trommelvliesoperatie

Discussie in 'De lounge' gestart door helma85, 23 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Hallo dames,

De laatste keer dat ik aan mn trommelvlies geopereerd ben is 12 jaar geleden denk ik. Die operaties vonden plaats in Rotterdam. Afgelopen donderdag ben ik geholpen in Gent, daarvoor gekozen omdat dat dichter bij huis is. Ben nu sinds zaterdag thuis. Uiteraard doe ik het heel rustig aan, en dat is vrij goed te doen met 2 kids die redelijk wat zelf kunnen. Heb nu nog een tampon in mn oor en een pleister daarop.
    De vorige keren dat ik geholpen was aan mn trommelvliezen kan ik me deze pijn niet herinneren. Ook was de ingreep anders. Ze hebben dit keer een grote snede gemaakt achter mn oorschelp en daar kraakbeen vandaan gehaald en bij trommelvlies geplakt.
    Echter hebben ze helaas mn smaakzenuw geraakt waardoor ik nu bijna niks proef. Ook heb ik nog een erg verdoofd gevoel aan mn oor.

Iemand ervaring hiermee?

2. Manque

Manque Niet meer actief

Wow, wat heftig! Nee, geen ervaring, maar ik wil wel even zeggen dat ik het ontzettend rot vind voor je. Krijg je je smaak nog terug of is dit permanent?

helma85 vindt dit leuk.
  3. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Over het algemeen is dat tijdelijk, kan 6 maanden duren tot ik weer kan proeven.
    Het is een irritant gevoel, alsof je verdoofd ben bij tandarts.
    Maandag moet ik op controle en wordt de tampon en verband verwijderd.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Ik heb eenzelfde operatie ondergaan (ook kraakbeen getransplanteerd op trommelvlies), maar dat is bijna 25 jaar geleden in Rotterdam. Ik kan mij dus niet veel meer herinneren, maar bij mij hadden ze geen zenuw geraakt.

Vervelend zeg, heel veel sterkte toegewenst!

helma85 vindt dit leuk.
  5. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Bij mij ook al weer jaren geleden.
    Wel dezelfde techniek als die van jou.
    Kan me niet meer herinneren dat het super pijn deed. Alleen wel achter het oor bleef het wel een jaar gevoelig. Ik ben aan allebei de oren geopereerd.

Beterschap

helma85 vindt dit leuk.
  6. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Dank jullie wel, net contact gehad met Gent. Ze zeiden dat het een half jaar kan duren tot ik weer kan proeven en gevoel terug krijg k mn oorschelp.
    Ze vroegen of ik al iets kan horen ondanks tampon in mn oor en dat is gelukkig wel het geval! Dus dat betekend dat ik geen blijvende schade heb!
    Over een half jaar of een jaar is mn andere oor aan de beurt.

Maar echt zo irri dat je bijna niks kan proeven. Ben al 2 kg afgevallen terwijl ik dat juist niet wilde maar ja.

7. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Deze middag controle gehad in Gent, alles zag er keurig uit. Mag komende 4 weken nog niet werken ( doe best intenstief werk met risico clienten) en no 2 weken niet bukken, tillen en onverwachtse bewegingen maken.
    De klachten die ik nu heb, geen smaak meer in mond en gevoelloos oor gaan als het goed is binnen een maand over na ingreep. Dit komt voor bij 5% van de ingrepen.
    Mn smaak terug kan langer duren.
    K zal het maar afwachten

HooyoShimbir vindt dit leuk.
  8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Jeetje dat is wel heftig. Mijn man heeft eens vocht achter de oren gehad, weggehaald en nu is die voor mijn gevoel wel dover. Hij zegt van niet mja als ik alles 5x moet zeggen vind ik wel veel.

Ik zelf moet regelmatig mijn oren laten uitspuiten. Echt zo vervelend als ik niks hoor.

En dan bij jou zolang geen goed gehoor en smaak, poeh dat is toch wel een lastig denk ik.

Waarom heb je deze operatie moeten doen?

helma85 vindt dit leuk.
  9. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Dank je wel voor je reactie.
    Omdat ik sinds afgelopen winter 4 maanden continue oorontstekingen had in linkeroor die maar niet overgingen. Sinds maart zit ik in Gent bij NKO. Ik had ook steeds last van steken in mn oor, alsof er iemand continu met speldenprikjes daarin bezig was. Stond er mee op en ging er mee slapen. Uit een scan bleek dat mijn trommelvlies op mn gehoorbeentjes ruste, zo erg was die ingetrokken. Daarom ben ik geopereerd.
    Mn rechteroor moet ook nog gedaan worden, want dat zag er ook niet goed uit. Maar wil daar nog even mee wachten. Hopelijk eind dit jaar of volgend jaar, want vond het best in een pittige ingreep.

Ikzelf ben geboren met gehoorproblemen, heb heel veel buisjes gehad en 4x nieuwe trommelvliezen. De laatste nieuwe trommelvliezen die geplaatst werden, was 13 jaar geleden. Ik kan me echter niet herinneren dat het pijn deed en de bijhorende complicaties.

10. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Ik heb deze operatie ook ondergaan, zo'n vier jaar geleden. Bij mij zijn prothese gehoorbeentjes geplaatst en daarna is het trommelvlies gesloten met kraakbeen vanachter het oor. Ik hoor sindsdien niet optimaal, omdat de gehoorbeentjes niet optimaal staan. Ik heb me destijds heel erg zorgen gemaakt over mijn smaak, maar na twee weken herstelde dat bij mij al erg goed. Merk je al iets van verandering? De pijn was bij mij de eerste week het ergst, daarna ging dat snel beter. Strekte nog met het herstel.

helma85 vindt dit leuk.
  11. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Oh halleluja petje af voor die ellende dan. En ik maar zeuren over wat oorsmeer die mijn gehoor verminderd :rolleyes: sorry :oops:

Misschien komt het omdat je wat ouder bent? Net zoals bij keel amandelen verwijderen. Bij volwassene meer pijn dan bij kinderen.
    Op zich fijn dat alles er goed uit zag maar als je eigen gevoel niet goed is dan komt de twijfel toch weer.
    Hopelijk vind je iemand die, helaas, t zelfde heeft meegemaakt om je gerust te stellen

helma85 vindt dit leuk.
  12. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    K merk wel iets verschil in gevoel aan mn oorschelp en hoor ook iets beter gelukkig.
    Mn smaak nog helemaal niet terug. Drink nu heel veel water en frisdrank. Geen wijn omdat ik anders bang ben dat ook weg te drinken als water:p:p.
    Ook eet ik minder omdat me niks smaakt, ben in anderhalve week tijd 4kg afgevallen. En dat hoefde van mij niet. Hopelijk is smaak snel terug zodat ik de kilo's er weer aan kan eten.

13. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Sterkte met je herstel, hopelijk komt de smaak snel terug lijkt me heel naar.

helma85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina