Werken in een kledingzaak

Discussie in 'De lounge' gestart door Jinxx, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Ik ben me aan het oriënteren op een andere baan in een andere sector (werk nu in de zorg) en het heeft me altijd leuk geleken om in een kledingzaak te werken. Zijn er hier dames die dit werk doen? Hoe ziet voor jullie een werkdag eruit? Daarnaast ben ik ook wel erg benieuwd wat je nou netto maandelijks verdiend. Krijg je nog iets van toeslag als je in het weekend of op koopavonden werkt?

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik weet niet wat voor functie je hebt in de zorg. Maar ik overwoog dit ook. (Was toen aangenomen bij Steps, maar heb het uiteindelijk na goed rekenen afgezegd) ik zou er echt z'n 60% qua salaris op achteruit gaan.

Ik kreeg dan ook geen reiskostenvergoeding.
    Maar wie weet is dat per winkel verschillend.

3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Het betaalt het minium loon, vaak zijn de extra toeslagen (zondag) via de cao eruit gehaald.

Enkel als filiaalhouder verdien je meer.

4. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Ik stuur je even een pb.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Het is voor mij wel een paar jaar geleden dat ik in een kledingwinkel gewerkt heb (groot, landelijk concern) maar ik kan je wel wat vertellen.

Toeslagen krijg je niet voor koopavonden en op zaterdag. Volgens mij tegenwoordig op zondag ook (bijna) niet meer.

Werkzaamheden gingen hier een beetje als volgt; bij opening en sluit winkel schoonmaken en kassa's tellen. Bestellingen klaar hangen of versturen, kleding netjes op maat hangen, geregeld tussendoor vouwen, helpen in de paskamer, kleding terughangen in de winkel, advies geven, ik vergeet vast wat maar dit waren veel voorkomende werkzaamheden. Etalages en nieuwe collecties in de winkel hangen werd gedaan door een Visual Merchandiser maar dit verschilt per winkel/concern.

6. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    Ik ben jarenlang werkzaam geweest in de detailhandel, en salaris en werkzaamheden verschillen echt per bedrijf. Vaak heb je wat meer kans op een hoger salaris bij een eenmanszaak/franchiser, omdat deze meestal niet met een CAO werken en er meer ruimte is om te onderhandelen. Bij de meeste kledingwinkels werken ze met een CAO en betalen hier ook naar, en de salarissen zijn net boven het minimum.

Bij de ene winkel heb je maar beperkt werkzaamheden, zoals alleen echt verkoop, goederen verwerken en de winkel netjes houden. Bij een ander is er wel ruimte voor kassawerkzaamheden, administratief helpen, visual merchandising.

Het kan echt ontzettend leuk werk zijn, maar het hangt zo af van het bedrijf waar je komt te werken. Wil je echt gaan voor het mensen kunnen adviseren/persoonlijkere tintje, dan zou ik me richten op winkels voor de 35+ers. Deze staan vaak iets meer open voor advies dan jongeren.

Deel Deze Pagina