Hoi!!! Mijn dochter van bijna 5 maanden krijg 's nachts weleens de borst als troost. Vannacht weer, ze wilde om 3 uur voeding (dit kreeg ze ook) en om 5 uur was ze weer wakker. Omdat ze dan niet in slaap wil/kan vallen geef ik haar de borst (de speen helpt niet). Na een paar slokjes dommelt ze weer in en leg ik haar weg. Heel makkelijk natuurlijk, maar het moet geen gewoonte worden.... Doe ik het goed zo of moet ik toch niet toegeven......
Het is maar net wat je zelf wilt, denk ik. Mijn zoontje krijgt nog bijna elke nacht een keer de borst omdat hij anders moeilijk in slaap kan vallen. Maar ik vind dit geen probleem.
Goed of niet goed, ik doe het zelf ook hoor. De weg van de minste weerstand. Wakker ben ik toch, en zo slaapt ze het snelste weer door. Geen zin in gedoe 's nachts. Als je het zelf ook geen probleem vind is het prima toch?
Wat doe jij zelf als je 's nachts dorst hebt? Drink je een slokje drinken en ga je lekker verder slapen of blijf je wakker liggen van de dorst?
Als jij het makkelijk vindt, en zij heeft het blijkbaar nog nodig.. waarom zou je er dan mee willen stoppen? Dan wordt het toch een gewoonte? Lijkt mij een prima gewoonte hoor.
Maar heeft ze het nodig? Dat weet ik niet.....Is ze niet "gewoon" wakker? Begint de dag voor haar? Dat zijn vragen die door mijn hoofd spelen. Heeft ze dorst, ok. Maar ik wil niet dat ze elke nacht wakker wordt omdat ze een paar slokjes bv wil..... Ach ik weet het allemaal niet. Het gaat erom dat ik niet straks om de 2 uur wakker wil worden omdat ze een paar "slokjes" wil drinken.....dat wil ik voorkomen.
Wat is jouw definitie van "nodig hebben"? Is dat alleen maar dorst? Of heeft ze ook troost "nodig"? Of mamahonger? Ik zie dat als net zo "nodig" als alleen maar dorst hebben, snap je?
Ik geef mijn zoon snachts altijd de borst als hij wilt ookal is dat voor troost. Heerlijk makkelijk vind ik zelf hij heeft meer aan een utgeruste moeder denk ik dan. Ik geloof erin dat hij het zelf regelt wanneer hij het niet meer ndig heeft.
mijn dochter is bijna 2 en ik pas deze methode ook nog steeds toe, niets helpt haar beter bij het inslaap vallen dan de borst! en daarna kan ik ook weer heerlijk verder slapen. ze heeft een periode gehad dat ze ineens 3 keer wakker werd per nacht. nu heel soms 1 keer per nacht. het is ook fijn bij ziekte, groeistuipje, tandjes, enz. en het gaat vanzelf weer over, het is niet een kwestie van wennen of gewoonte bij ons. maar meer de zekerheid en geborgenheid waar ze af en toe behoefte aan heeft!
O, wat herken ik dit, haha. Grappig om te lezen. Ik heb/ had ook zo'n zelfde gedachtengang... Maar wat ik wel geleerd heb, is niet teveel bezig te zijn met de toekomst, maar meer naar het hier en nu te kijken. Vaak veranderen dingen ook weer plots, en lossen ze zichzelf weer op. Heb je je druk gemaakt om niets. Mocht het toch een probleem worden, en ervaar jij dit ook, dan kun je er altijd nog iets mee doen. Maar voor nu zou ik me niet zoveel zorgen maken.
Ik zit met hetzelfde dilemma! Mijn zoontje wordt momenteel 3 a 4 keer wakker in de late avond en nacht. Soms al 1,5 uur nadat hij bij mij gedronken heeft. Bij mij speelt dan ook de vraag... moet ik hem nu weer een voeding geven? Vannacht was het ook weer een groot feest. Meneertje werd elke 2 uur wakker. Ik probeer hem dan een speentje te geven, maar dat accepteert hij niet. Hij wil alleen drinken. Dan valt hij aan de borst in slaap en kan ik hem weer slapend terugleggen. Wat denken jullie...kan het kwaad om hem in zo'n slechte nacht elke 2 uur aan te leggen? Ik weet dat je van bv niet teveel kan geven, maar kan hij er ook geen buikpijn ofzo van krijgen als hij zoveel drinkt in de nacht? En wat ik ook denk... ik kan moeilijk de ene keer wel een voeding geven, en de andere keer alleen een speentje. Hij snapt natuurlijk ook niet dat er 'maar' 2 uur voorbij is sinds de laatste voeding... Pff...moeilijk hoor Ik zou zo graag eens een nacht hebben dat hij langer slaapt dan 2 a 3 uur achter elkaar...
Van bv kun je niet teveel geven.. het is licht verteerbaar, dus sneller verwerkt dan kv, vandaar dat bv-kindjes vaak ook 's nachts nog een keer (of een paar keer) komen. Ik zie dat je zoontje zes maanden is, waarschijnlijk is hij overdag met drinken snel afgeleid en drinkt hij minder? Dit willen ze 's nachts inhalen....
Is normaal hoor rond 6 maanden! Begon hier toen ook. Daarvoor sliep ze praktisch klokje rond. Helaas heeft t hier wel even geduurd hihi. Overigens wordt ze sommige nachten nog wel even wakker en ligt ze even bij ons. Vannacht waren we allemaal weer in slaap gevallen en lag ze heerlijk tegen papa aan te slapen. Uiteindelijk wilde ze weer naar haar eigen bedje. Meestal leg ik haar na 10 min. weer terug. Is ze weer lekker slaperig en slaapt ze zo weer in.
Het was bij ons ook feest. 19 uur bv en naar bed. 20 uur wakker, niet rustig/ stil te krijgen dus weer bv. 22.30 weer wakker, gemompel tot 23 uur toen bv en slapen. Toen om 02.30 uur bv en slapen. Vanaf die tijd tot 04.30 vaak gemompel. Om 04.30 bv en toen nog een uurtje slaap. Om 5.30 klaar wakker.....
Dat is echt de leeftijd hoor. Ik maak me er niet druk om het is hier al 8 weken lol snachts. Zolang hij er om vraagt heeft hij het nodig