I know Nataly, daarom zei ik ook duiken zodat m'n vriend zn hart kan ophalen Voor mij wel jammer want heb prachtige duikcomputer gekregen voor m'n verjaardag en had hem graag getest. Snorkelen is er vast ook heul mooi! Voor zika heb ik de GGZ gebeld, ze zeggen volg de informatie van het RIVM als betrouwbaarste informatiebron. De landenlijst van het RIVM is via onderstaande link te vinden en Mauritius staat er niet op! Landen waar het zikavirus voorkomt - RIVM De website die eerder gelinkt werd heeft denk ik ctrl c + ctrl v gedaan en het lijstje eventueel door muggen overdraagbare ziekten niet gespecifeerd per land. Qua Dengue en Chicngewikkeldvirusnaampje zijn er enkele tientallen gevallen per jaar geregisteerd incl de locals (dus niet alleen reizigers) in Mauritius dus ik durf het wel aan om daar zwanger heen te vertrekken. Hopelijk vandaag of morgen boeken! We kunnen goede week samen bijkomen van het onverwachtte zwangerschapsnieuws wel gebruiken
Sjips! We hebben wel pech, de perfecte aanbieding naar Mauritius stond eind van de ochtend nog online maar had toen nog niet alle medische dingen op een rijtje dus gewacht tot eind van de middag en toen was het uitverkocht! Omliggende data zijn direct 300-500 euro duurder *snik Maargoed, houden vol. Orkaanseizoen is het dan wel, maar gebeurt niet vaak dat deze direct over het eiland trekken en zijn naar ik begreep dan niet op volle kracht zo ver van vaste land af. Goede tip om dat even na te zoeken! Het kan er redelijk nat zijn, maar met tropische buien kunnen we prima leven (gaat meestal om korte stortbuien en geen dagenlange miezer zoals we dat hier hebben).
Kaapverdie? En ik heb gehoord dat Madagascar ook prachtig schijnt te zijn! En ik zie ze beide niet op het lijstje staan.
Wij zaten met hetzelfde probleem en hebben uiteindelijk een reisje geboekt naar Dubai en Abu Dhabi. Binnen twee weken zitten we daar al
Bali moet je inenten dtp is maar 3 jaar geldig en bij verblijf word buiktyfus ook aangeraden wij zijn er net geweest. Maar ik zou er als zwangere niet heen willen de medische zorg daar is niet echt
Oahu vond ik tegen vallen. het grote eiland dat ook echt Hawaii heet vond ik dan weer wél heel leuk maar voor een weekje zou ik dat niet snel doen. Mega jetlag. edit: Ik las ergens Kaapverdië, maar ook daar is Zika gemeld. Zuid-Afrika heeft nu ook zomer trouwens en heeft mooie kustplaatsen. Malaria en Zika vrij (alleen malaria als je naar het Kruger park zou gaan in het noorden).