Hallo, Sinds maandagmiddag lig ik in bed. Ik heb verplichte bedrust vanwege te veel harde buiken. Maandagochtend had ik urine weggebracht naar de huisarts. Ik kreeg als uitslag dat deze helemaal schoon was. Gister werd ik nogmaals gebeld met de mededeling dat ze een fout gemaakt hebben. Ik heb dus wel blaasontsteking. Sinds gisteravond slik ik daarom Furabid. Daarbij is ons kindje best druk met bewegen wat ook een oorzaak kan zijn. Echter verminderen de klachten nog niet. Mijn buik is continue erg gespannen, meer dan gisteren ook. En ik blijf geregeld harde buiken houden. Alle tips (bad, kruik, etc.) helpen niet. Mijn verloskundige heeft me maandagmiddag gezien. Ik hoef volgens haar alleen te bellen als de hardebuiken om de 5 minuten komen (gisteren had ik er 9 in een uur. Ze durven nu niet te controleren of mijn baarmoeder aan het verstrijken is omdat ze bang zijn mijn baarmoeder daar juist alleen maar meer mee te prikkelen. Maar hoe lang mag dit nou nog duren? En is het normaal dat m'n buik continue strak staat? Ik ben 25 weken zwanger. Groetjes Ago
Hallo Ago. Ten gevolge van een blaasontsteking is je buik ook meer geprikkeld. En ook van het vele leven voelen. De AB heeft ook de tijd nodig om zijn werk te gaan doen. Dit heeft ongeveer een dag of 2 nodig dus dan zouden je klachten ook minder moeten worden. Groetjes Ineke