedetecteerd kunnen worden. Er kan dus wel het een en ander onderzocht worden, maar ik vermoed dat de internist je een aantal maanden na de zwangerschap nog eens zal willen onderzoeken.

4. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    oke bedankt suus!
    ze gaan me nu testen op factor 2 en 5.
    Maar neem aan dat jij ook trombose hebt?is er dus een verband met trombose en miskramen?volgens mij wel,gyn zei het een beetje tussen neus en lippen door.ik heb 2 vroege miskramen gehad en een bbz.
    Nu gaat het eindelijk goed,na 2 jaar!
    en bij jou?zie 1 vroege en 3 late,spontaan of geen vruchtje?

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik heb geen trombose, maar door de miskramen (1 vroege + 4 niet-spontane miskramen tussen de 6 en 9 weken, mét vruchtje) moet ik heparine spuiten. Heeft tot nu toe dus nog niet geholpen. Mogelijk is er een verband tussen de stollingsafwijking en de miskramen, maar de meningen zijn er erg over verdeeld.

Suus

6. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    @Lisszy; ja ik spuit zelf (mijn man doet het liever niet). Het is elke avond drie keer slikken en dan gaat ie er in.

Stollingsonderzoek is niet betrouwbaar tijdens de zwangerschap, maar een aantal dingen (zoals de erfelijke stollingsstoornissen) kunnen ze al wel bepalen. Ze hebben bij mij ook bij 12 weken zwangerschap een stollingsonderzoek gedaan. Maar na de bevalling (volgens mij min 3 maanden erna) wordt het onderzoek nog een keer herhaald.

Niet gebruiken vlak voor of tijdens de bevalling is omdat je bloed door de fraxiparine minder goed stolt. Daardoor kan het bloedverlies tijds de bevalling meer zijn dan normaal.
    Wanneer ik bijv ingeleid zou worden, moet ik 2 dagen van te voren stoppen met de fraxiparine. En op het moment dat je bevalling begint mag je ook geen fraxiparine meer gebruiken.

7. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hallo dames heb beide topics gelezen en ben weer ongerust geworden :(

ik heb ook 2maal achterelkaar een MA gehad
    eerst was alles goed en klopte het hartje gewoon
    maar in week 9/10 is het beide keren misgegaan
    ze hebben verschillende ond. gedaan waaronder 'dacht ik'
    ook stollingsonderzoeken enzo maar dat deden ze dus niet uitgebreid en ben dus niet getest op factor V leiden bv.
    daar kwam ik achter toen ik weer zwanger was maar toen wilden ze het niet testen omdat ik weer zwanger was gr...
    nou tot nu toe gaat het goed heb 10dgn terug nog een echo gehad maar lees ook best vaak dat het later alsnog mis kan gaan :( daar ben ik nu dus best bang voor
    wel gebruik ik nu kinder-aspirine van 100mg (Ascal)
    als een soort bloedverdunner maar merk bv niet na bloedprikken of tandenpoetsen dat nou mn bloed 'echt' verdund is

ben best bang dames weet even niet wat ik moet doen :(
    zou ik wel of geen stollingsprobleem hebben????

Deel Deze Pagina