De titel zegt het al. Ons zoontje is 's nachts zo onrustig en huilerig dat slapen nauwelijks lukt. Hij slaat met zijn armen en trappelt met zijn benen. Nu wil ik het inbakeren eens proberen (ik ben tot alles bereid intussen...) Weten jullie een goeie site of een goede manier om in te bakeren? Hij is nu 3,5 weken en 3,5 kilo dus nog een kleintje.
Ik vond de puckababy piep een fijne zak. Wat kregen we er een rust van. Google maar eens. Ik heb eerst een piep via mp gekocht om te proberen.
Even het cb vragen.. Ik heb daar toen uitleg gehad en doeken kunnen lenen. Hier was het geen succes... Heb al eens geprobeerd om op de buik te leggen? Wij hebben haar op de buik gelegd en toen sliep ze zo en een uur achter elkaar! Wat een rust had ik toen ineens!
Ik zou je echt de Pacco Piccolo aanraden. Wij hadden voor mijn dochtertje al de Puckababy geprobeerd, maar dat gaf veel te weinig tegendruk. Ze kon dan nog steeds met haar armpjes 'maaien'. Verder hebben we ook de Woombie en Swaddle Me geprobeerd en uiteindelijk ten einde raad de Pacco Piccolo gekocht. Dat was een gouden greep. Google er maar eens op. Volgens mij is het de Mercedes onder de inbakerdoeken
Hier ook de pacco wat uiteindelijk hielp. En je moet even 1 keer gezien hebben hoe het werkt en dan is het heel makkelijk. Ik de deze toen lenen van een vriendin dus dat was erg handig. Kijk anders inderdaad of je deze ergens kunt lenen zodat je dit kan uit proberen. Ik heb er trouwens nog 1tje liggen die niet meer gebruikt wordt.
Ik zou ook een pacco aanraden. Het kost even wat (of je kijkt op marktplaats) maar het is veel handiger dan inbakeren met losse doeken. Voor onze kinderen hadden wij trouwens genoeg aan de puckababy. Dat is tussen inbakeren en een slaapzak in. De armpjes zitten dan niet tegen het lijfje aan, maar omdat het een dichte zak is, kunnen ze niet meer maaien.
Ik heb ook de pacco gehad. Ze sputterde 2 dagen tegen en ik vond het best zielig om te zien dat ze in de doek alsnog niet kon slapen maar na die 2 dagen was ze omgedraaid en begon ze zowaar meer dan 20 minuten te slapen. Het is echt even een kwestie van volhouden. Op de pacco pagina staat ook duidelijke uitleg met filmpjes. Het is even een aanschaf, of kijk anders ff op marktplaats. Ik had ze je graag willen uitlenen of verkopen maar ik heb ze inmiddels al lang geleden verkocht!
Ik kan de Pacco aanraden, maar ik zou wel eerst even overleggen met de kinderfysio voordat je hem gaat gebruiken. Zij kan je de juiste manier van inbakeren laten zien en uitleggen wat de risico's zijn (want die zijn er). Op die manier ben je goed voorgelicht. Daarnaast moet het cb een seintje krijgen dat je inbakert. Denk eraan dat het inbakeren met de Pacco gebeurt "met grof geweld"; daar bedoel ik mee dat je de doeken echt goed strak moet aantrekken en niet alle baby's vinden ingebakerd worden even fijn. Mijn vriend kon er absoluut niet tegen, dus ik moest mijn zoontje steeds inbakeren. Verder had het bij ons wel enig effect, maar niet de juichverhalen die je veel leest op internet. Verwacht dus geen wonderen. Als het goed gaat is het natuurlijk hartstikke mooi meegenomen.
Dat is een goede tip, van de fysio. De fysio kijkt dan ook even naar de heupjes, of er geen heupdysplasie is. Dan mag je namelijk niet inbakeren.
ik zweer bij mn doeken! aanspannen op de plek waar ze het echt nodig had, en helemaal geen gedoe. zodra ze ze zag werd ze al rustig. was echt ons ritueeltje. zou het zo weer doen!
Vaak heeft het CB wel een uitleenset, die je mag lenen. Ze laten dan ook precies zien, hoe je het beste kunt inbakeren. Maar dit mag alleen als er geen problemen met de heupjes zijn. Op die manier kun je eerst zelf kijken, hoe je kindje hierop reageert, voordat je een dure doek gaat aanschaffen. Mocht het aanslaan, dan zijn er natuurlijk heel veel doeken op de markt, die je kunt gebruiken. Ik heb zelf goede ervaringen met de pacco en de ergococoon. Met de laatste kun je ook afbouwen, wat heel fijn is. Op marktplaats staan ook veel inbakerdoeken, die je goedkoper kunt aanschaffen om eerst uit te proberen. Ik zou in ieder geval niet direct een dure variant aanschaffen.
Sinds 2 dagen de pacco in gebruik, het sloeg al direct aan! Tot nu toe echt suoer, ze sliep overdag absoluut niet in dr wiegje en.nu maakte ze gisterdn een tuk van bijna 3uur! Ik heb se doek te leen van een vriendin dus dat is fijn. Maar het CB heeft volgens mij ook doeken die je 2 weken mag testen.
Wij hadden ook de Pacco, zeer goede ervaringen mee. Tegen de tijd dat je moet afbouwen heb je daar ook goede afbouwdoeken van. Je hoeft trouwens niet per se naar de fysio, de arts van het CB heeft bij de eerste controle al naar de heupen gekeken, maar kan dit eventueel nog een keer doen. Die kan dan aangeven of inbakeren geschikt is voor jouw kindje.
Wij hadden ook de Pacco, andere doeken wurmde hij zich uit en Puckababy was niet strak genoeg. Kan wel nog een terugvalletje komen hoor, als ze zo goed is uitgerust, kan ze op een gegeven moment wat gaan protesteren. Daar moet je dan even doorheen. Ik bleef dan bij hem om wat over zijn hoofdje te aaien, maar daarna ging het snel weer goed. Fijn dat het werkt!