Zijn jullie een honden- of kattenmens?

Discussie in 'De lounge' gestart door MLkids, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben jij een hond- of kattenmens?

1. Hond

2. Kat

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MLkids

MLkids Niet meer actief

#1 MLkids, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2012
    En waarom?

Wat zijn de eigenschappen van de hond die jouw zo aantrekken?
    Wat zijn de eigenschappen van de kat die jouw zo aantrekken?

Hoe bevalt de hond in het gezin?
    Hoe bevalt de kat in het gezin?

Heeft de hond of kat veel gesloopt in huis?
    Heeft de hond of kat veel op je bank/kleding/gordijnen etc.. geplast/gesproeid?

En natuurlijk, wat voor hond of kat hebben jullie?

*de optie voor beiden vergeten in de pol*
    Dus ook als je een hond EN kat hebt is het leuk als je reageert!

2. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Ik ben een echt hondenmens, maar wel een zonder hond en met 2 katten in huis haha:). Vl is een echt kattenmens en katten vonden we gewoon praktischer ivm niet altijd thuis zijn, vandaar.

Maar om je andere vragen te beantwoorden:

Ik ben een hondenmens omdat ik van een beest graag verwacht dat ie naar me luistert. Gaat bij honden over het algemeen beter dan bij katten, hoewel onze katten vrij goed opgevoed zijn (onze oudste komt zelfs als je fluit hihi).

Katten in het gezin kan in niet precies zeggen, ben nu nog zwanger van de eerste, maar onze katten zijn alletwee echte gezelschapstijgers, springen altijd gelijk bij het bezoek op schoot, maar zijn ook met 1x waarschuwen weg te krijgen mochten mensen er niet van gediend zijn. Bedelen verder niet en zijn goed zindelijk.
    Ze slopen verder niet echt dingen hier, behalve dat ze het lollig vinden om op de planten in de vensterbank te kauwen, verder gebruiken ze de krabpaal vrij goed en laten ze de meubels dus 9 van de 10x met rust.
    Katten sproeien hier allebei (nog) niet, de jongste is pas een half jaar dus dat kan natuurlijk nog komen, zodra dat 1x gebeurd gaan meneer zijn ballen eraf.

Oh en we hebben één huis-tuin-en keukenpoes en een halve Main Coon kater:)

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Allebei! We hebben 3 katten en 2 honden.
    Ik vind katten ontzettend mooi en lekker eigenzinnig, vind het heerlijk als ze op schoot komen liggen spinnen!
    Maar honden vind ik leuk omdat ze zo trouw zijn. Die van ons komen me altijd troosten als ik me rot voel en ze willen altijd bij me zijn.
    En ik hou van dieren in het algemeen omdat ze je nooit zullen veroordelen, wat je ook doet.

Onze honden zijn trouwens: Chester, een shih tzu en Jimmy, een chihuahua. Katten hebben geen ras (Misa, zwarte poes. Nori, zwarte poes met witte pootjes en Keiko, witte poes met getijgerde vlekken)

Chester was gigantisch moeilijk toen hij jonger was, maar toen woonde ik nog bij mijn moeder. Ik had duidelijke richtlijnen omdat we al zicht hadden op een huisje en verloofd waren, maar zij deed toch wat ze zelf wilde en daar werd hij opstandig van: Was niet consequent genoeg. Hij heeft zo vaak binnen gepoept en alles wat op tafel stond was kapot als we terug kwamen. We wonen hier nu sinds maart en het is de braafste hond ooit.
    De andere dieren zijn altijd makkelijk geweest :)

4. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik ben een hondenmens! Hoewel ik een aanhankelijke kat ook erg kan waarderen :D.
    Vooral nu ik een eigen hond heb zie ik in hoe fijn die band is. Je merkt echt dingen die je hem zelf heb geleerd en kunt duidelijke blijdschap zien enzo. Ook lekker samen zwemmen of gek doen vind ik heerlijk!
    Over een aantal maanden willen we graag ook een kat, ik vind dat ook hele fijne dieren maar ze zijn wat afstandelijker (ligt natuurlijk aan de kat). Maar zijn heel mooi om te zien, en hoop een kat te krijgen die wel lekker wil kroelen ;).

