Bruiloft hele dag, willen jullie even mee denken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamMo, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hallo,
    Mijn schoonfamilie woont in het buitenland. (Ik ben getrouwd met mijn vakantieliefde ;))

Mijn schoonzusje gaat trouwen, super leuk!
    Dus wij gaan midden in het hoofdseizoen 2 weken naar onze familie.
    We hebben op het moment geen budget om een huisje te huren o.i.d. in het hoofdseizoen daar.
    We logeren dus bij de ouders van mijn man. Hebben we vaker gedaan, is krap, maar kan wel.

Enorm veel zin in de bruiloft, zoon heeft een super pakje en geniet zeker van dit soort gelegenheden.

Wel is hij normaal gesproken van de RRR, met name de regelmaat is voor hem belangrijk, omdat hij anders gewoon niet slaapt. En niet slapen betekend vaak dat hij enorm druk wordt en zichzelf in de weg loopt.

Maar goed, schoonzus trouwt vanuit haar ouders huis. (2 kamer app.) dus ik zie het middagslaapje er een beetje bij in schieten.

Dan is om 15.00 de gemeentedienst. (Hoe hou ik hem stil?)
    Daarna kerkelijke inzegening. (Opnieuw, hoe gaan we dit doen)
    Daarna naar een gasthuis voor het feest. Het is dan is het al bedtijd geweest.

Schoonzus heeft aangegeven onze zoon te zien als haar bruidsjonkertje. (LEUK!!) dus ze zou het leuk vinden als hij overal bij is en op de foto's te zien is.

Wat is jullie ervaring, zo'n dagje weinig slaap en (heel) laat naar bed. Trekt hij dat of moet ik op de een of andere manier oppas gaan zoeken.
    Punt is dat daar niemand is die hij echt goed kent zoals zijn oppas hier in NL en daar komt nog bij dat oppassen hier ook niet altijd vlekkeloos verloopt.

Ik hoop dat er bij het gasthuis een slaapkamer boven is, dan kijk ik hoelang hij het volhoudt tot hij echt omvalt en dan ga ik met hem naar boven en blijf ook zoveel mogelijk boven bij hem, voor dingen als het aansnijden van de taart (om 24.00 in de nacht) neem ik dan de babyphone even mee.

Ik ben benieuwd jullie wel eens een dreumes de hele dag op een bruiloft bij je gehad? Hoe ging het?

Ik zie hier en daar wel oplossingen, we moeten nog wat autorijden tussen de verschillende lokaties, dus hopelijk pakt hij dan wat slaap. (meestal slaapt hij niet meer in de auto)

Als het tijdens de gemeente dienst of de kerkdienst niet gaat dan ga ik met hem naar buiten. (ik versta het toch niet goed hi hi)

Jullie nog tips?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat dit van je kindje afhangt. Je zegt zelf dat hij eigenlijk niet goed zonder zn slaapje kan. Is er geen ander familielid in wiens huis je hem te slapen kan leggen. En dit gewoon uitleggen aan je schoonzus: dat je het heel leuk vindt dat hij bruidsjonker is, maar dat hij wel in goed humeur moet zijn.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk ook dat je er maar het beste van moet maken ;)

Mijn jochie is met net een jaar zo'n dag meegeweest. Hij heeft inderdaad in de auto tussen de locaties geslapen. Alleen bij de kerkdienst was hij echt al lang wakker, en viel 5 minuten ervoor in slaap. Ik heb er toen voor gekozen om in de auto de blijven. (van te voren al overlegd met het bruidspaar, ivm potentieel lawaai, hun keuze tussen jochie helemaal niet mee, of ik misschien niet in de kerk) hij heeft daar een dik uur geslapen, en kon toen de avond nog mooi mee. Hij is daar rond 9 uur in campingbedje ingegaan. Om 12 uur terug in de autostoel en mee naar huis. Daar heeft hij goed doorheen geslapen.

Maar ons jochie heeft minder met RRR, maar deed dingen het beste als we zijn verzoek volgenden. Toch op zo'n dag ging hij best in de stroom mee.

4. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik zou hem avond ervoor op tijd naar bed sturen en de dag erna zul je wel zien waar het schip strand.

Veel plezier !!!!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat leuk!

Wij hebben ook een niet zo'n makkelijk slapende dreumes. We hadden overlaatst een begrafenis - wel wat anders, maar wel qua tijden en kerk enzo vergelijkbaar. De dienst begon om 12 uur en toen we daarheen reden viel ze zomaar in slaap in de auto, wat was dat fijn! We hebben haar even laten slapen en toen had ze gelukkig wat energie voor de dag. We hebben haar tijdens de dienst gewoon laten spelen, rommelen, ze mocht gerust heen en weer stappen tussen een aantal bekende gasten. En eten geven werkt altijd, rozijntjes of iets anders kleins om te knabbelen waar ze lang mee doet.

's Avonds kan hij misschien lekker in de buggy liggen relaxen? Hier is 't geen slaper die in de buggy gaat liggen slapen als er wat te doen is, maar in de draagdoek op de rug, of in de buggy kan ze toch nog wel rust pakken. Anders speelt ze idd net zo lang tot ze helemaal doordraait van hyperactiviteit.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Laatst een bruiloft meegemaakt en ervoor gekozen om mn zoontje wel mee te nemen met de plechtigheid en mn dochter ( nog geen 1) niet. Het kwam erg ongelukkig uit met dr slaapjes en als ze moe wordt, wordt ze heel luidruchtig. Ik had dus wel oppas geregeld voor haar. Mn zoontje wel meegenomen en die begon na 5 minuten al: duurt t nog lang? ik wil naar huis! Etc....
    We hadden een klein cadeautje voor hem die hij even ervoor mocht open maken ( treintje) en daarmee heeft hij tijdens de plechtigheid stil in een hoekje verder mee gespeeld. verder wat snoepjes en koekjes mee om hem te "vermaken".
    Bij de receptie werd hij erg moe en hadden we een campingbedje waar hij in noodgevallen gebruik van kon maken, maar hij wilde natuurlijk niks missen ;) maar jouw zoontje is jonger, misschien dat hij dat nog wel pikt. Een campingbedje moet alleen wel op een enigszins rustige en prikkelarme omgeving staan...
    Misschien lukt een wandelwagen ook nog wel of hopen dat ie tussendoor wat hazenslaapjes pakt in de auto.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sowieso even kijken hoe het loopt, soms houden ze het ineens zó goed vol! En verder 'zoethoudertjes' mee. Van kadootjes, tot favoriete speeltjes, tot eten en drinken.
    En verder toch proberen hem z''n eigen gang een beetje te laten gaan, waar mogelijk..

Zéker met de foto's... Wil hij erop: Leuk maar zo niet: Pech.. Onze dochter was, net 2 toen ze bruidsmeisje was en ze hebben een deel van de foto's met onze dochter en een deel zonder... Het is ook een beetje spelen en improviseren voor fotograaf + bruidspaar...

8. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Bedankt voor jullie reacties dames, zoethoudertjes, buggie mee en verder de dag nemen zoals die komt.... zal vast goed komen.

Deel Deze Pagina