Trombosebeen

Discussion in 'Gezondheid' started by Blondje89, Apr 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blondje89

Blondje89 Actief lid

Jun 14, 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohh gelukkig maar dat je nu minder pijn hebt!!
    Ik kan sinds vandaag weer "goed" lopen, alleen voelt het nog alsof mijn been stijf is hihi.
    Controle gehad bij de gynaecoloog, was mn bloeddruk te hoog..zucht..
    Bloed geprikt, geplast, anderhalf uur aan de ctg gelegen... Uiteindelijk toch alles goed. :)
    Maandag weer controle bij de verloskundige in het ziekenhuis.
    Moet morgen bellen om een nieuwe steunkous aan te laten meten, ga vragen of het er een mag zijn tot mn knie..
    Want ik word er zooooo gek van dat ie de hele tijd afzakt..
    Gelukkig dat je niet meer hoef te spuiten! Ik mag nog wel ff haha

2. Nanniie

Nanniie Lid

May 3, 2011
    24
    0
    0
    moeder
    -
    Hallo meiden!
    Wat ben ik blij dat ik jullie heb gevonden! Zag op facebook een berichtje van trombosestichting dat hier meiden over trombose aan het kletsen waren! Ik heb zelf ook trombose gehad 14 dagen na de bevalling pas ontdekt. Opgenomen met baarmoederontsteking maar dat bleek na 3 dagen een DVT te zijn. Had het in m'n buik/lies/been. Heb 3 weken in het ziekenhuis gelegen en thuis ook nog een maand in bed moeten blijven liggen ivm met dat ze bang waren dat ik een longembolie zou krijgen. En kon sowieso totaal niet op me been staan en verging van de pijn. Gelukkig mocht me pas geboren dochter bij me in het ziekenhuis blijven. Dit is alweer 16 maanden geleden gebeurt. Heb nu nog vaak heel erg veel pijn aan me been en neem meestal 3x daags tramadol & paracetamol voor de pijn. Me been is nog steeds 5cm dikker dan het andere been en me buik en venusheuvel zit helemaal onder de spataderen. Ik ben 2 maanden geleden op eigen initiatief naar een vaatkliniek gegaan. Omdat ik voelde dat het niet goed zat en steeds vaker en meer pijn had en de dokter alleen maar zei: ja de kleppen van je vaten zullen wel kapot zijn en leer er maar mee leven. Ik ben zo blij dat ik heen ben geweest! Ze zeiden dat mijn hele ader was afgesloten, echt een heel groot stuk en dat mijn lichaam een eigen bypass had aangelegd vandaar de grote spataders(Hadden nog nooit zo'n grote trombose gezien in hun kliniek). Ze waren verbaast dat ik niet nog steeds bloedverdunners gebruikte en dat ze me nooit hadden gecontroleerd nadat ik na huis was gestuurd. En dat ik nooit gezwachteld was. En andere methodes waren geprobeerd om mijn trombose weg te krijgen. Der zijn blijkbaar meerdere methodes. Ze hebben me doorverwezen naar proff. C Wittens van het Academisch ziekenhuis Maastricht. Hij moet een van de weinige doktoren zijn die me zou kunnen helpen. 11 juni heb ik de afspraak. 5 afspraken op 1 dag. wel ff 300 km rijden maar dat heb ik er graag voor over. Ik kijk er gewoon na uit! alsof het een schoolreisje is hihi. Hoop dat ze me kunnen helpen. Zodat ik ook weer alles met me meisje kan zonder erge pijn te hebben. Luister alsjeblieft goed na je lichaam en ga zo nodig naar een vaatkliniek! Die weten er bijna alles wel van en anders sturen ze je wel door. Draag je steunkous goed! Zelfs als het bloedje heet is.
    Moet volgende zwangerschap ook spuiten. Daar zie ik best tegen op. En moet ook eerst een afspraak maken bij een vasculair geneeskundige voordat ik zwanger word. Hebben jullie daar ervaring mee toevallig?

Groetjes Nanda

3. Blondje89

Blondje89 Actief lid

Jun 14, 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoihoi!