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier echt een honden mens,vroeger wel katten gehad maar kreeg daar nooit zo'n intense band mee als met een hond.

Aanhangkelijk,knuffelbeertjes,trouw,gezellig,vrolijk altijd goede zin!

Prima,ik woon met mijn zoontje van 2 en we wandelen graag met ze,mijn zoontje is vanaf zijn geboorte honden gewend.Jongste hond is nog een pup dus af en toe wel druk.

Nee alleen toen ze nog niet zindelijk waren in huis gepoept/geplast maar dat is normaal natuurlijk.

Een zogenaamd boomer hondje,kruising dus en een Golden Retriever

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
  7. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Tot voor ik mijn vriend kende was ik bang van honden maar nu helemaal gewonnen voor het idee van een hond in huis in de toekomst :)

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Kattenmens! Maar honden vind ik ook lief hoor .

Ik heb er 2 : zwarte kater Rinus, is nu 4.5 jaar en mn beste vriend, ik heb hem al vanaf 5 weken en dat heeft een band geschept.

En Heidy, onze poes is ook 4.5 en vanaf 7 maanden bij ons omdat ze op de nominatie stond een spuitje te krijgen.
    Had al 2 adressen gehad en was zo vals (als een kat haha).

Uiteindelijk is ze hier op dr plaats en behalve wat haarballen uitspugen is er nooit wat aan de hand hier.

Vooral de zwarte kater spreekt me erg aan, het is een gewone huiskat maar zo mooi. Prachtige glanzende vacht, felgroene ogen, ziet eruit als een zwarte panter maar ondertussen slaapt ie graag 's avonds bij het vrouwtje op bed hahaha.

Ja ik kan er een boek over schrijven over al mn poezenvriendjes!

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nou jij houdt de spanning er wel in zo :D

10. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik heb altijd gedacht dat ik een kattenmens was, tot ik een hond kreeg.
    Dat vond ik zóveel leuker dat ik helemaal om ben, alleen is er nu geen ruimte voor een hond helaas.
    De hond die ik had is helaas overleden, was een prachtbeest en ontzettend lief.
    Lief is echt een kattenmens, als ik hem niet tegenhoud zit binnen no-time het hele huis hier vol en nu ik zwanger ben trek ik dat écht niet.
    Katten zijn hartstikke lief maar véél te eigenwijs naar mijn zin, ze doen precies waar ze zelf zin in hebben, wat wij er ook van vinden (mijn ervaring dan he), spelen niet echt en hangen de hele dag maar wat rond.
    Een hond is veel actiever, speelser en luistert tenminste, je kan er gewoon veel meer mee vind ik.
    Komt bij dat ik het heerlijk vind lange boswandelingen te maken, liefst mét hond omdat dat gewoon gezelliger is, en dat kan met een kat niet he :D
    Helaas zit het er dus qua (financiele) ruimte niet in een hond aan te schaffen, woonruimte en omgeving is ook te klein en mijn gezondheid is er nu niet naar.
    En ik vind het gewoon ook geen goed moment nu, omdat ik zwanger ben.
    Maar zodra al die omstandigheden veranderd zijn komt er hier zéker een hond!

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    echt hondenmens... Duitse Herders, voorheen ook een Weimaraner gehad.
    In t gezin, prima, al zijn ze soms lichtelijk lomp... helaas...

Qua slopen.... niet echt last mee gehad omdat we ze in de kennel hebben.

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik denk dat ik meer een hondenmens ben, maar toch in het bezit van enkel een kat ;)
    Zou uiteindelijk graag een hond willen, maar vind het nu nog niet de tijd er voor.
    Van onze kat vind ik het eigenzinnige, het kroelen, zelfstandige en het gezellige fijn. En supermakkelijk in onderhoud, uitlaten of borstelen hoeven we 'm niet. Gesproeid heeft ie wel, maar dat was een gedragsprobleem i.c.m. 2 andere katten en de geboorte van dochter... Inmiddels doet ie dat niet meer gelukkig.
    Een hond zie ik meer als lid van het gezin als in: hij is meer aanwezig, je kan 'm makkelijker overal mee naar toe nemen, ik zou er meer een band mee krijgen, meer contact.

13. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    #13 Nathaliiej, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt: 3 dec 2012
    Beide! Dus ik kan niet stemmen.. heb 1 hond en 2 katten, even gek op allemaal!:D
    Hond is een Amerikaanse bulldog teef van bijna 16 maanden en ze heet Noah, een huistuinenkeuken poes van 2 jaar en 9 maanden, gizmo, en een maine coon kater van 7 maanden,Smokey:p

Noah is een aardige sloper, kattenspeeltjes, kussens, dekens, en een poosje geleden een gloedjenieuwe leren werkschoen van ventlief! Haha
    Noah is een voor mensen die het ras niet kennen een behoorlijk 'eng' uitziende hond.. maar Tis de grootste knuffel ooit, wil de hele dag bij je in de buurt zijn, en als je op de bank zit, plakt ze direct tegen je aan.
    Wel is ze erg waaks, en sommige mensen moet ze dus gewoon niet.. haha

Gizmo is een heerlijke luie, te dikke poes, die alleen maar knuffelt eet en slaapt, Oja en om snoepjes zeurt.
    Ze is wel erg slim, ik heb tegenwoordig draaiknoppen op de deuren, omdat ze iedere deur openmaakt, regelmatig staan er kastjes open in huis, en keukenlaatjes enz:D giz houd niet zo van vreemden die interesse in haar tonen, en kinderen zijn ook maar vreemd.

Smokey is de grootste klier die ik ooit gezien heb als kat, man wat is hij vervelend!
    Af en toe is hij snachts lief, knuffelen enz, maar hij is 9 van de 10 keer vervelend:p
    Maargoed dat hoort echt bij zn leeftijd, als hij snachts komt knuffelen knort hij zo hard dat je er wakker van Word, en niet meer slaapt tot hij ophoud:D
    Hij is helemaal gek met noah, en ze liggen ook regelmatig samen te slapen en spelen vaak samen:D

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Katten! Heb er 2.. Behoefte netjes op de bak, niet uitlaten, niet te ruw, kroelerig! :)

15. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Kattenmens. Als ik geen gezin had gehad weet ik zeker dat ik zo'n raar kattenvrouwtje was geworden :) Kan niet uitleggen waarom, katten zijn gewoon gaaf. Met honden heb ik helemaal niks.

16. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Kattenmens.
    We hebben er 2, S (poes - klein) en M (kat - groot, zoon van S)

Wat zijn de eigenschappen van de katten die jouw zo aantrekken?

S: Aanhankelijk, knuffelkont, schootpoes,

M: Aanhankelijk, knuffelbeer, vrolijk, niet fijn om alleen te zijn, altijd goede zin!

Bij S. moet het gaan zoals zij het wil en M. vind alles wel goed.

Hoe bevalt de kat in het gezin?
    Goed, soms baal ik wel van de haren maar dat is het min enige min puntje ook. Onze dochter vind ze helemaal geweldig en wijs ze ook steeds aan. Ze zijn dikke maatjes al vind S. onze dochter nog wel een beetje eng als ze heel snel naar haar toe komt.

Heeft de kat veel op je bank/kleding/gordijnen etc.. gesproeid?
    Toen we pas ons dochtertje hadden was M. wel een beetje jaloers, dat hij is gaan sproeien, maar gelukkig doet hij dat niet meer.

En natuurlijk, wat voor kat hebben jullie?
    Cyperse poes/kat

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Kattenmens! Puur omdat ik daarmee ben opgegroeid denk ik.
    Helaas is onze jongste allergisch voor katten en moest onze poes weg :( gelukkig wilden vrienden van ons haar graag opnemen :)

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    #18 Mukkie11, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt: 3 dec 2012
    Een kattenmens!katten en ik begrijpen elkaar.ik ben ermee opgegroeid en heb nu drie katten.waarvan twee 'gered' uit Griekenland waar ik tien jaar woonde.een mist n achterpoot.ze zijn mijn alles naast mn zoontje natuurlijk.en m'n zoontje is echt wild van katten!

Wel moet ik zeggen dat ik ook hou van honden.het trouwe van een hond spreekt me aan en die lieve oogjes.maar ik heb zelf geen tijd voor een hond en vooral niet genoeg ruimte...misschien ooit wel!

"Wat zijn de eigenschappen van de kat die jou zo aantrekken?"

