Hoihoi, Onze dochter is 6 maanden geweest en sinds vorige week zondag (2 dec) zijn we begonnen met groente geven. Eerst 3 dagen broccoli, toen 3 dagen wortelen, en tot nu toe 2 dagen sperziebonen. Ook is ze sinds dinsdagavond met nutramigen babyvoeding begonnen ivm kma. Langzaam opgebouwd want ze vind het erg vies (is het ook..!). Sinds vrijdag heeft ze volledig nutramigen. Ook heeft ze sinds vrijdag disolact lactase druppels van de natuurgeneeskundige gekregen om te 'ontkalken'. Dit gaat in bijna elke fles. De bedoeling is om de lactose zo snel mogelijk uit haar lijfje te krijgen. Nu gaan de flessen een stuk rustiger sinds de nutramigen, maar is ze verder wel onrustiger en het slapen en vooral inslapen gaat moeizaam tot niet. Eerst dachten we een sprong (deels nog steeds). Maar sinds gisteren lijkt de ontlasting stugger te worden. En vanavond gilde ze het uit van de pijn tijdens het poepen.. Ik snap dat de vele veranderen niet handig zijn, maar zo is het gelopen. De bijvoeding waren we al net gestart voordat we eindelijk een machtiging voor dieetvoeding kregen. En daarbij zou dat geen negatieve reactie moeten geven toch? Kan zij op die disolact reageren? Of zou het toch de bijvoeding zijn? Doorgaan of niet? Wat zeggen jullie?
Denk dat het van de flesvoeding komt. Hier wel krampjes van de bijvoeding, maar geen verstopping. Om uit te testen stop je toch even een weekje met de bijvoeding totdat ze gewend is aan de flesvoeding?
Ja ik zei zojuist ook: we stoppen ermee! Maar we zullen het toch eens moeten beginnen.. Maar je denkt niet dat het van de druppels kan komen?
Ik zou alles naast de flesvoeding stoppen, dus ook die druppels. Dan pas kun je zien hoe ze reageert op de Nutramigen toch? Mijn dochtertje dronk ook haar flessen verrekte slecht, lees 60 cc maar sinds ik er 1 schepje rijstebloem vanille doorheen doe drinkt ze heerlijk haar flessen leeg. Maar ook dit zou ik nu nog niet bij haar doen. Sommigen kinderen reageren ook slecht op de vanille variant van de rijstebloem. Maar wellicht wel een optie als het over een poos nog niet wil met drinken?
Als ze KMA heeft, (waar we dus van uit gaan), zijn haar darmen lange tijd overbelast geweest. Nu tegelijkertijd groente en andere melk geven, zal dus nogal heftig zijn voor de darmpjes, dus ik zou de groente even stoppen, eerst even de nutramigen laten wennen en dan daarna rustig aan de groente weer gaan introduceren. Ik denk dat de verstopping komt doordat haar darmen overbelast zijn. Om die wat te helpen weer in balans te komen, kun je eventueel nog pro-biotica bij gaan geven, (door de fles mengen). Dan moet je wel even van Solgar hebben, (online te bestellen), want die zijn koemelkvrij, (de meeste pro-biotica bevatten koemelkbestanddelen namelijk!). Rijstebloem zeer zeker NIET doen bij verstopping, want rijst en dus ook rijstebloem stoppen!
Bedankt voor jullie reacties. Rijstebloem ga ik ook niet doen. Ik zie de meerwaarde niet zo. Helemaal niet met een smaakje. De flessen worden hier ook wel goed gedronken nu. Ja ik weet dat het erg veel tegelijk is, maar we hadden niet gedacht nog ergens te komen met de kma verdenking.. Die druppels zijn juist om te helpen de koemelk uit haar lijfje te krijgen. Maar als we beginnen met probiotica, dan is dat toch weer een verandering voor de darmen? Maar de reactie op nutramigen zou toch niet negatief moeten zijn? Of kan dat wel eerst zo zijn? Pff wat een puzzel!
Probiotica is goed voor de darmflora. Dit kan de darmen helpen bij het " herstellen" Wij gebruikte darmocare infantis. Ik sluit mij aan bij het advies van Rozemarijke. Als het idd KMA is dan moeten haar darmen eerst herstellen. Ik zou even alleen melk doen, zo'n 2 / 3 weken. Mijn dochter kreeg pas met 6 maanden de juiste melk voor haar KMA. Toen ze deze net een week kreeg had ik eens een stukje banaan geprobeerd. Hier reageerde ze op. We hebben toen tot 7 maanden gewacht met bijvoeding.
Ik meende te lezen dat ze de fles slecht dronk, maar dat was alweer van een paar dagen geleden. Fijn dat het nu alweer beter gaat! Ik denk dat je pas zeker weet of het van de flesvoeding komt als je stopt met alle bijvoeding en druppels. En dan nog alle voeding moet je even de tijd geven. De darmen moeten er weer aan gaan wennen. Nou moet ik wel zeggen dat bij mijn dochtertje de overgang naar Neocate probleemloos verlopen is. Maar elk kind is weer anders.
Nutramigen is lactosevrij, dus die lactasedruppels slaan nergens op, die gebruik je alleen als je eten neemt dat lactose bevat. Zou gewoon een week Nutramigen geven, zonder druppels, even wachten tot alles tot rust komt, en dan, rustig weer met verse groente beginnen. Opnieuw, geen druppels...in groente zit geen lactose.
Als je nou alleeen even stopt met die bijvoeding om te kijken of het weer beter gaat? Gaat het niet beter dan kan je andere dingen gaan uitsluiten maar ik zou eerst ff stoppen met de bijvoeding. Ik zeg er wel bij: ik heb geen verstand van die middelen die je gebruikt maar weet wel dat de ontlasting van onze kleine ook veranderd sinds we vast voedsel geven. Hij heeft er geen last van maar dat jou kleine dat wel heeft zou natuurlijk goed kunnen....
@dirksmama, haar dochtertje heeft tot vorige week wel kv gehad met koemelk, vandaar denk ik die druppels. Ze weet nu net dat haar kindje KMA heeft. @Misa, ik zou ook de bijvoeding stoppen en kijken of het dan goed gaat. Na 2 weken weer starten met de bijvoeding en rustig opbouwen. Met 7 maanden starten met de bijvoeding is ook prima.
Ja we hebben besloten dat we de bijvoeding voorlopig gaan staken. Dan begint ze er maar wat later mee. De druppels (met de lichaamseigen stof lactase) stoppen we ook even. @red en dirksmama: het klopt, we weten pas sinds een kleine 2 weken dat ze kma heeft. Die druppels zijn dan om het lichaam te helpen te ontkalken. Dus niet voor de voeding die ze nu krijgt. Ze heeft nog steeds erg pijn tijdens het poepen. De laatste keer was juist weer erg dun... We houden het gewoon even goed in de gaten en hopen dat alleen de nutramigen voldoende is en haar lijfje tot rust kan brengen.
Ontkalken? Wat is dat nou weer voor alterneutenpraat? Lactasedruppels werken alleen op het moment dat je ze samen (of vlak voor of na) eten dat lactose bevat neemt. Het heeft totaal, maar dan ook werkelijk absoluut totaal geen nut om die een dag, laat staan een aantal dagen of een week nadat je lactose binnen hebt gekregen nog in te nemen.
Hier pas rond 7 maanden gestart met bijvoeding omdat ze net 6 maanden was toen we met Neocate mochten beginnen en we wilden haar eerst rust geven. Ook weet je dan dat ze gewend is aan de voeding en of dat verbeterd en dan pas kan je goed in de gaten houden of ze op een bijvoeding reageert. Dus het is inderdaad even alleen de Nutramigen en dat duurt wel een week of 3 voordat je echt kan zeggen hehe het is weer rustig! Succes!
Dankjewel voor het meedenken. Maar hoezo zou dat niet werken dan? Volgens hem moesten we een erg hoge dosering geven om dus te ontkalken. Wat moet ik dan nu geloven..? Want zelf weet ik het niet. Maar hoe dan ook, we zijn ermee gestopt. Met bijvoeding en lactase. Ze heeft nog elke keer last en pijn met poepen. Het is behoorlijk dun en ook ineens meerdere keren per dag. Dat was voorheen nooit zo namelijk. Zou dat door de bijvoeding en/of lactase komen of juist door de nutramigen? Of zou ze al verstopt zijn en dat dit dus overloop diarree is? En wat weten jullie van het verschil tussen pepti, nutramigen en neocate? En wat is het verschil tussen nutramigen 1 en 2? Ik weet de leeftijd, maar verder ook? Ze drinkt namelijk nog erg veel, kan dat wel gewoon met de nummer 2? Sorry voor de vele vragen....!
In Pepti en Nutramigen zitten beide nog koemelk echter zeer sterk verknipt. Bij de Nutramigen nog meer dan de Pepti. Helebooel kindjes doen het super goed op Pepti, soms is nog sterker verknipte voeding nodig zoals Nutramigen. En bij nog een deel van die kindjes is flesvoeding nodig waar totaal geen koemelk meer inzit, dat is dus bijv. Neocate (die kindjes hebben een ernstige koemelkeiwitallergie) Ook bij deze voeding mag je niet over de 800 cc komen en volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, kun je dan nog beter even terug naar nr. 1.
Chantal heeft het mooi uitgelegd het verschil. Naast neocate heb je ook nutramigen AA, deze is ook gebasseerd op vrije aminozuren en dus volledig melkvrij. Het verschil tussen nutramigen 1 en 2 is hetzelfde als bij gewone voeding. 2 is opvolgmelk.
Ja dat alles wat jullie uitleggen wist ik ook. Tenminste van lezen, want mijn ka zegt dat er bijna geen verschil zit tussen de pepti en de nutramigen... Ik wordt zo moe van al die verschillende dingen die er gezegd worden. En het minste vertrouwen heb ik nog in de ka. We geven nu nog nutramigen 1, gekregen van een lieverd hier op het forum. Maar op de machtiging staat 2. Dus die hebben we bij de apotheek gehaald. Maar jullie zeggen dus toch nig even 1 geven? Krijgt ze dan wel voldoende binnen van alles wat ze nodig heeft? En hoelang mag je dan met 1 doorgaan? Ik zal het bedrijf anders even mailen via waar we het voortaan gaan bestellen en laten bezorgen. Ik heb ook wat meer rondgevraagd over de lactase druppels. Oa bij het bedrijf waar het gemaakt wordt. Zij geven aan dat het wel vaker voorkomt dat geneeskundigen dit tijdelijk adviseren om daarna naar de gebruikelijk dosering te gaan. Ook de natuurgeneeskundige blijft hierbij, toen ik hem ernaar vroeg. Misschien dat ik nog een andere contacteer om wat navraag te doen.
Rare natuurgenezer hoor. Lactose verlaat snel je lichaam, je kind krijgt via de voeding helemaal geen lactose meer binnen, die druppels doen nu meer kwaad dan goed. Ontkalken is bullshit. Je kind heeft de calcium in de voeding keihard nodig voor de groei. En trouwens, lactase heeft helemaal niets met calcium te maken. Ik zou iemand die zulke rare dingen adviseert niet echt vertrouwen, maar ik zou een kinderarts die beweert dat er weinig verschil is tussen pepti en nutramigen OOK niet echt vertrouwen, eerlijk gezegd...