Mijn zoontje gaat sinds twee weken naar het kinderdagverblijf. Omdat er geen ritme zat/zit in zijn voedingen en slaapjes zouden ze alles op verzoek doen op het kinderdagverblijf. Ik wist ook niet hoeveel melk in moest meegeven dus heb ruim neegegeven. Nu zag ik in het overdracht schrift dat hij om 11.45 180cc borstvoeding gedronken had en dan pas om 16.35 weer 180cc. Tussendoor heeft hij om 13.30 fruit gehad. Nu vind ik het een vervelend idee dat hij tussen 11.45 en 16.35 helemaal geen borstvoeding heeft gehad. Ik zou het zelf prettiger vinden als hij om 11.45 150cc drinkt, dan om 13.30 60cc en een fruithapje en dan om 16.35 weer 150cc. Is dit idd beter, of maakt het niet uit wanneer hij drinkt, uiteindelijk drinkt hij is beide scenario's evenveel melk? Ik vind 180cc ook erg veel, als ik kolf, kolf ik max 100cc uit beide borsten. Ik geloof ook nooit dat hij 180cc per live voeding wegdrinkt. Is 180cc een normale horveelheid voor een baby van 7 maanden en 6,5kg?
Nou mijn dochter dronk dat niet hoor! Die dronk max 150 en nooit meer. Voeden ze hem wel op verzoek? Ik vind de tijd die ertussen zijn ook vrij lang voor zijn leeftijd. Maar dl dronk toen nog om de 3 uur. Heeft hij alles opgedronken of hebben ze een deel weggegooid? Als hij alles opdrinkt en het is op zijn verzoek, zou er niet veel aan de hand moeten zijn. Alleen die 60cc vind ik dan niet echt de moeite... Hoeveel uur zit er thuis ongeveer tussen zijn voedingen?
Thuis zit er max 3 uur tussen de voedingen. Ze zeggen dat hij alles opdrinkt, maar als er 5 uur tussen de voedingen zit vind ik dat ook niet echt gek. Hij krijgt nl om 6.45, vlak voordat ik m wegbreng naar het kinderdagverblijf voor het laatst eten. Ik zei van die 60cc omdat hij met fruit eten normaal eerst bij mij drinkt en daarna pas fruit krijgt. Omdat melk het belangrijkste is nog nu. Hij slaapt wel meer en langer op het kinderdagverblijf dan thuis.
Heel herkenbaar! Bij mij besloten ze ook zomaar om maar 2 voedingen te geven, terwijl hij normaal 3 krijgt. Hij krijgt echt niet genoeg zo. Maar ze zijn bv volgens mij niet gewend. Ze zeiden dus dat het volgens de schema twee keer op een dag is. Ja, kunstvoeding, niet bv. Ik vond het heel moeilijk en nog steeds hoor. Maar nu ben ik wel overgegaan naar 2 voedingen, omdat ik merk dat hij wel voller zit. Hij krijgt nu fruit, brood en ook avondeten dus nu is de tijd wel rijp. Maar toen hij pas begon met leren eten, toen was hij alleen maar aan het wennen van fruit en at hij 3 lepeltjes en toen besloten ze gewoon 2 voedingen te geven. Ik zou er wel wat van zeggen. Heb het ook gedaan, maar lag er gewoon van wakker. Vond het zo moeilijk om er wat van te zeggendan... Ps hij is nu 8,5 maand. O ja, en hij slaapt heel lang op kinderdagverblijf, ook heel herkenbaar. Ik geloof dat niet... Klinkt heel raar, maar thuis slaapt hij nooit langer dan een uur. Volgens mij leggen ze hem daar gewoon neer en halen ze hem laat uit het bedje, hij slaapt bij kinderdagverblijf gewoon 2 uur soms, vind ik heel bijzonder. Op verzoek voeden doen ze ook niet. Heb het ook gevraagd, maar je ziet in het schriftje dat ze een patroon hebben. Op zich snap ik dat dan wel dat dat wel lastig is met zoveel kids
Volgens het schriftje heeft hij vorige week van 8.10-11.45 geslapen... Zoveel kids hebben ze bij ons niet... En nee ze zijn bv idd niet gewend, kwam er vorige week achter dat ze de bv opwarmen in de magnetron. Heb gezegd dat ik dat niet wil maar ze zeiden dat ze dat van de ggd mogen en ze konden niet anders want ze hadden geen flessenwarmer... Gelukkig had ik er zelf 1, thuis gebruik ik m niet dus maar daar gezet... Ik denk dan dat ik gewoon ga opschrijven dat ze eerst 60cc voor het fruithapje moeten geven en dan twee flessen van 150-160 cc, eentje tussen 7 en fruithapje en eentje tussen het fruithapje en 16.00
Als hij thuis max 3 uur tussen zijn voedinen laat, zou ik op het kinderdagverblijf aangeven dat ze daar ook max 3 uur tussen zijn voedingen laten. 5 uur vind ik echt heel lang voor borstvoeding ( mss met kunstvoeding anders, dat weet ik niet). Uiteindelijk ontstaat er ook wel een patroon. Maar hier zou ik ook niet blij van worden. Doe dan 150 on de 4 uur. Melk ik belangrijker dan de rest!