Vooral het eigenzinnige en tegelijkertijd het aanhankelijke gezellige.lekker bij je komen zitten en spinnen.kopjes geven.knuffelen, dat zachte vachtje...heerlijk.

"Hoe bevalt de kat in het gezin?"

Prima!katten gaan ook hun eigen gang.makkelijk te verzorgen.mn zoontje duikt soms bovenop de poezen en dan moeten ze wel weg kunnen.dat is soms lastig.dat moet hij nog leren en af en toe krijgt hij wel een haal haha!

De katten hebben niets kapot gemaakt en sproeien nooit, we hebben een kater die gesteriliseerd is.ja haren zijn wel lastig maar die haal je er zo af met een speciale borstel.zo gebeurd.iets vaker stofzuigen!

19. Jo85

Jo85 Niet meer actief

* het gehoorzame, lekker einden buiten lopen, het samen iets kunne ondernemen, "makkelijk" mee te nemen ach zo kan ik nog wel even doorgaan....

Prima, maar ja we hebben er dan ook drie rond lopen.
    Waarvan er eentje na mijn zoontje gekomen is. Ik ben echt een honden mens en besteed dan ook veel van de "mij-tijd" in de honden. Het trainen, het sporten, het rehabiliteren, eigenlijk zijn de honden dan ook echt mijn hobby....

Heeft de hond of kat veel gesloopt in huis?
    Onze oudste hond hebben we gekregen op de leeftijd van 6 jaar. Als "project" zijnde. Zij heeft nooit spullen gesloopt ondanks haar andere "probleem" gedrag
    De middelste qua leeftijd die heb ik al 8 jaar heeft veel gesloopt. Wel voornamelijk zijn eigen spul gelukkig...
    De jongste heeft bij de vorige eigenaar de airbagkabel door gekauwd in de auto en vanochtend mijn dure en lievelings pumps naar de schoenen hemel geholpen...

De oudste nooit.
    De middelste heeft toen hij klein was veel geplast uit angst maar voornamelijk uit onderdanigheid dat was wel eens lastig maar prima te sturen.
    De jongste plast ook uit enthousiasme maar ook dat valt op te lossen maar zijn we nog mee bezig aangezien ze hier nog maar 1,5 week woont...

Wij hebben een:
    - Amerikaanse Staffordshire Terrier ( teefje, 11 jaar)
    - Golden Retriever (reu, 8jaar)
    - Teckel, standaard ruwhaar (teefje, 1 jaar)

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    :D:D:D!

Ik ben een hondenmens geworden en mijn moeder ook, terwijl we vroeger allebei bang voor honden waren. We hebben een pup genomen toen ik een jaar of zestien was en wisten eigenlijk niet waar we aan begonnen. Twee jaar later was het beest echt onhandelbaar en gevaarlijk geworden. Toen zijn we een speciale cursus gaan volgen voor probleemhonden, waarbij je naast de praktijk heel veel theorie leerde over hoe honden denken, lichaamstaal lezen etc. en dat vond ik zo interessant, vooral omdat ik nu zelf zag wat voor effect het had op de hond (positief), dat ik heel enthousiast ben geworden.
    Nu hebben we een hond en een kat, de kat hebben we ondertussen alweer bijna 12 jaar, komt uit het asiel. Heel makkelijk beestje hoor, gaat lekker zijn eigen gang. De hond is ook een schat, maar vergt natuurlijk veel meer aandacht. Vind het heel gezellig om met de hond te wandelen, ze gaat vaak mee op vakantie, ze waakt etc. Ze zijn allebei leuk.
    Dingen slopen, sproeien etc. hebben ze allebei weinig gedaan. Ja, de kat heeft een tijdje volgens mij uit protest in de mand van de hond gepoept! Ranzig. En een keer een diarree aanval in ons bed gehad, de hond in de gang, spoot tegen de muren, brrr!
    Ik heb wel gemerkt dat het per wijk of woonplaats heel erg kan verschillen of er vooral kattenmensen of hondenmensen wonen. In onze vorige woonplaats, waren we een van de weinigen met een hond, maar bijna iedereen had wel een kat in de straat. Waar ik nu woon is het andersom. We zullen zien als we straks gaan verhuizen wat daar voor mensen wonen.

Deel Deze Pagina