Jee wat een verhaal zeg. Wat erg :(
    Jij hebt het wel heel erg gehad!
    Goed van je dat je zelf naar een vaat kliniek bent gegaan, want die dokters van tegenwoordig pff.
    Ik heb het gelukkig niet zo erg.
    Het is nu een week geleden dat het is ontdekt, en meteen gaan spuiten met Fraxiparine, en ik kan nu gewoon weer alles doen.
    Heb geen pijn meer, alleen af en toe beetje kramp als ik te lang loop of sta.
    Er is me verteld om toch veel te lopen ook al heb je pijn en dat heb ik ook gedaan.
    Ik hoef pas na mn bevalling bij de internist te komen.
    Ook al zo raar.
    Ik hoef ook niet naar de trombose dienst, pas na mn bevalling.. :(
    Neem aan dat ze mn bloed elke keer moeten nakijken maar blijkbaar niet..
    Moet maandag weer naar het zkh voor controle bij de vk, dan vraag ik het wel ff na.

4. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

Jan 16, 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Oh ik ben jaloers dat jij al weer normaal kunt lopen.. pff ik verga nog steeds van de pijn. Ondertussen doet mijn lies minder pijn, maar mijn kuit doet nu zo'n pijn bah! Ja idd moet ook lopen van de dokter, maar t doet zo'n pijn.. moet morgen met kleine naar cb, eens kijken hoe ik dat ga redden!

5. Blondje89

Blondje89 Actief lid

Jun 14, 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben er gewoon gelukkig op tijd bij geweest, scheelt echt n hoop denk ik.
    Heb vorige ook bij elke stap moeten huilen kon niks meer. Niet eens rechtop staan.
    Ook al doet het pijn, gewoon even net een stapje verder zetten!
    Hoop dat je zsm weer kan lopen want ooo wat is dat erg zeg als je niet kunt lopen.:x

6. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

Jan 16, 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Ja ik probeer wel steeds wat verder/meer te lopen, beetje door de pijn heen te bijten. En als ik op de bank zit beweeg ik ook zoveel mogelijk met mijn been. Kleintje wilt niet slapen overdag, behalve op mama's arm.. heel af en toe in de box of wipstoel, dus dan zit ik al snel weer even stil. Vandaar dat ik maar op de bank mijn been aan het bewegen ben om toch in beweging te blijven :)

7. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

Jan 16, 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Oh de pijn wordt eindelijk minder! Kan steeds beter lopen :) Alleen als ik dan weer ga zitten of 's avonds in bed ga liggen doet hij zo'n pijn, vooral mn knieholte en kuit.. bah!

8. Blondje89

Blondje89 Actief lid

Jun 14, 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig wordt t al wat minder!
    Ik heb geen pijn meer maar als ik word echt gek van mn steunkous.
    Heb een witte, en die zakt constant af pffffff.
    Heb er een aan laten meten maaar die is pas over 2 weken klaar..
    Ze hebben trouwens echt een grote fout gemaakt in het ziekenhuis waar ik zelf achter ben gekomen.
    Ik spoot al 2 weken doodleuk in mn been met trombose..maar dat mag helemaal niet..fijn :x ben echt boos!
    Heb sinds vandaag fraxodi gehad, dat werkt 24 uur door dus maar 1x prikken per dag.
    Hadden ze daar niet eerder mee aan kunnen komen stelletje sukkels...

9. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

Nov 20, 2012
    1,206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Waarom mag je niet in je been prikken dan?

mn zus moest na de Longembolie spuiten, en die mocht dr buik(vet) met bovenbenen afwisselen..

10. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

Jan 16, 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Ik heb ook nog die witte steunkous, die zakt ook de hele tijd af, ben dat ding nu al beu! Maar heb pas 13 mei afspraak in t ziekenhuis.. mn vriend zei al waarom koop je niet van die jarretels om die kous hoog te houden haha.

Owh lekker dan, ik moest in mn buik prikken.. fijn dat ze dat zo goed vertellen in het ziekenhuis he..

11. Blondje89

Blondje89 Actief lid

Jun 14, 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    J mag niet prikken in een been waar trombose in zit, en ik wil liever niet in mn buik prikken nu ivm mn kindje dus moet alleen in mn rechter bovenbeen prikken.
    En dan 2x per dag, krijgt mn been geen rust.

