morgen gaan mn vent en mn schoonvader appelbeignets bakken ( heel veel echt 100 ofzo) no gaat er in het beslag wat donkerbruin bier. ze zeggen dat het geen kwaad kan omdat de alcohol grotendeels verdampt. niet helemaal dat weet ik zullen jullie ze ook gewoon eten?
Ja, hoor. De alcohol verdampt idd en dan nog zit er natuurlijk maar zo weinig in. Ik zou er geen 10 eten , maar 2 of 3 zou ik rustig doen.
Volgens mij is alle alcohol eruig dus kan je die gewoon veilig eten. Omdat de alcohol verhit word boven de 100 graden kook/ bak je die er eigenlijk gewoon uit.
denk dat de frituur heet genoeg is dus de alcohol vervliegt.. ik heb er iig een paar weken terug wel 1 gegeten.. die smaakte heerlijk
nee niet alle 100 hahaha. nee ik wilde ze ook gewoon eten maar dacht ja... pfff toch even twijfel. normaal ben ik niet zon mieperd. eet bv ook rustig es leverworst enzo. alleen de echte rauwe dingen vermijd ik en gewoon alcohol sowieso. maar deze appelbeignets kan ik echt niet weerstaan.
Ik eet ze gewoon! Heb al een aantal beignets, bollen en flappen gegeten deze maand en dat worden nog wel een paar (blijkbaar is dat dus mijn zwangerschapsding. Als ik een oliebollenkraam ruik MOET ik iets hebben, gelukkig weerhoudt mijn vriend me van dik eten in oliebollen haha)
Het meeste vervliegt... Niet alles... Las er laatst een stukje over! Zie hieronder Manier van koken en verdampingspercentage van de alcohol: Even laten koken: 15% Flamberen: 25% 15 minuten laten pruttelen: 60% 1 uur laten koken: 75%. In alle gevallen blijft er alcohol in het gerecht achter. Bovendien verdampt sterke drank niet sneller dan bier of wijn." Maar ik zou me er niet al te druk om maken er blijft dan zo weinig over!