Trots op coming out kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mamalizzy, 5 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Ik lees in het artikel eigenlijk voornamelijk dat ze zoekende is als ‘homo moeder‘ hoe je met bepaalde situaties omgaat in sociale context. En dat ze trots is op haar zoon om hoe hij is, ze zag hem zichzelf zijn, een stukje erkenning wat eerder ontbrak omdat ze het nog niet wist, en het iedereen gunt om zichzelf te mogen zijn en uiten. Zodat het geen belemmering vormt om bv hand in hand als homostel over straat te lopen..
     
    Ysabella, Zoe123, Adje en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ok dat las ik er juist niet uit. Anders had ik dit ook niet geopend. Meer trots op het als 17 jarige jongen sex te hebben met een man dan het "ervoor uitkomen"
     
  3. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    #23 Louise11110, 5 jun 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2020
    Ik zou wel trots op mijn kind zijn als ze zou vertellen dat ze op hetzelfde geslacht zou vallen. Daar is tot op de dag van vandaag nog steeds lef voor nodig. Heb je de nieuwsberichten niet gelezen de laatste tijd?
    Mannen die hand in hand lopen worden nog steeds afgetuigd in Nederland!
    Dus ja ik zou trots zijn. En wat betreft die seks, als ik aan mijn man vraag of hij mee gaat naar bed en we hebben seks heb ik hem toch ook uitgenodigd? Dat is voor een jongen van 17 toch hetzelfde? Als het gewoon zijn vriend of "fuck buddy" is lijkt het mij geen probleem. Wel zou ik heel duidelijk maken dat de seks veilig moet zijn.
     
    Killy88, hummeltje5, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ok ja ik kan t niet meer openen..
     
  5. Nightingale

    Nightingale Actief lid

    29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    Volgens mij pak je deze reacties te letterlijk op
     
    hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    En terecht, snap haar ook echt wel erin: je vertrouwd je zoon een eigen hotelkamer toe

    (Zegt de dame die haar vriendje in t huis liet logeren terwijl haar ouders weekendje weg waren naar mijn zus hahahaha, mijn zus belde op: je hebt vast je vriendje nu te logeren hahaha, betrapt!)
     
    Beausecret en Nightingale vinden dit leuk.
  7. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Daar ging het dus niet om dat ze daarom trots zou zijn. Het ging meer om het trots zijn dat hij sex met n man had gehad en homo was. Niet voor t feit dat hij daar open over is
     
  8. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Nou er is daar duidelijk over gepraat. Ik zou naief zijn te denken dat mijn kind van dan 13 nog geen sex zou hebben..
     
  9. Nightingale

    Nightingale Actief lid

    29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    Je kunt het artikel niet meer openen zeg je?

    Dan geef ik alvast aan dat het daar niet om ging, het ging erom dat ze trots is op haar zoon dat hij het aandurft om ervoor uit te komen.
     
    GossipGirlxoxo, Adje en Louise11110 vinden dit leuk.
  10. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Nee klopt is premium artikel
     
  11. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Dat heb ik in het artikel echt niet kunnen lezen..
     
  12. Nightingale

    Nightingale Actief lid

    29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    De hele discussie of je er trots op moet zijn dat je zoon sex heeft met een man is dus eigenlijk helemaal niet nodig.
     
    hummeltje5, GossipGirlxoxo en Louise11110 vinden dit leuk.
  13. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    In het stuk staat nergens dat ze daar trots op is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Ik heb me nog nooit in een discussie gemend maar @Mamalizzy begrijpend lezen is echt een ding voor jou he :oops:

    Er staat nergens in het hele artikel dat de moeder trots is dat haar zoon stiekem sex had, al dan niet met een jongen of dat ze trots is dat hij homo is.

    Ze was geschrokken van zijn coming out òmdat hij stiekem sex had gehad. Ze verteld dat ze blij is om haar kind te zien die gelukkig is met hoe hij is ongeacht met wie. Ook schrijft ze dat verliefd zijn op hetzelfde geslacht in deze tijd nog steeds problemen met zich mee brengt en dat ze daarom een podcast begonnen is.

    Ik zou trots zijn op mijn kind in de zin van dat het zichzelf durft te zijn in welke vorm dan ook. Ik hoop dat wij onze kinderen dusdanig veilig opvoeden dat ze zichzelf durven te uiten als ze laten groot zijn.
     
    Nellie4, Killy88, dreumesje en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Uit t artikel:
    Zorgen heeft ze in ieder geval niet niet om Boris. Ook niet als ze weer nare berichten leest over homogeweld. Ze hoopt dat haar zoon gewoon hand in hand loopt in Amsterdam. ,,Niet omdat ik wil dat hij in elkaar wordt geslagen, maar omdat hij gewoon mag uiten wie hij is. Laat het ‘nieuwe normaal’ zijn dat het niet uitmaakt op wie je valt.”

    Het zichzelf mogen uiten is de kern van t verhaal en waarom ze trots is.

    Begrijpend lezen is ook 1 van de lastigste onderdelen van taal
     
    hummeltje5, Lovely83, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Haha ja hebben we niet allemaal zo’n love story als tiener ;) Ik moet er ook niet aan denken wat ik allemaal heb uitgespookt dat mijn kleine dat gaat doen maar ongetwijfeld gaat dat gebeuren. En haar goed recht, als ze maar naar me toekomt mocht er iets niet in de haak zijn.
     
    Soturi, GossipGirlxoxo en Dettol vinden dit leuk.
  17. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ok verkeerd gelezen.. Ik vond het al zo raar dat je daar als moeder trots op bent.
     
  18. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Nee dat vind ik dus ook. Wat maakt het nou uit met wie iemand seks heeft, zolang het vrijwillig en veilig is en zolang diegene maar gelukkig zijn boeit het niemand een ster en gaat het jiemand ook wat aan.

    Maar dat is mijn mening
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  19. Nightingale

    Nightingale Actief lid

    29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    Mamalizzy
    Kan gebeuren:)

    Misschien handig dat @Beheer het topic dan sluit
     
    GossipGirlxoxo, Mamalizzy en Beausecret vinden dit leuk.
  20. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.853
    113
    Vrouw
    Wat is je doel van dit topic?
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina