ben ik terecht boos?

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden

sorry voor dit lange verhaal maar ik moet even me frustratie kwijt, ben zo boos op me zus.

2 maanden geleden hebben wij een afspraak gemaakt voor een pretecho dit krijgen we van mijn ouders. en natuurlijk vinden we het erg leuk als mijn ouders daar bij zijn. mijn ouders vinden het ook prachtig om daar bij te zijn. dus wij een afspraak gemaakt. maar dat moet natuurlijk wel op zaterdag vanwege werk enzo. er was toen nog maar 1 plaats vrij en dat is 8 januari 2011. ik ben dan 30 weken zwanger, is wat laat maar kon helaas niet anders vanwege feestdagen. wij kijken er al een hele tijd naar uit om daar naar toe te gaan. het is ons eerste kindje dus het is best spannend.

nu is het zo dat mijn zus nogal jaloers is. de afgelopen weken heb ik vele malen thuis bij mijn moeder gezeten omdat mijn moeder er helemaal doorheen zat en helemaal overstuur was. dit kwam steeds omdat mijn zus had gebeld en haar weer voor alles en nog wat heeft uitgemaakt. mijn moeder kan nooit iets goed doen. de afgelopen week heb ik een aantal keer bij mijn moeder gezeten om haar te overtuigen dat ze echt geen slechte moeder is. wat mijn zus ook tegen haar zegt.

mijn zus heeft 2 kinderen. 1 van 3 en 1 van 2 maanden oud. mijn moeder is gek op die kinderen en wil natuurlijk graag oppassen. dat mag alleen haast nooit van mijn zus. nu belde mijn zus gisteren op dat mijn moeder mocht oppassen. zij natuurlijk helemaal blij. maar wat blijkt nu. mijn zus komt de kinderen zaterdag 8 januari een uur voordat we naar de pretecho gaan brengen en de volgende dag weer halen.

wij natuurlijk vragen of ze de kinderen ook na de pretecho kan brengen. maar dat kan natuurlijk niet omdat ze de gehele avond willen gaan darten in het cafe en dat is belangrijker dan een pretecho vinden hun. ik heb nog geprobeerd om de pretecho te verzetten naar eerder op de dag. maar dat ging niet ze zitten helemaal vol.

nu heeft mijn moeder me zus haar zin gegeven en nu wil mijn moeder de kinderen van 3 en 2 maanden meenemen naar de pretecho. eerlijk gezegt vind ik dat niet goed. je kan je aandacht toch niet bij de echo houden met 2 kleine kinderen erbij? of zie ik dit verkeerd? ik wil ook mijn moeder niet kwetsen, wat ik wel doe als ik haar laat kiezen tussen de echo of oppassen.

ik ben nu zo boos op me zus. ze weet dat we naar de echo moeten. ze gebruikt mijn moeder als oud vuil en maakt haar voor alles uit. maar ze weet ook dat mijn moeder toch doet wat ze wil omdat me moeder bang is haar kleinkinderen niet meer te mogen zien.

sorry van dit lange verhaal meiden, ik moest het echt even kwijt

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou zeg, wat onzettend flauw van je zus!

Ik zou ook heel boos zijn (of eerder woest)! Heel erg kinderachtig!

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Noujaa wat gemeen van je zus:(

Waar ik de pretecho heb gehad konden best kleine kinderen mee, stond zelfs speelgoed!
    Maarja snap dat je dit liever niet hebt...

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Heel flauw van je zus en ik zou ook op z'n zachts gezegd niet blij zijn. Maar om je moeder daar nu weer voor het blok te zetten? Waarom zouden die 2 kleine kinderen niet mee kunnen dan? Als je ze uitlegd dat ze iets speciaals op "TV" gaan zien, dan zullen we wellicht vol aandacht kijken en heb je er misschien zelfs plezier mee ...

5. emje

emje Niet meer actief

@xd24,

over de kleine van 3 maak ik me ook wel minder zorgen. opzich begrijpt ze wel wat er gebeurt en dat ze even stil moet zijn.

naar de kleine van 2 maanden kan je dat niet uitleggen. ik zit er niet op te wachten dat ze straks de gehele echo huilt en dat mijn moeder dan alsnog de gang op moet :(

6. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja je bent terecht boos.
    Waar ik gelijk aan denk trouwens, volgens mij mogen kinderen niet eens mee naar een echo. Misschien wel bij een pretecho maar normaal gesproken is het niet de bedoeling dat kinderen meegaan.
    Ik vind het erg sneu voor je moeder.
    En je zus.. tja het lijkt wel alsof ze het erom doet. Ik zou woest zijn op mijn zus en dat had ik haar laten weten ook.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zou woest zijn en mijn moeder laten kiezen!

Overduidelijk dat ze het express doet en ik zou hier echt niet in mee gaan.

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Wat kinderachtig zeg!
    Ik zou ze dan ook gewoon meenemen, er staat daar vaak wel speelgoed.

Ondanks alles toch heel veel plezier gewenst, ik vond het heel bijzonder!

9. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Jeetje zeg! Ik zou dit ook echt niet leuk vinden! Ten eerste zou ik even informeren of de kindjes inderdaad wel mee mogen naar de echo. Als dat zo is en de kleinste is veel aan het huilen... Tja, dan moet je moeder er inderdaad maar mee op de gang gaan staan. Dat is dan niet jouw probleem meis! Zij kiezen ervoor om op te passen en ze mee te nemen. Meer dan het goed vinden dat ze de kleintjes meenemen, kun jij niet doen. Laat alsjeblieft deze bijzondere echo er niet door verpesten! Dit lijkt mij de beste oplossing...

