Hallo, Mijn zus en ik willen graag met haar jongste (3) en mijn dochter(2) in oktober de zon opzoeken.. we denken nu zelf aan canarische eilanden, griekenland of Turkije.. Hebben jullie nog leuke tips!? Eis is wel dat we een familiekamer hebben in een hotel of een appartement met minimaal 2 slaapkamers.. (bungalow oid mag ook hoor..) Alvast bedankt!!
Geen directe tips, maar ik zou het reisadvies naar Turkije wel in de gaten houden. Deze zou inmiddels aangescherpt zijn. Nog niet negatief overigens.
Wij gaan nog naar Turkije.. is omboeken eigenlijk altijd mogelijk? Ik zie t namelijk niet zo erg meer zitten..
Hou er rekening mee dat het seizoen in Griekenland zo ongeveer half oktober afgelopen is. Dat betekent dat veel winkeltjes en restaurantjes de deuren sluiten. We zijn eens in de eerste week van oktober op Kreta geweest. Er was toen nog meer dan genoeg open, maar er waren ook al zaken aan het opruimen. Dus veel later zou ik niet gaan.
Hotel Lopesan Baobab Resort - Meloneras, Spanje hier gaan wij heen eind sept begin okt! Hebben ze ook familiekamers
Wij zijn in oktober vorig jaar naar Murcia geweest (costa blanca). Dat stukje van Spanje blijft nog heel lang lekker warm en we vonden het geweldig dat we niet zo ver hoefden te vliegen. (2,5 uur naar Alicante) We hadden elke dag 27 a 28 graden dus meer dan voldoende! Lollig was wel dat ik vooraf 3 reserveringen had gemaakt in hotels (Tenerife, Portugal en Spanje). Alle 3 nog annuleerbaar tot 24 uur voor vertrek. Dit, omdat je nooit zeker weet hoe het weer is. De vlucht hebben we uiteindelijk 5 dagen voor vertrek geboekt. Betaalden we pp 100 euro meer voor dan wanneer we de vlucht 2 maanden van te voren hadden geboekt, maar dat is was het ons meer dan waard voor mooi weer. Maar goed; wat er dus lollig was is dat ik de hele vakantie portugal en Tenerife ben blijven bekijken (zo van, hoe hadden we het daar nu gehad). Het heeft op Tenerife van de 8 dagen er 4 geregend en het is nooit warmer dan 21 graden geweest. Dat voelde echt als een geweldige beslissing en het scheelde 3 uur vliegen Kortom: moraal van het verhaal; je hoeft niet zo ver weg als je het slim aanpakt!
Wij gaan in oktober naar Kos. Altijd fijn daar rond die tijd. Niet zo stik benauwd/heet maar toch nog lekker warm om te zwemmen enz. Trouwens alle winkeltjes zijn meestal nog gewoon open
Wij zijn vorig jaar eind oktober naar Zakynthos geweest, echt de laatste week van oktober. Het was daar echt heerlijk rustig en nog hartstikke lekker weer, zouden dit jaar eigenlijk terug gaan rond dezelfde tijd maar dat wordt krap met bevallen. We slaan dus een jaartje over. Maar zeker een aanrader!
Bedankt iedereen voor de tips! We zijn nog druk aan het zoeken.. vind t vaak nog beat prijzig voor een paar dagen en ons budget is niet zo groot!
Wij zaten in Intercontinental Mar Menor. Erg mooi! Booking.com: Resort InterContinental Mar Menor - Torre-Pacheco, Spanje Hotels boek ik meestal via booking.com en dan goed opletten dat je de "gratis annuleren tot"-optie neemt. Zo kun je eindeloos reserveren! Ik moet wel altijd onthouden waar ik allemaal geboekt heb Ik doe het nl niet alleen met onze zon-vakanties, maar met alles. Zie ik een goede prijs voor een weekendje weg in nederland dan boek ik hem ook. 8 van de 10 keer annuleer ik daarna weer als het niet uitkomt. Maar dan heb je wel vast die goede prijs. Daarom boek ik nooit via reisbureau's of pakketreizen. Ik wil niet ergens aan vast zitten als ik ineens wat anders te doen heb of als het weer me niet aanstaat.