Wij gaan over op tropenrooster. Tussen 11/12 en 15.00/16.00 hou ik zowel dl als de hond uit de zon eigenlijk, veel te heet dan. Als het echt te heet is zou ik peuter omkopen met een video denk ik
Nat washandje op het hoofdje leggen en de polsen, voetjes en nek met koel washandje afvegen. Lekker in een lauw badje doen Iets meer water bij de melk doen Flesje water geven tussendoor of als ze dat niet wil uit een bekertje laten drinken Samen waterijsje eten Baby een goed nat washandje geven om op te sabbelen Groente en fruit geven waar flink wat vocht in zit. Dochter is dol op komkommer bijvoorbeeld. Flesjes maak ik iets minder warm dan normaal Mocht het echt zo erg worden dan krijgt ze 's avonds de fles met wat minder melk en meer water. Bijvoorbeeld 150 water en 3 schepjes (ipv 5). Dan maak ik haar laat in de avond wakker voor nog een flesje melk (normaal krijgt ze die dus niet). Of gewone fles voor het op bed gaan en tussen 22.00 en 23.00 uur nog wat water laten drinken. Net wat werkt. En vooral de zonnebrandcrème niet vergeten....
Zodra peuter hier water ziet is hij niet meer te houden Maar inderdaad proberen hem tussen 12-3 uit de zon te houden. Wel staat er een mega parasol op en ook nog eens het zonnescherm en dan maar hopen dat meneer tussen die 2 schermen blijft En inderdaad elke 30 minuten insmeren met factor 50
Over zoon maak ik mij niet zo druk die drinkt echt heel veel! Vaak zelfs nog over de 1500 cc per dag. Dus daar hoef ik mij niet druk over te maken en tja eten zal wel een beetje een drama worden deze week maar goed ook ik heb minder zin in eten met dit weer. Dochter krijgt inderdaad tussendoor water aangeboden (flesjes met extra water gaat niet werken omdat ze haar flesjes nu al amper leeg drinkt)
Goede tips dames. Ik ga m'n dochters ook maar wat extra water geven in de flessen en lekker binnen houden voor zover dat kan. Nog maar even kijken hoe dat gaat aankomend weekend want we wilden eigenlijk naar de Grand Depart (wonen in Utrecht) maar dat zal wel snikheet worden...
Dan zou ik juist geen extra water tussendoor geven, maar gewoon een extra flesje melk geven, als ze amper aan haar hoeveelheid voeding komt. Water vult alleen maar, waardoor ze haar melk waarschijnlijk nog slechter gaat drinken. Ik gaf mijn zoontje wel water tussendoor, maar hij heeft tot de 4/5 maanden altijd zonder mopperen elke fles leeggedronken.
Nee we mogen enkel om de 4 uur een fles voeding aangeven ivm dat zij veel drink problemen heeft gehad. En het is elke keer maar 50 cc water wat ze hooguit tot zich neemt.