Succes! Laat je weten hoe het gegaan is?

10. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    :$ echt triest van je zus...
    Vind eigenlijk stiekum dat je moeder moet zeggen dat ze niet kan oppassen ivm de echo... maarja die is allang blij natuurlijk dat ze een keer mag oppassen..

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat gemeen zeg! persoonlijk zou ik dan alleen gaan... met 2 jonge kindjes is het niet echt handig bij een pretecho.. zul je net zien dat ze gaan huilen of onrustig zijn ofzo.. alles word namelijk opgenomen op dvd en het geluid dus ook... lijkt er haast op dat dit met opzet is gebeurd....

12. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik zou ook woest zijn!!!
    ik zou mn zus opbellen en zeggen dat ze wist van de pretecho!
    als ze dan zonodig moet gaan darten gaat ze maar iets later of zoekt een andere oppas!!!

heeeeel erg sneu voor je moeder!!

13. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Kan me voorstellen, dat je ontzettend kwaad bent op je zus. En het moet ook heel veel verdriet opleveren voor je moeder, als ik het zo lees.
    Ik zou de kindjes gewoon meenemen. Vaak staat er genoeg speelgoed voor ze, om mee te spelen, en misschien vinden ze straks dat scherm met daarop jullie beeb wel ontzettend mooi.
    De kinderen kunnen er niks aan doen dat ze zo'n tang van een moeder hebben.

Maar zou die zus toch eens even flink aan der oor trekken en horen waar ze nu precies mee bezig is.

Veel plezier met de pretecho in ieder geval, en succes met je zus.

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Mijn kinderen gaan altijd mee naar welke afspraak dan ook, ik heb geen oppas en mijn man wil absoluut mee.

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

hmmm misschien denk ik net iets anders., maar als mijn moeder zo iets zou doen... GRR
    kom op he, het is je moeder! niet een kleuter. ze kan toch wel voor zichzelf opkomen ook? je laat je toch niet door je kind zo manipuleren?
    Ik zou gewoon zeggen dat je moeder dan ook niet mee kan. of je moeder alleen of niet. ik zou zeker die 2 niet mee nemen. Ik heb met de 2e ook een keer een pretecho gehad en sam mee genomen, nou dat was een ramp. iedereen was bezig Sam in bedwang te houden....

Ik wil je niet aanvallen hoor helemaal niet, maar misschien moet je moeder wel eens voor zichzelf op gaan komen.!!!!

Vreselijk voor je dat je zus zo doet!!! Hoop dat je ondanks alles toch nog een mooie echo zult hebben..

liefs Muis

16. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik begrijp volkomen dat je niet zit te wachten op een huilend kindje tijdens de pretecho waarop jullie je zo ontzettend op hebben verheugd. Wat egoistisch van je zus om daar geen rekening mee te houden.

Is er misschien nog iemand aanwezig op die locatie, naast degene die de pretecho voor je doet? Misschien is die persoon wel bereid om eventjes op de kindjes te passen. Ik zou ze bellen om dat te vragen als ik jou was.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het ook erg flauw van je zus! Maar ik denk dat je de kids best mee kunt nemen. Sterker nog, aangezien je schrijft dat je zus nogal jaloers is, denk ik dat ze dit expres zo gepland heeft, om jou en/of je moeder een hak te zetten. Nou, als je de kids meeneemt, dan is je moeder blij, want ze mag oppassen EN mee naar de pretecho, en jij bent blij, omdat je moeder er bij kan zijn. Die kleine hoeft geen probleem te zijn, want die doe je in de wandelwagen en die wieg je wat heen en weer. Je moet niet nu al uitgaan van het ergste, dat ze wel eens zou kunnen huilen. Als dat zo is, is er misschien ook wel een lieve verpleegster die de kleine even op de gang wil sussen. Denk in oplossingen, niet in problemen! Enneuh, als je het zo aanpakt, dan zorg je ervoor dat het je zus niet lukt om jullie plannen te dwarsbomen!

18. emje

emje Niet meer actief

ik heb net even mijn moeder gebeld. en het er met haar over gehad. ze zegt dat ze de kleine meid van 2 maanden ook wel stil kan houden, en mocht ze toch gaan huilen dat ze ermee op de gang gaat staan. er barstte toen even een huilbui uit (hormonen denk ik) en heb toen opgehangen. dat had ik natuurlijk niet moeten doen en had ook meteen spijt van. gelukkig kent mijn moeder mij erg goed en belde meteen terug. ze vertelde dat als wij het niet willen dat ze mijn zus dan gewoon afbeld omdat deze afspraak veel langer staat. ze komt zo hier heen en dan praten we even verder. want ze stond in de supermarkt.

ik blijf het erg moeilijk vinden. ik wil mijn moeder niet laten kiezen omdat ze dat niet verdient. aan de andere kant is het wel steeds weer hetzelfde. mijn zus gebruikt haar steeds en scheld haar steeds uit. ze weet dat mijn moeder toch haar haar zin geeft vanwege de kinderen.

de band tussen mijn moeder en mij is zeer sterk. daar is mijn zus ook jaloers op, maar ik vind dat ze dat zelf heeft gedaan.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier kan ik het helemaal mee eens zijn :D Ik vind het een beetje sneu en hard om nu gelijk je moeder te "straffen". Ik denk dat het voor haar al lastig en moeilijk genoeg is ...

20. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    He bah wat kinderachtig! In en in triest van je zus,, bah ik zou ook heel boos zijn en dat ook gewoon laten merken na je zus toe;)

Deel Deze Pagina