Troostborst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Omelet, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee ik ga toch echt na de zomer afbouwen, maar goed ik zie dan wel hoe het gaat. Zoveel kindjes ondergaan dat en overleven het ;)

Gisteren mijn moeder aan de telefoon. Ze vind dat ik toch echt moest ophouden met kleine voedingen want hij doet ook gewoon grote flessen drinken (175 ml) en daar doet hij het prima op, dus waarom vaker de borst?
    Zucht, ach het is een vooruitgang. Vorige week zei ze dat het de hoogste tijd was dat ik zou stoppen ;)

2. fafa

fafa Niet meer actief

@Juju: Tsja, onze moeders hebben ons natuurlijk in een heel andere tijd gekregen.

Ik kreeg bij Lieselottes geboorte van mn moeder haar dagboek van toen ik net geboren was (supercool om te lezen trouwens!) en daarin stond ook dat het cb haar met 2 maanden had geadviseerd om naar 6 voedingen op een dag te gaan en de nachtvoeding(en) er proberen uit te werken.
    Terwijl het cb nu juist pro-nachtvoeding is, toch? En 8+ voedingen heel normaal vindt voor een 2 maanden oude baby.

Dus je moet het haar maar niet kwalijk nemen ;) Mijn moeder bemoeit zich naar mijn idee ook teveel met hoe ik die kleine verzorg... maar dan denk ik maar dat het allemaal uit een goed hart komt en met de beste bedoeling gezegd wordt :)

Ben jij trouwens zelf geborstvoed?

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    mijn mams hetzelfde in het begin: afbouwen stoppen met 6 maanden...maar nu ik tegen een jaar voeden zit vindt ze het erg mooi en leuk! ze zegt zelfs dat als ze het over had kunnen doen ze zelf ook BV was gaan geven (maar in die tijd moest zij alweer aan het werk met 6 weken...dus beetje moeilijk en kolven...nee dat was niet mogelijk!) ze ziet nu via mij wel hoe bijzonder het is!:D

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

even offtopic, maar ik heb het babyboek van mijn vader laatst zitten lezen (erg leuk) en mijn oma mocht hem dus vanaf dag 1! geen nachtvoeding! geven, tussen 23.00 en 7.00 mocht hij niet worden gevoed...Arme kind was na 3 weken nog niet terug op geboortegewicht en wat zal hij gehuild hebben! echt zielig.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja, zielig he!
    Hier zocht ze in het begin zelf de borst als ze niet lekker in haar vel zat (ook dankzij allergieen) of verdrietig was.
    Nu eigenlijk niet meer. Soms als ze moe is of als ik na een dag werken bij de oppas kom.
    En 's avonds laat nog wel eens als ze huilend wakker wordt.
    Maar verder in het openbaar valt het heel erg mee.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Doe ik ook niet, of naja niet meer. Of misschien neem ik het haar wel kwalijk maar trek ik me er niets van aan. Zoiets. Ik vind het vervelend dat ze overal (ongevraagd) een mening over heeft.
    Stoppen met bv want het is nu wel genoeg. Geen kleine voedingen, gewoon op tijd (zeker niet binnen de 3 uur). Nachtvoeding moet eruit inmiddels. Een papfles voor het slapen gaan. En natuurlijk aan het fruit, wachten tot 6 maanden is belachelijk, ik kreeg mijn eerste fruithap al met 6 weken immers.

Ik heb zelf 4 maanden bv gehad, mijn zusje 3 maanden. Mijn moeder werkte niet. Ze heeft altijd wel genoten van de bv trouwens, ging ook altijd vanzelf.

Wat super zielig Eylem :(

Deel Deze Pagina