12. Blondje89

Blondje89 Actief lid

Jun 14, 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eindelijk mn nieuwe steunkous binnen! Heb m nu een paar uur aan en hij zakt ( nog niet ) af. Hopen dat het zo blijft!
    Nadeel is wel dat heel mn been is afgeslankt door die kous waardoor mn andere been nu dikker is haha

13. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

Jan 16, 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Oh fijn! Ik hoop dat die dokter 13 mei voor mij ook een kous kan aanmeten! Ben deze nu wel zo beu! Kan hem onderhand optrekken tot aan mn lies, maar zodra ik 6 stappen gelopen heb zit ie 10 cm lager! Lopen gaat gelukkig steeds beter :D

14. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik lig in het zh en mijn buurvrouw heeft een trombosebeen en zij zegt dat langzaam inspuiten enorm veel verschil maakt!

15. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

Jan 16, 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Hier gaat het een stuk beter! Stuk minder pijn, lopen gaat weer bijna normaal. Kan mn been nog niet helemaal strekken maar steeds meer :)
    Gisteren voor het eerst auto gereden omdat ik naar het cb wilde om Floortje te wegen en daarna nog even naar de stad geweest omdat vriendlief daar aan het werk was :) Ging allemaal wel goed opzich, alleen daarna wel echt moeten rusten!
    Over 2 weekjes eindelijk naar de internist in het zkh!

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Wat schrikken zeg :( Ik heb een nieuwe heup gekregen en moet die spuiten 6 weken lang gebruiken.
    Het zijn idd echt rot spuiten en ze doen idd zeer!

Wel fijn dat je moeder en je man je durven te spuiten, dat scheelt weer op en naar naar de huisarts enzo.
    Mijn man spuit mij ook, want durf het zelf echt niet.
    Idd maakt heeeeeeeelll erg langzaam inspuiten enorm verschil. Ik heb de eerste week wel zelf geprikt maar omdat ik bang was en daardoor verstijfde spoot ik het te snel in en te krampachtig.
    Ik merk ook dat liggen veel verschil uitmaakt, zo kun je je beter ontspannen.

17. Blondje89

Blondje89 Actief lid

Jun 14, 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag lieve dames!

Hoe is het met jullie?
    Ik ben 2 weken geleden overgestapt van de fraxiparine naar fraxodi.. Helaas begin ik daar nu allergisch voor te worden :(
    Met als gevolg netelroos op mijn been, wat een jeuk ik word echt gek!
    Kan morgen andere spuiten halen, namelijk fragmin..
    Pfff en nu doet mijn "goede" been ook nog eens zeer.. Hoop niet weer trombose...
    Ben mn been constant in de gaten te houden of ie dikker word ofzo maar dat is nog niet het geval.
    Durf niet in mn buik te spuiten, of kan dat geen kwaad voor de kleine?

18. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

Jan 16, 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Hee!

Hier gaat het een stuk beter, mn been is nog wel iets dikker, kan mn gewone broeken wel al aan maar dat zit niet lekker haha.
    Pijn is ook vrijwel weg, alleen als ik lang heb gelopen ofzo.

Flink balen dat je allergisch bent voor de medicatie! Ik had ook fragmin.

Hoe dat met spuiten in je buik zit weet ik niet.. Succes!

19. chicca

chicca Fanatiek lid

Mar 14, 2012
    1,019
    466
    83
    Female
    Hey ik spuit al mn hele zwangerschap, voorheen ook fraxiparine en fraxodi, maar reageerde ook niet echt lekker op dus nu tijdens deze Zwangerschap clexane. Maar je kan gewoon in je buik spuiten, naaldjes zíjn zo kort raken de baby niet. Ik prik in t algemeen in mn been maar soms als ik t vergeet voor t aankleden in mijn buik, moet zeggen dat ik t pijnlijker vind en geen fijn idee ondanks dat je de baby niet kan raken. Ik prik wel een beetje in mijn zij dan.

Hoop dat je er wat aan hebt en succes nog!

20. Blondje89

Blondje89 Actief lid

Jun 14, 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb nu fragmin en net de eerste spuit gezet in de zijkant bij mn buik.
    Heb genoeg vet haha.
    De naald ging er makkelijk in, maar daarna pfff!!
    Wat een pijn, brand zo erg.
    Zelfs 5 minuten later brandde het nog, kreeg er gewoon een harde buik van.
    Dit doe ik dus niet meer :( prik gewoon weer in mn been.
    Nog wel ff een plekje zoeken want heel mn been zit onder de netelroos haha
    Bdankt!

Share This Page