Trombosebeen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sas27, Jun 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sas27

sas27 Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,842
    9
    38
    Female
    systeembeheerder
    overijssel
    Vorige week vrijdag is er een trombosebeen vast gesteld bij mij,
    Ik had een vreselijk dik en zeer been. Ik moest 1 nacht blijven en ben gelijk begonnen met spuiten van bloedverdunners 2 X daags.
    Deze bloedverdunners moet ik nog 3 maanden gebruiken.
    Trombose zit vooral in de bekken, en ze denken dat het komt door de buik die er op leunt.
    Sinds vandaag heb ik een steunkous aan, helaas doet het boven been nog steeds veel pijn vooral bij het lopen.
    Nu mijn vraag als ik het gevoel krijg dat de bevalling begint dan mag ik geen bloedverdunners spuiten. 1 X overslaan was niet een groot probleem.
    Nad e bevalling weer beginnen.
    Nu las ik op internet dat er bij de meeste zwangerschappen of na de bevallingen trombose kan ontstaan en longemboli.
    Dat se eerste 24 uur na de bevalling het gevaarlijks zijn.
    Maar geld dit voor iedereen? Ik gebruik natuurlijk al bloedverdunners.
    Zijn deze cijfers gebaaseerd op iedere zwangere of mensen die al trombose hebben/hadden?

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

Wat heftig om dit allemaal mee te maken in de zwangerschap. Ik ga ervan uit dat de cijfers gebaseerd zijn op iedere zwangere. Wel zijn er natuurlijk een aantal risicogroepen, waarbij de kans hoger is. Daar val jij ook onder. Maar jij wordt nu adequaat behandeld, dus dat zorgt ervoor dat de kans op herhaling in het kraambed klein is. Mits je goed met de medicatie start na de bevalling. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page