Ze heeft een splinter in der hand. Hij zit niet heel diep maar ze laat mij niet toe hem er uit te halen. Iemand tips?
Kan je niet de tv aandoen (of eveb een youtubefilmpje op laptop/ipad/smartphone) en hem er dan uitpeuteren? Wellicht met een beetje afleiding dat het lukt.
Waarom wachten tot morgen? Liever nu ze slaapt. Dan voelt ze het waarshijnlijk niet als je m met een pincet zo eruit trekt.
Trekzalf erop (zwarte zalf) en een pleister eroverheen. Vraag me niet hoe het precies werkt, maar zoals de zalf al zegt 'trekt' hij de splinter eruit. Werkte elke keer bij mijn kinderen bij niet al te grote oppervlakkige splinters.
@boordevol, ik heb een hele moeilijke slaper. Zeker met dit weer. Dus laat ik der liever even slapen @mama roos, waar kan je dat kopen dan? En het kan geen kwaad?
Trekzalf is van daro, gewoon bij drogisten. Ik had het bij de kruidvat vandaan DARO Trekzalf Hier een site. Word gebruikt tegen puistjes, maar werkt ook perfect tegen kleine splinters. Mag vanaf 0 jaar gebruikt worden.
als je er een nacht overheen laat gaan is de kans groot dat je hem er morgen zo uitwipt met je nagel.
Hier hetzelfde, eerst lekker in bad, daarna afleiding (mw. wilde heeeeeel graag iets pakken op het plankje) dus heb ik snel met een naaldje en vervolgens een pincet de splinter eruit gevist Was met 10 sec. gepiept