Iedere keer ziek na middagje peuterspeelzaal, een ellende.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door scooby26, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scooby26

    scooby26 Actief lid

    27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Beste mede forummers.
    Onze oudste dochter 2 jaar gaat nu vanaf 1 september naar psz. Heel leuk. Maar iedere keer als ze terug komt is de middag of dag erna verkouden, griep, keelpijn. Met gevolg dat ze natuurlijk mij, papa en het ergste onze jongste dochter van 7 maanden ook ermee aansteekt.
    Echt zo vervelend dit.
    Normaal zijn we haast nooit ziek. En nu steken we elkaar aan, aan de lopende band onderhand. Is de ene beter wordt de ander weer ziek en zo blijft het balletje rollen. Zijn we dan weer alllemaal beter wordt ze weer ziek na een middagje psz.
    Zo vervelend dit.
    is dit normaal of zitten hier gewoom zoveel virussen.

    Nog een tip gevraagd war doe ik tegen keelpijn bij een dreumes van 2 jaar? Zo zielig dat gehoest en vastzittend slijm.

    Bah bah moest even klagen dames en jullie advies nodig.
     
  2. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Kan het ook aan de tijd van het jaar liggen?
    Tuurlijk zijn er altijd veel virussen etc op een kdv of psz maar dat is het hele jaar door en is naar mijn idee alleen maar goed voor de weerstand. mijn dochter gaat vanaf dat ze 3 maanden is2-3 keer per week naar het kdv en ze is alleen verkouden rond de herfstperiode, maar kindjes van vrienden die daar niet naar toe gaan ook. Ze zijn nou eenmaal wat vatbaarder deze tijden.

    Je kunt je kindje misschien wat extra vit druppeltjes geven gedurende de herfst/winter en jullie vitaminepilletjes.

    Wat betreft de hoest is bisolvon voor kids heel goed voor vast zittende hoest. Heeft ze moeite met het slijm wat naar boven komt dan kun je ook even langs de HA gaan. Wij kregen een pompje voor de nacht omdat ze zich geen rad wist met het opgehoeste slijm en het leek alsof ze erin bleef hangen soms.
     
  3. scooby26

    scooby26 Actief lid

    27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Hoi bedankt voor je reactie.
    Ja dacht ik eerst ook dat het aan de herfst periode ligt. Maar begint me nu beetje verdacht te worden steeds als ze daarvandaan komt begint ze weer ziek te worden.
    Terwijl ze weer beter was van de vorige keer.
    Al vanaf 1 september dat we aan het kwakkelen zijn.

    Heb manlief al naar drogist gestuurd voor het een en ander te halen. Is echt balen.

    Zr is hiervoor ook nooit naar opvang ofzo gegaan misschien dat ze daarom.nu zo vaak ziek wordt vopr de weerstand te sterken ofzo. Daar hopen we nu maar op. Is tenminste een beetje een verlichtende verklaring hiervoor.
    Hoop alleen niet dat onze jongste ook weer ziek wordt dan worden het weer feest nachten hah. Die hebben we nu ook al door haat sprongetjes en doorkomemde tandjes jeej :)
     
  4. Kanshebber

    Kanshebber Fanatiek lid

    23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Tja voor alle virussen is een eerste keer. Die eerste keer is vooral daar waar wat meer mensen bijeen komen. Dat kan zijn het kinderdagverblijf, maar als ze daar niet komen kan het ook pas zijn op de kleuterschool. Het is wel eens onderzocht en het schijnt dus echt zo te zijn dat kinderen die naar het kinderdagverblijf gaan minder snel ziek zijn later op de kleuterschool dan kinderen die pas daar veel temidden van andere kinderen zijn.
    Denk dus dat je er even doorheen moet. Misschien is je kindje nu ook tijdelijk iets vatbaarder bijvoorbeeld door vermoeidheid.
     
  5. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Heel herkenbaar, hoor. Mijn dochter begon in januari bij de PSZ. Daarvoor was ze thuis. De eerste maand was ze non-stop ziek. En daarna om de twee weken. Het begint nu eindelijk een beetje minder te worden. Dat is iets waar ze doorheen moeten, blijkbaar. En ze zeggen wel eens; beter nu, dan straks op de basisschool. Maar prettig is anders, hehe. Mijn dochter was trouwens de eerste twee jaar amper ziek, zo'n 2x verkouden. Heeft ze nu dus wel flink ingehaald...
     
  6. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Mijn zoontje is nooit naar een opvang geweest en was de eerste weken na aanvang van de psz ook altijd verkouden, gelukkig zette het nooit echt door tot ziek zijn...
     
  7. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Hoi, ons zoontje is al ruim 2 jaar elke 6 weken verkouden of koortsig met wat dan ook. Ook sinds hij naar de psz gaat, nu anderhalf jaar is hij vaak ziek geweest. Heel vervelend maar de oudste (7) is ook al 2 x ziek geweest sinds ze weer op school zit dus het is ook weer het begin van het seizoen.

