* Trots op het Koningshuis *

Discussie in 'De lounge' gestart door , 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoe kom je erbij dat iedereen koninginnedag viert?

    Als ik met koninginnedag op een terasje zit betekent dat echt niet dat het speciaal is voor koninginnedag is maar omdat het mooi weer is. (anders zit ik er niet)

    Koninginnedag is voor mij een leuke feestdag waarop je meestal vrij bent, maar dat heeft bij mij niks met de koningin te maken....
     
  2. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik vier ook geen koninginnedag vind het geen bal aan
     
  3. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Joehoeoeoeoe:

    Het Koninklijk Huis - waar ruim achthonderd werknemers, beveiligingsmensen en marechaussees ten dienste staan van de koningin, ofwel ten dienste van haar 'functioneren' - kost de staat jaarlijks ruim 96 miljoen euro.

    Beatrix krijgt per jaar ruim vier miljoen euro uitgekeerd van de staat
    En wat te denken van de staatstoelage van respectievelijk 977.000 en 863.000 euro die jaarlijks wordt uitgekeerd aan Willem-Alexander en Máxima?

    En dan nog de rest van de leden, die allemaal een toelage krijgen..
     
  4. Niet meer actief

    Dat bedoel ik...... :cry:
    En dan krijgen ze van ALLES wat ze kopen (ook de melk) de btw nog terug....
     
  5. Niet meer actief

    ik ben trots op mn kids, t koningshuis kan me gestolen worden. :D
     
  6. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    En inderdaad, een president kost ook geld, maar die doet er iig meer voor dan een monarch.
     
  7. Niet meer actief

    :) ;)
     
  8. Jennefer1985

    Jennefer1985 Actief lid

    ik ben ook tegen dus en heb trouwens een hekel aan koninginnedag :( bah ik doe daar dus ook echt niet mee snap ook die opmerking niet van je mariska72 :( ik denk dat onze regering wel genoeg is en genoeg geld kost waarom denken jullie ineens dat als je tegen bent je dan wel voor een bush bent? :(
     
  9. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Afschaffen.. onmiddelijk.

    Een president kan gezien worden als een slechte volksvertegenwoordiger maar het grootste gedeelte van het volk heeft dan nog altijd de president *zelf* gekozen ipv dat deze het recht met de geboorte meekregen heeft.
     
  10. Niet meer actief

    Hier sluit ik me bij aan. ;)
     
  11. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Veel mensen zeggen dat het koningshuis veel geld kost en dat is natuurlijk ook wel zo. Ze vergeten echter wel dat het vaak miljoenen zo niet miljarden euro's meer kost om een president te hebben. Wat dacht je van zijn/haar salaris. En niet te vergeten die miljoenen euro's (die wij zouden gaan betalen) die in verkiezingcampagnes gestoken zijn....

    Nee, wat mij betreft mag het koningshuis blijven. Zoals de TS ben ik trots op ons koningshuis. Ze hebben een goede houding en uitstraling naar de andere landen toe. Lijkt me dus ook niets mis mee!

    Als we ooit een president zouden krijgen vraag ik me trouwens af of het geheel zoveel meer democratisch zou zijn. Kijk nou eens naar Bush (misschien wel het slechtste voorbeeld). Maar iedere beslissing van de volksvertegenwoordigers legt hij met een veto naast zich neer. Noemen ze dat niet een dictatuur?!?

    Groeten,
    Josien
     
  12. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ehh wij nhebben ook dure verkiezingscampagnes en een Minister President...
    Plus wij moeten een heel koningshuis spekken met ons belastingsgeld..
     
  13. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Denk je dat met de komst van een president de 'gewone' uitgaven voor de verkiezingscampagnes minder zouden worden dan? Geloof er niks van...

    Oranje boven!

    Groetjes,
    Josien
     
  14. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik vind het koningshuis wel wat hebben eigenlijk.
    maar het voegt niks inhoudelijks toe.de kongin heeft niks te vertellen,daar hebben we het kabinet voor.

    maar een president lijkt me ook verschrikkelijk als die er een zou komen,dan denk ik dat ik naar belgie vertrek (is maar 5 km verder.
     
  15. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Het koningshuis mag van mij voor de sier blijven, maar moet geen staatshoofd functie meer hebben..
    En trouwens ze mogen best zichzelf gaan financieren, denk dat ze dat makkelijk kunnen.
     
  16. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik weet het niet hoor, maar ik vind Maxima helemaal niet zo prachtig. Oké, op zo'n foto van veraf wel hoor, maar op foto's van dichtbij...

    Nee, ik vind het geen prachtige vrouw. Lelijk is ze ook niet hoor.

    De enige die ik van ons koningshuis wel mooi, leuk en lief vind dat zijn Maurits en z'n vrouwtje. Dat lijken tenminste nog echte mensen.

    Maar van mij mag het koningshuis blijven hoor!
     
  17. Niet meer actief

    Zonde van het geld!
     
  18. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    inderdaad zonde van het geld
    we hebben al een regering
     
  19. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik snap niet waarom we een president zouden moeten hebben ipv een koningin? We hebben nu toch een kabinet met minister president (en of die het nou zo goed dat da's een heeeeeeele andere discussie ;) en ja de koningin is onderdeel van de regering maar ze voegt echt niks toe...als je haar weghaalt verandert er bestuurlijk gezien helemaal niks dus het zou ook niks extra kosten, alleen geld besparen.

    En iemand zei iets over koninginnedag...nou dat vier ik niet. Ik ben dit jaar koninginnedag in A'dam geweest, beregezellig, leuke mensen maar ik ga me écht niet oranje kleden of wat ook maar...tis voor mij een vrije dag en toen ik nog werkte was het voor mij geen vrije dag, ik werkte die dag gewoon. Een aantal jaren terug is Trix in een stad hier vlakbij geweest nou ik ben er echt niet geweest hoor, zie mezelf niet langs de kant staan zwaaien :confused:

    Mijn kinderen vieren trouwens wél koninginnedag, simpelweg omdat ze op school mutsen en dat soort dingen maken en we wonen in een klein dorp waar een soort optocht met versierde skelters enzo is, beetje lullig om ze dan niet mee te laten doen...maar afgelopen jaar konden ze kiezen: of hier in het dorp meedoen aan de optocht of een dagje met papa mee op de vrachtwagen....en ze kozen voor het laatste dus ook bij mijn kinderen leeft het koningshuis niet....

    ' Laten we ook niet vergeten dat de mate van democratie in een land afhangt van haar sociale gezicht. Koningin Beatrix is gedeeltelijk dat sociale gezicht'
    Ben ik met je eens, maar daarom kan dat gezicht wel vervangen worden door een sociale minister president...ze kan wel sociaal doen met haar werkbezoeken aan gehandicapten ed maar ondertussen zou van haar salaris heel wat aan de gezondheidszorg kunnen worden gedaan...
    Zo sociaal en democratisch is Nederland niet...

    xxx Roelie
     
  20. Niet meer actief

    Het gaat er toch ook niet om hoe mooi en knap die mensen zijn?
    Het is gewoon overbodig...
     

Deel Deze Pagina