Tropisch zwembad, wat wel en niet doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skippy87, 12 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Hoihoi,

Half november gaan man en ik een midweekje weg naar centerparcs, ik ben dan 18 weken zwanger.
    Heerlijk even bijkomen en relaxen!
    Maar nu vraag ik me af.. wat kan ik wel en niet doen qua tropisch zwembad?
    Glijbaan en Wildwaterbaan ga ik sowieso niet doen, risico is te groot dat er iemand op me knalt.. maar hoe denken jullie over zo'n bad met stroming, het golfslagbad en het bubbelbad?
    Ik heb foto's van mijn moeder zwanger van mij, in het bubbelbad, maar dat waren andere tijden natuurlijk.. hoewel het wel goed gekomen is met mij;)
    Lijkt me heerlijk om een beetje te dobberen!

2. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Wij zijn net terug van een weekje cp. Ben inderdaad niet van de glijbaan gegaan en heb ook de wildwaterbaan even overgeslagen, maar de rest kun je gewoon doen hoor! Ben laatst in de sauna geweest en heb daar lekker in het bubbelbad gezeten, volgens mij kan dat geen kwaad hoor!
    Veel plezier alvast!

3. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ik heb gehoord dat grote warmte verschillen, zoals sauna en warm bubbelbad wel kwaad kunnen, het vruchtwater warmt ook op dan begreep ik.. en dat s slecht voor de baby. Maar las ook weer ergens dat, dat tot de 14 weken fzo is.. Maar waar dat verchil dan in zit, datbweet ik niet. Mss even bij je vk navragen..

4. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Glijbaan zou ik idd niet doen. Verder hoef je je denk ik weinig zorgen te maken. Het is niet dat de temperatuur van de baden boven de 37 graden zit. Doelgroepenbad is hier 34 graden dus vergelijkbaar met suptropisch bad en daar ben ik al sinds week 17 in aan het zwangerschapszwemmen. Ook in de zomer heerlijk in het bubbelbad, stroomversnelling en golfslagbad geweest. Zolang je vliezen niet gebroken zijn kan er weinig mis gaan ;) lekker genieten!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.269
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wildwaterbaan zou ik niet doen. Glijbaan beetje afhankelijk van de baan en hoe jij je voelt.
    Bubbelbad e.d. is juist lekker. En ik heb de laatste weken regelmatig met mijn verloskundige en een gynaecoloog in het bubbelbad gezeten. De vk is even ver zwanger als ik. ;) Ik geloof dus niet dat dat kwaad kan.

6. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    wij zijn ook net terug midweekje cp en indd glijbanen overgeslagen en alleen golfslagbad en bubbelbad gedaan..dat kan geen kwaad en voelde erg lekker het bubbelbad aangezien ik last heb van bandenpijn.

7. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik ben toevallig gisteren terug gekomen van Centerparcs en je kunt gewoon in het bubbelbad enzo hoor..
    Zou idd alleen niet van de glij/wildwaterbaan gaan..

8. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ben met 26 weken naar het zwembad geweest met man en zoon. Geen CP, maar er was een wel een glijbaan. Onze zoon wilde heel graag van de glijbaan, en aangezien mijn man geen held is in die dingen ben ik met heb gegaan. Ging prima. Gewoon de kinderen achter me gevraagd wat langer te wachten omdat wij niet zo snel zouden zijn samen. Hebben ze keurig gedaan.

Wildwaterbaan zou ik niet zo snel doen, omdat je daarmee toch meestal met meerdere tegelijk gaat. Ook is die vaak met meer hobbels en obstakels onderweg war je tegenaan kunt botsen.

Stroming, golfslag en bubbelbad is geen punt. Dat gaat niet zo wild dat er van alles kan gebeuren. Bubbelbad is juist heerlijk ontspannen.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik vraag me nog steeds af of de scheur in mijn vliezen door de glijbaan in cp is gekomen waar ik met mijn dochtertje af ben geweest.
    Wel een paar keer.
    Heb ook een laagliggende placenta gehad en het bloedverlies kan de scheur ook veroorzaakt hebben.
    Maar ik heb nooit nagedacht of ik het wel of niet moest doen.
    Ik was toen 15 weken.

10. Pindaa

Pindaa Lid

27 jun 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb rond dat termijn alles gedaan in Cp, ook de wildwaterbaan. Niet zovaak hoor maar mijn vriend heeft me overal opgevangen en geholpen e.d. De lol is er dan snel vanaf en een beetje dobberen enzo vond ik eigenlijk wel genoeg. Overigens wel oppassen dat je geen schop in je buik krijgt van zwemmende mensen, ook niet fijn!

11. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Je neemt me de woorden uit de mond :) Ik vertrek vrijdag met enkele vriendinnen naar cp en zat met dezelfde vraag. Mijn vriend heeft me strikt verboden om van de glijbanen te gaan en de wildwaterbaan. Over de wildwaterbaan ben ik het volledig eens, maar ik heb geen zin om altijd langs de kant te staan omdat mijn vriendinnen van de glijbaan gaan. Ik denk dat ik wel enkele keren mee zal gaan op glijbanen die niet snel zijn en zal vragen of er enkele vriendinnen voor me willen gaan en enkele vriendinnen na mij. Zo kunnen de meisjes voor mij roepen indien er enkele kinderen zijn die heel de boel ophouden en heb ik ook geen kans om een trap in mijn rug te krijgen van kinderen die enorm snel achter mij komen. Ik heb ook maar een klein buikje momenteel en weinig klachten.

12. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ik was 27 wkn met weekendje CP en alles gedaan op 1 glijbaan na want daar stond bordje met verboden voor zwangeren.
    Wildwaterbaan is niet zo heel wild vind ik en ging goed!
    Je moet zelf kijken hoe je je voelt en of je t aandurft.

Deel Deze Pagina