Trots : Op het potje !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JMay, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly30

Butterfly30 Actief lid

29 nov 2011
    247
    0
    0
    Emmen
    Leuk om te lezen, mijn dochter is 19 maanden nu.
    Als ik naar de wc ga wil zij mee en op het potje zitten ook wil ze een stukje papier om zich af te vegen.
    meestal doet ze niks op het potje maar omdat ze nog vrij jong en het leuk vind ga ik er mee door. Ook wil zij altijd de wc doorspoelen wat ze dus ook van mij mag. Hier geeft ze altijd wel aan dat haar luier nat is of dat ze gepoept heeft. Ze komt zelf een schone luier brengen.
    Voorlopig is het echt spelenderwijs en geen dwang we kletsen altijd gezellig.

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Mijn schoonmoeder zei dat idd ook die begonnen met een jaar ..niet dwangmatig idd maar gewoon elke keer proberen.

Haha ja hier plast ze altijd in bed eigenlijk dus sochtends hoeft ze niet meestal halverwege de ochtend wel weer.

Het ligt hier nu al een paar dagen stil want ineens had ze 40 graden koorts zondag en gister alleen nog wat verhoging maar der zit er duidelijk iets niet lekker want ze eet ook niet terwijl ze normaal onwijs veel eet !
    We moeten haar dan zelfs remmen.
    Ze miept ook de hele dag en heeft nog wat verhoging.

Zodra ze zich beter voelt gaan we weer veder oefenen

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH

Ja idd spelenderwijs ..lekker kletsen hihi en boekjes lezen.
    Wilt ze eraf dan mag ze eraf ik push haar niet om te blijven zitten

Wel fijn dat je meisje het al zo duidelijk aangeeft

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jaaaaaa!
    Gister geen potjesdag gehad, omdat mama doodziek was.

Maar dan vandaag.... Jeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Een plasje op het potje! Ik was heel verrast, want ik had haar helemaal niet horen plassen.

En de dame? Die wilde het plasje 'aajuh'. Nee doe toch maar niet, haha!

5. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Whuahaha hoe trots kunnen moeders zijn als hun kind een 'poepje' heeft gedaan.

Ik zal eens kijken of mijn moeder nu nog steeds zo reageerd als ik een 'poepje' doe. :D

Ik denk dat ik van het weekend een potje ga halen. Gewoon een beetje laten wennen. Ze is nog heel jong, maar ze geeft ook zelf aan dat ze moet 'poepppuuhhh'.

Maar eens kijken hoe het gaat.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat goed zeg!
    Duurt hier nog wel even haha

7. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Nog even onze ervaringen met dochterlief.
    Ze is nu 23 maanden, maar toen ze 1,5 jr oud was begon ze met het af en toe aangeven dat ze gepoept of geplast had. Helaas toen niet doorgezet, want op het kdv gaf ze niets aan. Daarnaast twijfelde ik een beetje, omdat ze een jaar jonger was dan toen onze zoon zindelijk werd (dagzindelijk in 2 weken door de luier uit en nooit meer aan). Nu spijt dat we bij 1,5 jr niet doorgepakt hebben, want nu heeft ze een veel sterkere eigen wil waardoor ze niet meer graag op de wc wil. Sinds zaterdag zijn we begonnen met stickers plakken en en het voorlezen van een boekje op de wc om het leuker te maken! Dan heeft ze wel gewoon een luier aan. Ze geeft het nu nog maar af en toe aan, maar als ik haar na een maaltijd op de wc zet dan komt er eigenlijk altijd een plas en/of poep. Za en zo kreeg ze 6 stickers :). Vanochtend bij het kdv gevraagd of ze haar regelmatig op de wc willen zetten en dan ook een sticker willen geven.
    Binnenkort wil ik gaan doorpakken. Dus luier af en gaan met die banaan. Vanwege haar sterke eigen wil denk ik dat we een lange adem moeten hebben. Maar ze kán het. Nu moet ze het nog echt leuk gaan vinden haha.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ lili81
    Ook voor de ouders een hele onderneming dat zindelijk maken :)

Hier is er nu een tweede plasje op het potje geweest.
    Ik heb ook het fisher price koninklijk potje gekocht, heeft onze prinses een troon haha. Ze kan nu alleen wel zelf opstaan, of dat zo handig is??

9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113

Mijn kind was zindelijk toen hij nog een dreumes was! En hij was echt geen wonderkind hoor net voor de 2 jaar is normaal en moeite hebben ze er hier nooit mee gehad. Dat er kinderen zijn, want door die moeders worden de topics geopend, waarbij het moeilijk/lastig gaat wil niet zeggen dat het voor het grootste deel zo gaat.

En prima dat jij een 2,5 nog graag verschoond, maar het is niet mijn ding, ik ben voor stimuleren en helpen om zindelijk te worden. Jij wacht tot ze 3 is, maar dan kan het juist ook erg lastig gaan omdat ze dan een stuk eigenwijzer zijn en ze zo gewend zijn aan de luier......

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hahaha wat knap !!!
    Super goed

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ohw ja dan is het weer even door bijten.

Ik.hoor van veel mensen dat de luier af en niet meer aan doen het beste werkt.
    Denk dat dat um gaat worden als ze straks 18 maanden is..dan is et mooie weer ook alweer begonnen.
    Hoop dat het dan ook snel lukt

12. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Sandana: hoe gaat het bij jullie? Al meer successen?

Hier gistermiddag bij thuiskomst na het kdv serieus begonnen. Dus de luier uit! Gister 2x op de wc geplast en 3x op de grond.
    Vandaag nog maar 1 ongelukje gehad: in de onderbroek gepoept maar daarna verder op de wc. Haar stickerkaart ziet er al mooi uit :).
    Ze slaapt nu ook zonder luier. Van te voren even op de wc en ik zag dat ze weinig had gedronken bij het eten. Dus ik durf het wel aan.

Trots op ons meisje!!

13. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wat super Lili !

Hier nu ook weer begonnen ze is eindelijk beter.
    Maar wij doen gewoon op vaste tijden ff erop..wc vind ze wel fijner dan op het potje merken we

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat goed hier ook met slapen geen luier meer aan en ook niet met buiten zijn.

15. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Jmay: jullie dochter is ook een half jaar jonger, dat scheelt toch in dit geval.

Hier is de eerste stickerkaart vol. Overdag ging het goed, maar het laatste 1,5 uur had ze 3 ongelukjes. Wel 'nat!' geroepen maar toen was ze al klaar met plassen. Moeheid speelt dan vast ook mee.

Morgen weer vol goede moed verder!

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja precies ons meisje is een stuk jonger !

Succes morgen

Deel Deze Pagina