* Trots op het Koningshuis *

Discussie in 'De lounge' gestart door , 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ach....ik hoor zo vaak dat geld een reden zijn om het koningshuis weg te willen hebben.

    Maar het koningshuis heeft ook wel wat. Ze stralen naar het buitenland een hoop uit. Ik vind dat ze dat erg goed doen. Ze onderhouden en bewaken de politieke contacten prima. Dat komt de economie op de langere duur natuurlijk ook ten goede.

    Ze verdienen een hoop geld, ja. Dat ben ik met jullie eens. Maar daar wordt ook keihard voor gewerkt. En er staat een hoop tegenover. (privacy e.d.) Het is echt niet zo dat ze af en toe alleen eens een lintje doorknippen. Kijk naar Willem Alexander. (Water/OC) Of Maxima (allochtone vrouwen).
    Ze zetten zich in om er een betere en leefbaar stukje land/wereld van te maken. Dat heeft het koningshuis hiervoor ook altijd gedaan.

    We staan niet voor niets waar we nu staan.
    Ik vind het daarom ook onzin om te zeggen dat ze weg zouden moeten omdat ze te veel geld kosten.
    Als je een klein beetje verder denkt (en sommige voorgangers hebben het hier ook al geschreven) besparen ze in sommige opzichten juist ook weer geld.

    Nee hoor, van mij mogen ze lekker blijven.
     
  2. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.217
    1.423
    113
    Nederland
    Eens, ik vind de leden van het koningshuis leuk en alle schandalen e.d. zeer vermakelijk. Het lijkt me voor hunzelf echter niet altijd een pretje.. Maar ik vind ons koningshuis heel bijzonder! Lieve mensen zijn dat.
     
  3. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Als ze er alleen zitten voor de leukigheid en het vermaak, vind ik kabeltv een betere optie ;)
     
  4. Niet meer actief

    :(



    die hele club daar kan me nou geen zier schelen

    trots, nou nee niet echt
    niet trots, nou nee dat nou ook weer niet


    en qua schoonheid, zie ik veeeeeeeeeeeeeel liever koningin rania van jordanie, dat is pas een uitgesproken schoonheid
     
  5. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.217
    1.423
    113
    Nederland
    streepjes hahahaha :)

    Ayyildizf ja, zij is mooi.. maar als we nou even alle koningshuisleden jouw ogen aanmeten.. ziet het er misschien in Nederland ook wat exotischer uit..
     
  6. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Totaal overbodig!
     
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113

    Nou inderdaad. Die vrouw is mooi.


    Trouwens, mijn dochter is geboren op 30 april. Dus voortaan vieren we haar verjaardag in plaats van die van een koningin
     
  8. Niet meer actief


    :whistle:
     
  9. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Tja een president is ook niet gratis hoor... Dus ik heb er geen problemen mee!
     
  10. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik ben het met je eens! Ik ben niet heel erg koningsgezind hoor, maar ik vind het er gezellie uitzien en ik vind Willem, Maxima en de kleine meiden erg leuk :D

    Tja de koningin van Jordanië erbij halen om te vergelijken is hetzelfde als appels met peren vergelijken als je het mij vraagt. We hebben het hier over ons koningshuis en niet over dat van Jordanië (die is inderdaad beeldschoon!). Ik vind Maxima een prachtige (echte) vrouw, een heel ander type dan de koningin van Jordanië, dus appels en peren vergelijken als je het mij vraagt ;)

    Het heeft wel iets romantisch, iets sprookjesachtigs... een koningshuis :D
     
  11. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Niet dat het wat uitmaakt...maar de koningin is helemaal niet jarig op de 30ste. Dat is volgens mij niemand (van het koningshuis)
     
  12. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Dankzij Maxima is het koningshuis wat het nu is. Zonder haar was het maar een dooie boel geweest.
     
  13. Niet meer actief


    juliana
     
  14. Niet meer actief

    Niet dat die dat zelf nog weet :)
     
  15. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Nadat koningin Juliana haar moeder Wilhelmina in 1948 was opgevolgd, werd vanaf 1949 Koninginnedag gevierd op haar verjaardag, 30 april. Terwijl koningin Wilhelmina en haar familie nooit aanwezig waren bij de festiviteiten, kreeg koningin Juliana jaarlijks een bloemenhulde op Paleis Soestdijk. Vanaf de jaren vijftig was dit evenement via de televisie te volgen. Terwijl Koninginnedag in de naoorlogse jaren nog een gewone werkdag was, kregen in de loop der jaren steeds meer mensen een vrije dag, zodat 30 april kon uitgroeien tot een landelijk gevierde feestdag.

    Bij de troonsopvolging op 30 april 1980 besloot koningin Beatrix deze dag in stand te houden als dag van aanvaarding van haar ambt als staatshoofd en inhuldiging als koningin der Nederlanden, en om haar moeder te eren. Een praktische overweging was dat het op haar eigen verjaardag (31 januari) het weer, in tegenstelling tot eind april, niet geschikt was
     
  16. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Het is idd een grote poppenkast, maar een president is net zo duur, dus dat maatk verder niet uit,

    Maar ik vind dat het wel een leuke poppenkast is.

    Liefs Marieke
     
  17. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Vind het ook 1 grootte poppenkast. Leuk maar hoeft voor mij helemaal niet.
    Het is puur een symbool, ze hebben niks in te brenegn, en wij betalen voor hun..
     
  18. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Voor niets gaat de zon op.
     
  19. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Daarom zet ik er ook bij : een koningin

    En appels met peren vergelijken? Twee prinsessen lijken mij geen twee verschillende "dingen" ( zeg je niet van mensen, ik weet het)

    Als je nou Maxima met Angelina Jolie zou vergelijken, dat zou appels met peren zijn, :)
     
  20. Isabel69

    Isabel69 Lid

    27 apr 2007
    67
    0
    6
    Vrouw
    En Pieter van Vollenhoven
     

Deel Deze Pagina