Troost-eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Windows, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Wat raar!!

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Hier nog een emotie eter :D

En idd chocola is mijn maatje..

Geloof me als ik moet kiezen tussen chocola en mn vriend... Dan gaat mn vriend de deur uit :D:D

3. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    oo ik wil dat altijd patat hebben met joppie saus en een cappuccino met heel veel schuim en chocolade poeder.

oo en pure chocolade gaat er dan ook in met gemak maar vooral patattttttt mmmm nu ook wel zin in ihihi

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Jep hier ook erg herkenbaar.. En dan vooral chips en chocola!

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    yep hier ook een emo eter! :(

6. Esin

Esin Niet meer actief

Ja ik herken dat.. ;)

Vooral chocolade en pakken koekjes gaan er hier dan doorheen..

Ik mag zeer blij zijn dat ik niet heel erg snel aankom in vergelijking met wat ik allemaal eet.. Ik denk dat ik anders zwaar overgewicht had nu..

7. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

Ohjaa heel herkenbaar dit. Zelf een aantal jaren geleden hierdoor een eetstoornis ontwikkeld maar nu gelukkig af en toe nog eet-buien. Vooral als ik me echt kl*te voel, en helaas is dat de laatste tijd vaak het geval. Maargoed hopelijk gaat het binnenkort goed komen want vanaf maandag ga ik hardlopen! Heb al een schema dus hopelijk gaat dan die eetbuien ook weer weg.

En oja hier vooral chocola, ijs, chips en koekjes. Dus eigenlijk alles wat lekker en ongezond is!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee ik heb dat juist andersom.

Als ik me rot voel eet ik niks.

9. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik herken het niet, ik eet juist niks als ik me rot voel, ik kan me er ook helemaal niks bij voorstellen.. ik ben wel heel benieuwd of het helpt om te eten voor de troost..

ik kon iemand die ook zei dat ze eet als ze zich rot voelt en die is echt tonnetje rond, eigenlijk voelt die zich altijd rot, dus eet ook altijd, als ik dat zag ging het eten op zich mij gewoon tegen staan, ik troost mijn kinderen daarom ook nooit met een koekje of snoepje omdat ik bang ben dat ze zo als haar gaan worden..

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Sjmmie inderdaad, dat doe ik ook nooit.

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.153
    113
    Home

ja hier idem.
    krijg dan geen hap door mijn keel

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ook ik ben daar heel alert op!
    Ik vind het zo makkelijk om te roepen, ik voel me rot dus ik prop me vol. Ik beloon overigens ook niet met snoep, snoep is gewoon voor de gezelligheid af en toe en verder niet!

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

En ik ben wel benieuwd juist of het helpt om niks te eten als je je rot voelt? Is dat wel bevredigend?

Bij mij helpt het eten niet. Het troost me even, maar vervolgens krijg ik weer spijt dat ik gegeten heb, dan voel ik me weer moddervet. (en dat ben ik ook... tenminste in eigen ogen dan).

Maar ik ben het wel met jullie eens om geen koekje te geven aan je kind als hij of zij verdrietig is. Dan kan het kind ook zo gaan ervaren, dat het troost als hij of zij wat eet. En zo ontstaan eetstoornissen, denk ik...

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ach meisje toch....
    Was je grote nicht er niet om op afstand samen Xfactor te kijken... sorry xxxxx

Maar ik ben ook redelijk emo eter, vooral als ik gefrustreerd en opgefokt ben, dan wil ik gewoon eten! Nee dan MOET ik eten.

15. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee, niet eten helpt zeer zeker niet, ik kan wel zo twee kilo afvallen in twee dagen, en hoe handig dat ook kan klinken voor iemand met (in haar ogen) overgewicht het is zeer zeker niet handig, vooral niet als je die kilo's met pijn en moeite eraan krijgt. ik krijg met stress gewoonweg geen hap door mijn keel er zit dan gewoon een blokkade in mijn keel, ik eet omdat het moet maar proef of geniet er niet van omdat ik met mijn hoofd dat bij andere dingen zit. Daarentegen kan ik erg van eten genieten, maar eet nooit om vol te zijn, ik leer mijn kinderen ook van eten te genieten en het te waarderen maar hoe lekker ze het ook vinden niet te eten tot je barst...want dan was de maaltijd ineens niet lekker meer omdat je zo vol zit en dan voel je je alleen maar ongemakkelijk. ik vind het ook heel ergelijk als iemand zijn eten schrokt want dan waarderen ze het eten niet vind ik. maar goed ik klinkt misschien heel streng zo over eten maar dat ben ik niet hoor, ik heb liever als mijn kinderen dan snoepen in één keer veel eten dan over de hele dag de hele tijd door (wat ze heus wel doen maar ze zeuren er nooit om omdat ze in principe gewoon kunnen pakken, wel eerst vragen, maar het is niet zo van in het weekend of alleen na drie uur). Helaas ken ik mensen met eetproblemen die zowel te mager zijn als te dik en misschien daarom ook wel dat ik op deze manier dit met de opvoeding wil meegeven aangezien anorexia enzo al op steeds vroegere leeftijd optreed..

ik denk dat het een beetje hetzelfde is als mensen die dingen kopen om zich beter te voelen, ik denk dat die mensen vroeger vaak een cadeautje ofzo kregen bij tegenslagen.. ik denk dat je beter het rotte gevoel even moet toelaten en voelen inplaats van het weg te drukken want het komt toch wel..

Deel Deze Pagina