Echt mee eten

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaFay, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wanneer mag je kleintje echt alles mee eten?
    Zoals gebakken aardappeltjes en sauzen als hollands pannetje of iets dergelijks. Wij eten dit graag maar geen idee wanneer ze mee mag eten van dit.

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    zoontje eet al zeker 3 maanden alles mee...(behalve als er veel zout in zit...) kruiden, sausjes enz..alles! Eerst beetje geprakt, nu in stukken en zelf..(mag niet meer voeren)

wel lastig met sauzen.....maja....(spagetti met saus mengen enz en dan voor zijn neus leggen.....) word wel kliederboeltje..maar hij eet!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die sausjes zit vaak zout in, dus liefst niet voor het 1e jaar, daarna eerst nog met mate.

Gebakken aardappels zonder zout, maar met bijv peper/paprikapoeder kreeg mijn jochie vanaf 9 maand denk ik. Vaak dan naast zijn prakje, omdat hij er toch niet veel van at.

Ik ben voor een aantal dingen vervanging gaan zoeken voor de pakjes. Nasi/bami en pasta maak ik de saus nu meestal zelf voor. Dan nog 2a3 keer aardappels. Dus dan hebben we maar 2 keer in de week een potje/pakje, dat eet de jongste nu steeds meer mee. Hij wordt deze week 1, dus dat hebben we rustig opgebouwd.

Bij de oudste waren we wel voorzichtiger, echt geen pakjes/potjes tot het jaar. Dus die 2 dagen kreeg hij een eigen prakje.
    De jongste nu de ene dag eigen en andere dag mee voor een maand of 2..

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik weet niet wat een Hollands pannetje saus is.
    Maar mijn dochter at heel snel al mee. Eerst aangepast, maar dan at ze wel dezelfde groentes mee. Later deden we dat steeds uitbreiden. Vanaf 1 jaar eet ze sowieso alles mee (toen aten we allemaal wel anders ivm haar melk, ei en soja allergie).

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Die kant-en-klaresausjes zou ik zelf niet gauw geven. Al helemaal niet voor het eerste jaar. Wel zou je zelf sauzen kunnen maken met weinig zout en kruiden, dat kan hij al eerder met de pot mee-eten.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat is een hollands pannetje?

Kantenklaar gaf ik liever niet aan de kinderen tot ze kleuter waren, voor onszelf zijn ze ook niet zo goed. Na jaren met weinig mixen en ptten koken vind ik dat ook niet echt lekker meer, te zout, teveel gedroogde paprika.

Deel Deze Pagina