Hoi! Ik las een artikel in een tijdschrift over babygebaren. Ik had er al eerder over gehoord en vind het wel interessant. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Op websites e.d. staat natuurlijk alleen wat er allemaal zo goed aan is. Ik moet zeggen dat het erg overtuigend over komt, maar klopt het ook? Is het lastig de gebaren te leren en neemt je kind ze überhaupt over? Is het echt zo'n grote aanvulling op gesproken tekst? Zien jullie verschil in de taalontwikkeling met kinderen die geen gebaren leren? Ik hoor graag van jullie! groeten, Jessica Babygebaren - Home voor meer informatie
ik heb pas een workshop gehad hierover en vond het erg interessant. Het is alleen wel iets wat in het begin wat doorzettingsvermogen vergt van de ouders. Op ons kdv doen ze het bij de baby's ook. En je ziet toch wel resultaat bij kleine dingen. Maar nu ik oplet, zie ik ook dat ze andere gebaren doet die ik zelf al automatisch deed. Ze pikt het dus wel op en doet het (wat grover) terug. Erg leuk. Ik zou denk ik eens kijken als ik jou was of je ergens een workshopje of zo er over kan vinden. o.a. Agenda | Baby- en kindergebaar en oja: over het overnemen: Je kind doet alles van jou na op een gegeven moment dus ja ze nemen het over...
Ook hier een workshop gehad. erg leuk, wij waren alleen niet altijd consequent, dus we gebruiken maar een paar gebaren. Kan overigens nog niet zeggen of hierdoor andere ontwikkeling zoals taal beter/sneller gaat. Ons mannetje is nl altijd al een brabbelaar en 'prater' geweest dus heeft nu een woordenschat van zo'n 20 woordjes, maar ik heb geen idee wat normaal is bij 16 maanden en of dat anders was geweest als we niet met gebaren waren begonnen. Wij hebben het niet al te serieus genomen, maar hebben er wel lol aan beleefd, ga gewoon zo'n workshop doen en probeer het zou ik zeggen
Ik leer mijn zoon ook babygebaren, adhv het boek van Lisa Zeviar. Hij is nog maar 9 maanden en gebaart nog niet terug, maar het lijkt me erg handig als hij dat straks wel gaat doen.
Net mijn vriend voorgesteld en die zag het ook wel zitten om met gebaren te spelen. Misschien kennen jullie hem al maar ik heb nog een leuke site gevonden: Kindergebaren met Lotte & Max | Home