Ook ik ben 17.5 en verwacht een van deze weken me 1e wondertje, In het begin was het wel moeilijk vanwegen mijn leeftijd (17) maar nu vind ik het allemaal wel mee vallen en zie veel van zulke tienermoeders waar het allemaal wel mee valt. Dus ben toch stiekem blij met me jonge leeftijd Zo heb ik nog heel lang met me kleintje en kan ik zelfs nog misschien gaan stappen samen met haar
ben wel geen tienermoeder meer, (ben 21) maar ik kreeg enorm veel kritiek van mijn ouders over mijn jonge leeftijd. Zelf wou ik al veel langer met de pil stoppen, maar ik heb toch maar gewacht tot ik met mijn vriend samenwoonde...
Ik ben trots op mijn zoon, maar trots dat ik 21 ben en al moeder? Nee! Ik had veel liever op mijn 31e moeder willen worden, als ik huisje-boompje-beestje en een carrière had. Natuurlijk zou ik het nu hij er is niet anders willen, maar het gaat om het idee.
Hey, Ik denk dat je als mama trots bent gewoon omdat je een babytje hebt, er kan voor zorgen en omdat dit het mooiste is wat je kan overkomen. Leeftijd doet er niet toe dan. Maar je kunt wel trots zijn op het feit dat je op jonge leeftijd alles voor elkaar gekregen hebt. Da's weer iets anders. Want rond je 30e wordt er toch verondersteld dat je werk, huis en partner hebt. Terwijl je als tienermoeder waarschijnlijk dit alles nog niet bij elkaar hebt. Dus vraag ik me stiekem soms es af: Hoe doen jullie dit? Groetjes
Ik ben ook onverwacht zwanger geraakt, gelukkig had ik wel al 4 jaar een vaste vriend. En we hebben idnerdaad nog niet zoveel geld enzo. Maar mijn kindje zal het aan niet ontbreken! Ik werk op t moment ondanks de zwangerschap soms 48 uur per week. En mijn kindje krijgt de mooiste kinderwagen en het zachtste bedje, al moet ik voor mezelf elk centje 10 keer omdraaien! En ik ben wel blij dat ik jong moeder word. Heb altijd al gezegd dat ik dat wilde, dacht meer aan 24 ofzo, maar nu is ook prima!
ThunderAngel bekijk het eens van de andere kant jong moeder worden heeft als nadeel dat je geen carriere hebt. En als voordeel dat je hem niet hoeft af te breken omdat je een kindje krijgt. Ik zie het zo. Als je jong moeder wordt heb je na die tijd. Als je kindje naar school gaat. weer alle tijd om tijdens die school uren een carriere te beginne en vol te kunne houden. Maar dat is ieder zijn eigen mening en kijk op het leven
Ik hoef mij ook nergens voor te verantwoorden ik heb geen last van vooroordelen ik en mijn vriend wonen samen hebben koophuis hij heeft een goeie baan ook in vaste dienst hij is 27 ik ben 19 me dochtertje is 14 maanden we hebben het super goed.En dus ook financieel en matrieel zelfstandig.
HELEMAAL mee eens STef: gefelici met je 2 kindje die onderweg is ja hier ook rot opmerkingen maar trek me er niks van aan ben trots.. en zal trots blijven.. als ik naar mijn moeder kijk die was 43 kreeg ze nog een zoontje,.. en die heeft het toch knap moeilijk gehad.. EN ik zal even uitleggen waarom ik trots op me zelf ben: OMdat mijn vader me in de laatste maanden van mijn zwangerschap het huis heeft uitgezet en dat ik wel mooi een eigenhuisje en alles heb kunne regelen samen met mijn vriend en omdat ik het met de dingen die ik heb toch wel weet te redden daarom ben ik trots en dat als ik net als hiervoor genoemd door iemand mijn carriere niet heb hoeven onderbreken en dat ik nu met een carriere kan beginnen