trots! nog geen 2 en zindelijk overdag!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door loekie1981, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Ben gewoon zo trots!
    Hij is al een maand of 2 poepzindelijk. Dwz, ook onderweg met of zonder luier. Zélfs vorige week op t strand: hij was een endje van ons weg gelopen, komt weer onze kant op "mama papa, poepen wc!" Uh shot, die is er niet... Mee achteraf genomen, zwembroek uit, gezegd dat ie daar in t gras mag poepen. Huppa, kontje naar achteren en ja hoor! Grappig, maar ook keigoed vind ik..
    Plassen deed ie ook al wel op de wc als ik m daar voor op de wc zette, maar ook in zn luier, . Sinds deze week houd ik m gewoon uit zn luier, alleen onderbroekje aan. En hoewel ie nog niet uit zich zelf gaat plassen, blijft ie met gemak 2 uurtjes droog! Als we in de auto gaan ook zonder luier, alleen als we wat verder gaan luierbroekje over zn onderbroek. Óók dan blijft ie droog... K vind t echt zo knap van m :D volgende stap is zelf ook het plassen laten aangeven, maar dan moeten we wel langer dan 2 uur thuis zijn. Nou ja , dat wou ik gewoon ff kwijt:)

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Fijn!

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    gaaf ... ben er mee bezig maar geen succes hier ... lijkt me het einde als het hier zo ver is zodat hij naar school mag! Als je nog tips hebt hoor ik het graag :D:D:D

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Fijn he?! Hier ook een luierloze nog net 1-jarige!

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Super! Stijn was ook met 22 maanden zindelijk.. Zo stoer! Kreeg wel heel erg veel negatieve opmerkingen omdat ik er zo vroeg mee was begonnen (ze vergaten even dat Stijn zelf geen luier meer om wou maar oke) Overigens is hij nu 5,5 jaar en nog steeds niet snachts zindelijk maar dat komt vanzelf wel.. Arme knul wil het zelf zo graag maar het lukt hem nog niet..

6. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    Ja, dat is het hè Veertje, ze moeten het vooral zelf willen...
    Plassen vindt ie trouwens niet zoo interessant, máár hij houdt het dus wél gewoon op (vanmiddag zélfs met slaapje erbij van kwart voor 1 tot 4 uur! Toen heb ik m toch maar op de wc gezet, onder het motto want we gaan even wandelen... Wij waren ook al wel iets voor anderhalf jaar begonnen met vragen of ie op de wc wilde poepen als is bezig was. Het was toen altijd "nee wc" , tot ie op een gegeven moment "ja!" zei... En dus hoppa, op de wc, en sindsdien geeft ie het dus zelf aan.. heerlijk geen poepluiers! Ik probeer nu gewoon het geen luier overdag vol te houden, ook al is dat voor ons af en toe onhandig - onderweg bv - maar ik denk dat consequent geen luier veel duidelijker is. In de kinderwagen, op de bank of de auto handdoek eronder en gaan! Ik hoop dat het doorzet.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goed zeg! Lekker van genieten. Mijn zoontje was met 23 maanden volledig dagzindelijk (in 1,5 week) en dat was eigenlijk voor hem wat laat maar hij moest even wachten tot zijn zusje geboren was en een beetje 'ingeburgerd'.
    Met 3 jaar is de luier ook met slapen eruit gegaan (wel slapend laten plassen rond 23:00) en nu net voor zijn 4e verjaardag is hij volledig zindelijk (dag en nacht).
    Zusje doet het gewoon na... met 24 maanden dag plaszindelijk en nu ook helemaal dagzindelijk. We zien wel wanneer de nacht komt.

Ik vind het heerlijk geen luiers meer maar nog fijner vind ik dat mijn kinderen het zo geweldig vinden dat ze het allemaal 'zelluf' kunnen doen.. weer een stapje richting zelfstandigheid.

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Okeee kom maar op met de tips dames.... :( Mijn zoontje poepte al een aantal maanden na het avond eten op het potje maar kwam toen in de peuterpubertijd? Blijft in alles kei lief maar vertikt het om nog op het potje te plassen of poepen!?!?!? Wij maakten er altijd iets gezelligs van en een rustig momentje dus dat kan het niet zijn... nu ben ik alweer enkele weken van die ranzige luiers aan het verschonen BAH hij word echt te oud vind ik! Ik BOOS dat hij word met het verschonen...?!?! Maar elke keer vertel ik hem rustig dan ik dat niet meer hoef te doen als hij op zijn potje poept/plast... maar dat vertikt ie dus.... een heel enkele keer kan ik hem nog overtuigen...
    Ik wil mijn luier aahaaaanhaaan!!! Niet, niet op het potje... en dan gauw verstoppen ed....

9. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    Op de grote wc? Bruce vertikt het potje én de wc-verkleiner, maar op de grote wc daarentegen.....

Deel Deze Pagina