    Maar ik ben het er wel mee eens , op een psz pikken ze veel op. Vaak is het speelgoed vies en op die leeftijd gaat er ook nog veel in de mond dus....super balen dat wel want ik herken het maar al te goed. Zijn er CONTINUE mee bezig hier.....krentenbaard, hand voet en mond. Hij hoest als sinds juli...;)

    Veel beterschap!
     
  8. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Het is gewoon immuniteit wat opgebouwd moet worden als ze bijna noiit ziek was ervoor.
    Hier ook dochter tot 1 jaar nooit ziek. Vanaf 1 jaar 1x per week naar kdv en bijna elke maand ze is gewoon ziek: snot, keel, soms hoest. Ik ben bijna altijd samen met haar ziek, man ook.

    We doen hier: - xylo 0.25, - luuf op zooltjes, rug, borst
    Cranberrysap drinken/ cranberrys eten
    Verder niet zo veel is tegen te doen helaas:(
    Enige voordeel is dat ze tot school het opbouwd rn dan minder ziek zal zijn ;)
     
  9. scooby26

    scooby26 Actief lid

    27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Het is dus wel herkenbaar en hoort er een beetje bij dan.
    Hopelijk is het dan wel een beetje seizoens gebonden.
    Zie het niet zitten het hele jaar door iedere maand verkouden en grieperig te zijn.
    Is ook zo vervelend dat je er niet veel aan kunt doen.
    Heb hoestsiroop voor dr maar ze wil het niet. Ze is zo lastig met dat soort dingen.
    Heb wel extra vitamine kauwtabletjes van davitamon.
    Gelukkig eet ze die wel.
    Nu moet ze donderdag weer naar psz. Zou ik haar gewoon laten gaan of thuis laten.
    Dat is dan ook weer zo lastig he. Ze moet er toch doorheen.
    maar vind ook zielig als ze zich niet helemaal lekker voelt.
    Ze is wel vrolijk en spelen enzo maarja toch twijfel ik.

    Hopelijk komt dit jaar dan ook de rest van de kinderziektes zodat we het snel gehad hebben allemaal. Aan de andere kant helemaal niet natuurlijk. En al helemaal geen water pokken dat lijkt me zo vreselijk. Vooral nog met die kleine erbij.
    Maarja daar ontkom je niet aan denk ik.
    Niet leuk.
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.592
    3.483
    113
    Vervelend hè, dat had ik met mijn kinderen ook. Op een gegeven moment waren ze zolang non-stop ziek geweest door al die virussen, dat ze werkelijk geen weerstand meer over hadden. Dochter aan de puf, groeide amper nog. Toen gingen we verhuizen, is ze een paar maanden niet naar de opvang geweest. Toen kwam ze helemaal bij en haar lengte vloog als een raket de lucht in. Daarna ging ze naar de basisschool en is amper nog ziek geweest sindsdien, op wat verkoudheidjes na. Bij mijn zoontje net zo.
    Zag vorig jaar ofzo nog iemand van het RIVM op t.v. die vertelde dat het helaas een fabeltje is dat kinderen beter bestand zijn tegen die virussen als ze zoveel ziek zijn, omdat er tig varianten op die virussen zijn en ze bijna nooit hetzelfde krijgen. Ja, op die kinderziektes na.
     
  11. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Zolang ze niet echt ziek is en vrolijk is zou ik 'r gewoon laten gaan. Hier duurde het gekwakkel al met al een maand of drie denk ik en hij heeft verder nog geen kinderziektes gehad en slikt geen extra vitamines of iets. Hij is gek op hoestdrankjes en leg dan ook altijd een halve ui op z'n kamer en een kussen onder z'n hoofdeind zodat ie wat schuin komt te liggen.
     
  12. fafa

    fafa Niet meer actief

    Verkoudheid heeft een incubatietijd van een dag of 3. Dat betekent dat op het moment dat je begint te hoesten/snotteren je 3 dagen terug moet kijken om te zien waar je het vandaan hebt.
    Als je dochter 'smiddags ziekig is kan dat absoluut NIET van iets zijn dat ze diezelfde ochtend heeft opgepikt.

    Maargoed, feit blijft wel dat het waarschijnlijk wel van de psz afkomt, maar dan van een eerdere keer (als ze bijvoorbeeld donderdags ziekig wordt is dat van de peuterschoolochtend op maandag oid). Dat ze zich telkens niet lekker voelt net op de dagen dat ze naar de psz is geweest komt vooral omdat het erg vermoeiend voor ze is in het begin, en bij vermoeidheid voel je je snel wat slapjes en slaan virussen harder toe.
     

Deel Deze Pagina