Zoonlief van 6 maanden krijgt nu: -07.30 pap van rijstebloem 180cc -10.00 fruit -12.00 1 boterham en opvolgmelk 120cc -15.30 opvolgmelk 120cc -17.45 warm eten groente/ aardappel/vlees -20.00 pap van rijstebloem 180 cc Tussendoor nog zo'n 200 cc koude thee. Nu wil ik de fles van 15.30 eigenlijk stoppen, maar wat geven jullie hiervoor in de plaats. Op CB gaven ze aan kwark of yoghurt maar hier moet hij meer van spugen (het is een kotsertje ).
Kwark en yoghurt wordt sowieso afgeraden voor de 7-8 maanden, (en bij allergie in de familie zelfs pas na 1 jaar gaan introduceren), dus dat advies van je CB snap ik niet zo. Maar hier geef ik als tussendoortje voor de middag een soepstengel, rijstewafeltje of -de laatste paar weken dan ook- een tarwebiscuitje. Soms een gedroogde abrikoos oid, daar kan ze ook lekker los op gaan Of wat rauwkost als komkommer. En eerder ook nog wel de broodkorst die ik van d'r boterham af had gesneden 's middags. Qua vocht krijgt ze hier nog gewoon een middagfles ook, maar dat is omdat ze gezien de reflux kleinere flessen pakt dan 'normaal' en 's nachts nog niet doorslaapt.
yoghurt en kwark heb ik als advies vaker van het cb gehoord, ik vind dat raar, dat is voor mij iets voor na het eten. Maar goed ik gaf zo'n minirijstewafeltje, soepstengel of gewoon voor de 2e keer fruit.
Idd stukje rijstwafel, soepstengel, luchtige cracker oid. Dochterlief krijgt nu sowieso 1x per dag fruit en de andere keer wisselt. Soms een koekje, soepstengel, rozijntjes, snoeptomaatje, komkommer...en net heeft ze een stukje rauwe bloemkool gehad. Eigenlijk vindt ze rauwkost lekkerder als koekjes (daarvan vindt ik vaak meer als de helft weer terug tussen haar speelgoed haha)
Flesje water, thee of diksap. Ene keer een koekje, rozijntjes, soepstengel, rijstwafel, komkommer plakje, (knijp) fruit of een plakje gril worst. Net wat ik in huis heb.
Jordy krijgt een soepstengeltje, rijstewafeltje of een beetje geitenyoghurt (dat laatste omdat hij van het CB wat yoghurt moet eten maar hij KMA heeft en na het avondeten te vol zit voor nog yoghurt)
Bij een koemelkallergie is de kans op een kruisallergie met geitenmelk 92%.... Ik zou die geitenyoghurt dus nog even laten staan en eerst maar eens overleggen met een dietist, ipv voedingsadviezen hierin van CB's op te volgen, die duidelijk weer eens niet weten waar ze het over hebben.... Als je geitenmelk wilt introduceren, dan niet voor de 8-9 maanden!
Oke dan ga ik daar dus mee stoppen. Probleem is dat ik KA heb gevraagd voor dietist. Die verwijst mij naar het CB. CB heeft hier echt geen verstand van en zegt gewoon hij moet yoghurt en die is er ook zonder koemelk dus dan moet je die maar zoeken. Woensdag heb ik weer een afspraak bij de KA dus dan ga ik toch een doorverwijzing voor dietist vragen.