ik vind het zo erg om te lezen dat het daar zo gaat. Mijn zoontje gaat ook bijna naar het kinderdagverblijf en ik hoop dat ze daar toch echt op verzoek gaan voeden. Een paar dagen terug dronk mijn zoontje (schat hem 7 kilo) opeens 175 ml terwijl hij normaal net de 120 haalt. Het kan dus echt. Ik stond er ook van te kijken. Het was wel zo dat hij lang had geslapen dus er bijna 4,5 uur tussen de voedingen zat.
Ik heb ook het liefst gewoon om de drie uur bv. Anders zit er gewoon teveel tijd tussen. Ik snap ook niet waarom ze er zoveel tijd tussenlaten. Hij begint dan toch alleen maar te huilen en te doen, kunnen ze beter even voeden, is voor hun ook rustiger toch lijkt mij? Maar mijn man heeft laatst ook ontdekt dat ze in de magnetron opwarmden, terwijl ze bij mij in het begin zeiden dat ze het opwarmden met flessenwarmer. Heb ik al 5 maanden lang magnetron bv gegeven ?!? Sorry dat ik zo klaag, maar ik denk er wel over om over te stappen naar een ander kinderdagverblijf, alleen ben bang dat een ander kinderdagverblijf niet veel anders is, omdat ze gewoon bv niet kennen.. Jouw verhaal is zo herkenbaar. Op zich mijn kinderdagverblijf is ook heel erg klein hoor, zoveel babies zijn er niet, 2 à 3 babies (zo klein als die van mij hè) 1 van de eerste keren hadden ze 2 voedingen gegeven en water. Toen had ik echt zoiets van, waarom water? Ik heb 3 bekers melk gegeven, waarom geef je dan water? Daar zit helemaal geen voedingsstoffen in en je bent net zoveel tijd kwijt? Ik snap niet wat het probleem is om gewoon borstvoeding te geven. Maar goed, verder zijn ze wel heel lief met hem en zo en lekker knuffelen en zo, maar qua verzorging zie ik het wel anders...
Ik vind het ook ooit lastig. Wij geven 2 flessen van 120-150cc mee en 1 reserve fles. Afspraak is maximaal 4 uur tussen de voedingen. Behalve als ze ligt te slapen dan meteen na Het wakker worden. Bij dorst geen water aanbieden maar een paar slokjes (evt koud) uit de extra fles aanbieden. Ze krijgt bij mij om 7uur Nog aan de borst meestal daar rond 11u en dan rond 15u en papa haalt haar om 17u weer op een Ik kan haar om 6 uur weer voeden.
Ik geef nu 3 x 120 ml mee, hoewel ik er over zit te denken om de porties te vergroten naar 140 of 150 ml. Ik vind 180 ml heel erg veel, zou het echt niet kunnen waarderen als ze dat in mijn kind hadden gegoten. Met de fles blijven ze maar doordrinken, ook al hebben ze eigenlijk al genoeg, want het loopt er te makkelijk in.
Hij krijgt zijn melk met de calmaspeen dus hij moet er wel moeite voor doen. Ik heb iig opgeschreven dat ze 2x 150cc en bij het fruit 60cc moeten geven.
Op het kinderdagverblijf van mijn zoontje doen ze het zoveel mogelijk op verzoek. Hij is nu 7 maanden en laat er ongeveer 4 uur tussen ( thuis ook). Hij drinkt s morgens bij mij en dan komt hij meestal rond een uur of 10 en een uur of 2. Hij drinkt dan wel een flesje van zeker 180ml. Ik kolf zelf ook meestal rond de 200ml uit 1 borst.
Hier op die leeftijd op het kinderdagverblijf 2x 200ml. Dat was ook hoeveel ik ongeveer kolfde. Maar hoeveel je kolft is vaak minder dan hoeveel je kindje live drinkt, je kindje kan het meestal nou eenmaal beter dan een machine. Wel is het zo dat kindjes de fles vaak helemaal leegdrinken, want dat gaat, in tegenstelling tot de borst, niet moeilijker wanneer het flesje bijna leeg is. Dus misschien nog eens uitleggen dat je liever niet hebt dat ze zulke grote hoeveelheden aanbieden?